PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 16/2001 • Obveza rasporeda radnika koji su bili neraspoređeni proizlazi iz odredbe članka 381. stavka 1. Zakona o upravi.
NN 16/2001 • Iz navedenog proizlazi da je potrebno poduzeti sve mjere kako bi se radnici koji su bili neraspoređeni – rasporedili. Tek ukoliko nema slobodnog radnog mjesta za koje radnik ispunjava uvjete u tijelu državne uprave o kojem je riječ, ili u nekom drugom tijelu državne uprave, tada mu kao neraspoređenom radniku prestaje radni odnos u smislu odredbe članka 383. u svezi s člankom 381. Zakona o upravi.
NN 16/2001 • Stajalište Vrhovnog suda prema kojem se radnik ne može žaliti na rješenja kojima mu je prestao radni odnos, odnosno dokazivati da nisu ispunjeni uvjeti iz članka 380. Zakona o upravi, jer se prethodno nije žalio na rješenje kojim je utvrđen neraspoređenim radnikom, Ustavni sud Republike Hrvatske utvrdio je pogrešnim.
NN 16/2001 • Naime, rješenjem o utvrđivanju podnositelja neraspoređenim radnikom nije definitivno riješen njegov status, jer je tek nakon njegovog donošenja, predmetno tijelo uprave imalo obvezu provesti postupak radi utvrđivanja mogućnosti raspoređivanja podnositelja na neko drugo radno mjesto. Tu zakonsku obvezu tijelo uprave nije ispunilo, a što je nedvojbeno utvrđeno tijekom parničnog postupka.
NN 16/2001 • 5. Navedenom revizijskom odlukom povrijeđeno je načelo jednakosti iz članka 14. stavka 2. Ustava, jer je Vrhovni sud u njezinom donošenju pogrešno protumačio odredbe Zakona o upravi koje su primijenjene u rješenjima tuženika.
NN 16/2001 • Naime, pogrešan je stav da je podnositelj zbog propuštanja pobijanja rješenja kojim je utvrđen neraspoređenim radnikom, izgubio pravo na dokazivanje nezakonitosti rješenja kojim mu je prestao radni odnos. Kao što je već rečeno, tek nakon donošenja rješenja kojim je podnositelj utvrđen neraspoređenim radnikom, nastala je obveza tuženika da ga pokuša rasporediti na drugo radno mjesto. Znači, u tom razdoblju između donošenja rješenja kojim je podnositelj utvrđen neraspoređenim radnikom i donošenja rješenja o otkazu radnog odnosa, postojala je obveza koju tijelo uprave nije ispunilo.
NN 16/2001 • Razlog zbog kojeg podnositelj osporava revizijsku presudu opravdan je, budući da je povreda njegovog prava učinjena istekom roka u kojem je tijelo uprave trebalo pokušati rasporediti podnositelja na drugo radno mjesto. Stoga, činjenica da se nije žalio na rješenje od 26. rujna 1991. godine, ne isključuje mogućnost podnositelja da razloge koji su nastali nakon donošenja tog rješenja i rezultirali donošenjem rješenja o otkazu, ne iznosi u postupku provedenom povodom žalbe protiv rješenja o otkazu.
NN 16/2001 • Rješenje o otkazu nije samo deklaratorne naravi, već se njime utvrđuje prestanak radnog odnosa i to, u konkretnom slučaju, nakon što je prošao rok određen rješenjem od 26. rujna 1991. godine, a podnositelj ostao neraspoređen.
NN 16/2001 • Zbog navedenog, podnositelju je povrijeđeno i ustavno pravo na rad i slobodu rada iz članka 54. Ustava.
NN 16/2001 • 6. Stoga je, na temelju odredbi članaka 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučeno kao u izreci.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 16/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću petorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, sastavljenom od suca Jasne Omejec, kao predsjednika Vijeća te sudaca Marijana Hranjskog, Ivana Mrkonjića, Vice Vukojevića i Milana Vukovića, kao članova Vijeća u postupku vođenom u povodu ustavne tužbe M. L. iz Z., kojeg zastupa Zajednički odvjetnički ured J. M. & V. A. iz Z., na sjednici Vijeća održanoj dana 14. veljače 2001. godine, jednoglasno je donio
NN 16/2001 • – rješenje Upravnog suda Republike Hrvatske, broj Us-10794/1998-4 od 13. travnja 2000. godine i
NN 16/2001 • – zapovijed Ministarstva obrane Republike Hrvatske, Sektor za upravljanje osobljem, Personalna uprava, klasa: Pov. 805-01/98-03/35, urbroj: 512-20-07/1-98-110 od 1. listopada 1998. godine.
NN 16/2001 • II. Predmet se vraća Ministarstvu obrane Republike Hrvatske, Sektoru za upravljanje osobljem, Personalnoj upravi na ponovni postupak.
NN 16/2001 • 1. Ustavnom tužbom osporene su pojedinačne odluke državnih tijela, pobliže označene u izreci.
NN 16/2001 • Osporenom zapovijedi podnositelj je iz ustrojbene cjeline: Središnjica obavještajna Zagreb, s dužnosti načelnika, premješten po potrebi službe i raspoređen u ustrojbenu cjelinu: III. Zborno područje OSRH K., Zapovjedništvo III. Zbornog područja OSRH K., Odsjek za domobranstvo, na dužnost pomoćnika zapovjednika za domobranstvo.
NN 16/2001 • Navedena zapovijed donesena je temeljem odredbe članka 47. Zakona o obrani (»Narodne novine«, br. 74/93 i 57/96), u svezi s odredbom članka 159. Zakona o službi u oružanim snagama Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 23/95 i 33/95).
NN 16/2001 • Osporenim rješenjem Upravnog suda Republike Hrvatske, odbačena je tužba kojom je podnositelj pokrenuo upravni spor protiv navedene zapovijedi, pri čemu je Upravni sud izrazio stajalište da zapovijed o premještaju nije upravni akt u smislu odredbe članka 6. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, br. 53/91, 9/92 i 77/92).
NN 16/2001 • Podnositelj u ustavnoj tužbi ističe da su tim aktima povrije-đene odredbe članaka 3., 5. stavak 2., 19., 29. stavak 1. i 54. Ustava.
NN 16/2001 • U obrazloženju ustavne tužbe podnositelj navodi da su osporene odluke donesene protivno mjerodavnom propisu (Zakonu o službi u oružanim snagama) te da mu nije omogućeno izjašnjenje o predstojećem premještaju.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 79/08, Broj 45/07,
Broj 60/98, Broj 130/09,
Broj 146/09, Broj 63/00
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE