PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 34/2002 • Od posebnog je značaja za provedbu međunarodnih obveza Republike Hrvatske ratifikacija ostalih međunarodnih instrumenata za borbu protiv korupcije. Ratifikacijom Građanskopravne konvencije o korupciji kojom se predviđa zaštita interesa osoba kojima je nanesena šteta aktom korupcije od strane državnih službenika te kojom se određuju pretpostavke za odštetu, Republika Hrvatska bi učinila značajan korak naprijed u daljnjoj prilagodbi hrvatskoga pravnog sustava s europskim standardima i standardima međunarodne zajednice.
NN 34/2002 • Ratifikacija OECD-ove Konvencije o sprječavanju potkupljivanja stranih dužnosnika u međunarodnim poslovnim transakcijama povećava kredibilitet Republike Hrvatske kao zemlje, olakšava strana ulaganja i međunarodnu trgovinu. Takva orijentacija pretpostavka je uključivanja u europske integracije.
NN 34/2002 • Orijentaciju Republike Hrvatske u odnosu na sprječavanje i smanjenje korupcije odražava i činjenica da je Republika Hrvatska aktivno sudjelovala u radu ad-hoc odbora za pregovore o UN Konvenciji o korupciji, čime je učinila još jedan velik korak približavanju hrvatskoga pravnog sustava međunarodnim standardima.
NN 34/2002 • Operativna izmjena iskustava, osobito kroz multilateralne programe (Pakt o stabilnosti – SPAI, SPOC i PACO), pretpostavka je učinkovitoga policijskog djelovanja i sankcioniranja korupcije, organiziranog kriminala, pranja novca, ilegalne trgovine drogom i ljudima.
NN 34/2002 • Uključivanje u sustave monitoringa preko sporazuma GRECO, SPAI i SPOC znači objektivizaciju i komparativnu usporedbu podataka o opasnostima korupcije. Radi provedbe međunarodnih obveza i implementacije u nacionalno zakonodavstvo odredbi Kaznenopravne konvencije o korupciji od posebnog je značaja donošenje Zakona o odgovornosti pravnih osoba za kaznena djela.
NN 34/2002 • Rokovi: Pristupanje OECD-ovoj Konvenciji o sprječavanju potkupljivanja stranih javnih dužnosnika u međunarodnim poslovnim transakcijama
NN 34/2002 • U borbi protiv korupcije svatko ima neki zadatak, svatko nosi dio odgovornosti. Najveću odgovornost snosi onaj tko ima moć i političku vlast. Borba protiv korupcije zadatak je države i odgovorne vlade. Zato se glavni rizik korupcije – budući da je određujemo kao zloupotrebu javne ovlasti – nalazi u političkom sustavu. Obveza dužnosnika, svakog onog tko obnaša javnu vlast, jest da to radi u interesu zajednice. To uključuje obvezu nepribavljanja posebnog osobnog dobitka, niti dobitak za obitelj ili prijatelje iz obnašanja funkcije. Nezavisnost i integritet obvezuju na izbjegavanje bilo kakve ovisnosti o bilo kome osim javnosti i građana kojima odgovaraju. U svim službenim djelatnostima, osobito onima koje se tiču javnih poslova, narudžbi, izbora ljudi ili postavljanja, odlučuje se na temelju sposobnosti i stručnosti, a ne veze, vanjskog utjecaja ili nekog oblika privilegija zbog lojalnosti stranci. Nositelji dužnosti objektivno su i politički, dakle i bez osobne krivnje, odgovorni za posao koji obavljaju ili instituciju koju vode i njezine rezultate. Svaka javna djelatnost podrazumijeva otvorenost i preglednost poslova. Javni dužnosnici moraju biti pošteni i u tome davati jasan primjer. Ta opća načela treba nadopuniti konkretnim mjerama.
NN 34/2002 • Zabrana konflikta interesa i u dosadašnjim zakonima iskazivala se kao usputna obveza u obnašanju funkcije. Mnoge zemlje takvoj obvezi daju supstancionalan i samostalan značaj propisujući načela, pravila, institucije i sankcije za njihovo kršenje. Potrebno je radi demokratizacije političkog života predložiti takva pravila u obliku zakonske obveze.
NN 34/2002 • U mnogim zemljama nadgleda se financiranje političkih stranaka te se primjenjuje načelo preglednosti u korištenju sredstava iz proračuna, posebice od pojedinačnih donatora, koji potencijalno za takvu uslugu traže povlastice i poseban status, što je suprotno načelima jednakosti i pravičnosti.
NN 34/2002 • Dužnosnici obavljaju funkciju u općem interesu i za to primaju plaću, te je stoga prirodna zabrana primanja darova, usluga i beneficija, te se radi očuvanja digniteta dužnosti treba pravilima urediti takve situacije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 34/2002 • Nositelj zadatka: Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave
NN 34/2002 • Rokovi: Izrada Nacrta prijedloga Zakona o sprječavanju sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti
NN 34/2002 • Poticanje civilnog društva, koje odražava interese specifičnih skupina (korisnici, oštećenici) ili skupina koje promiču javni interes, da razvije partnerski odnos prema institucijama sprječavanja korupcije, promicanja demokratskih ili gospodarskih reformi, bitno je za masovnu građansku mobilizaciju protiv korupcije. Iako je korupcija sistemski prouzročena, masovni pokret protiv kršenja moralnih standarda u obavljanju dužnosti vrlo je značajan. To je značajno radi podizanja javne svijesti o uzrocima i štetnosti korupcije, ali i stvaranja pretpostavke za odgovoran građanski odgoj u školama, svim obrazovnim institucijama te zapravo svakoga tko je zainteresiran za javnu stvar borbe protiv korupcije. Vlada Republike Hrvatske, naravno, ne može tražiti ni od koga takav angažman, ali autonomna sfera civilnog društva upravo i počiva na načelu slobode djelovanja. Sve institucije moralnog odgoja – od škole do crkve, od interesnih udruga do udruga koje se bore za ljudska prava – imaju u tome podršku.
NN 34/2002 • Jedna od najvažnijih točaka jest i poticanje istraživačkog novinarstva i slobode tiska. Tisak treba biti slobodan, bez cenzure, razvijen u nezavisnim javnim medijima, slobodan od bilo kojeg oblika državnog nadzora. Svim novinarima, bez diskriminacije, mora se omogućiti pristup do relevantnih podataka i činjenica, a državni dužnosnici dužni su takve informacije dati.
NN 34/2002 • Postojeća zakonska rješenja u velikoj mjeri uvažavaju takve zahvate, ali to ne vrijedi za praksu. Potrebno je razraditi pravila otvorenosti i dostupnosti podataka od javnog interesa. Treba pripremiti zakonske izmjene o javnom priopćavanju i zaštiti privatnosti te unaprijediti praksu preglednosti svih za javnost značajnih podataka.
NN 34/2002 • Izrada Nacrta prijedloga Zakona o javnom priopćavanju (informiranju)
NN 34/2002 • Potrebno je potaknuti nezavisnost medija ekonomskim mjerama ali i sprječavanjem monopolističkog zatvaranja. Novinare i medije ne smije se zastrašivati kaznama. Zaštita privatnosti ne može se protezati na nositelje javnih funkcija. Za eventualne klevete kazna bi trebala biti prvenstveno restitutivna (npr. obaveza objavljivanja ispravka).
NN 34/2002 • Javnu svijest treba razvijati sustavnim kampanjama, izvedenim poput onih koje upozoravaju na čuvanje okoliša ili ponašanje u prometu. Treba upućivati na štetu koju od korupcije imaju svi i nametnuti jaku etičku osudu takve prakse. Treba sprječavati svaku, makar verbalnu, relativizaciju korupcije.
NN 34/2002 • Konačno, treba potaknuti istraživanje raširenosti korupcije, u obliku istraživanja javnog mnijenja i drugim metodama.
NN 34/2002 • PROVEDBA I USMJERAVANJE AKCIJSKOG PLANA NACIONALNOG PROGRAMA ZA BORBU PROTIV KORUPCIJE
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 67/01, Broj 82/07,
Broj 100/09, Broj 46/06,
Broj 116/08, Broj 80/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE