PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-04-34-715 NN 34/2002

• c) Važan je zadatak obrazovanje i osposobljavanje sudaca, državnih odvjetnika i policije koje treba uključiti u redovite mjere profesionalnog osposobljavanja, ali i u nastavne programe.


Stranica NN 34/2002

• d) Mogućnosti koje pruža novo zakonodavstvo glede zaštite onih koji dojavljuju kaznena djela, pa i slučajeve korupcije treba iskoristiti u potpunosti, treba kritički analizirati praksu primjene takvih posebnih mjera i predlagati zakonske i druge mjere.


Stranica NN 34/2002

• Sustavne reforme državne i javne uprave također spadaju u jedan od prioriteta Vlade Republike Hrvatske. Uspješnost izgradnje institucija jedan je od ograničavajućih čimbenika gospodarskog rasta i društvene stabilnosti, uključenja u europske integracije, stranih ulaganja i domaćeg poduzetništva. Troškovi države, dojam je mnogih, daleko nadilaze uspješnost njezina djelovanja, pa uprava ostavlja dojam da je skupa i birokratizirana, opterećena rutinom i inercijom, slabo prilagodljiva, opstruktivna prema novim političkim smjernicama, te zatvorena prema građanima i njihovim interesima.


Stranica NN 34/2002

• Naznaka da trebamo manju, ali profesionalnu i motiviranu upravu nije dovoljna ako u obzir ne uzmemo i potrebu suzbijanja korupcije kao jednog od glavnih rizika uprave u tranzicijskim zemljama. Dojam o raširenosti korupcije koji iskazuju istraživanja javnog mnijenja treba shvatiti sasvim ozbiljno.


Internet NN 34/2002
• Suvremena uprava temelji se na meritornom sustavu napredovanja, dakle na objektivnim kriterijima selekcije prema sposobnostima, školovanju, položenim ispitima i iskustvu. Tako odabrani službenici skloni su svoju službu doživjeti kao poziv i karijeru, što onda uključuje i višu razinu profesionalne etike. Suprotno tome, politizirani kriteriji selekcije za rad i napredovanje u službi, doživljavanje vlasti kao zasluženog plijena koji se dodjeljuje istomišljenicima snižava razinu profesionalne odgovornosti, upućuje ljude na to da položaj treba iskoristiti, a ujedno umanjuje i unutarnji nadzor i odgovornost. Ne odgovara se za rad i rezultat, već za lojalnost.

Propis NN 34/2002
• Osim strukturnih izmjena koje trebaju umanjiti značaj ranije primjedbe, potrebno je, smatra se raditi na mogućem unaprjeđenju, prije svega na permanentnom obrazovanju. Naglasak na odgovornosti građana, otvorenosti prema interesu slobodnih medija, opća transparentnost rada, pravila i rezultata, nužno zahtijeva i dodatno usmjeravanje. Nove tehnologije i nove okolnosti (globalizacija, nova politička i socijalna prava i slobode) čine saznanja brzo zastarjelima, a tehničko poznavanje posla mora se nadopuniti znanjima o društvenoj odgovornosti.

Propis NN 34/2002 • Obično se, sasvim opravdano, smatra da plaće manje i profesionalne uprave moraju biti ne samo dovoljne da jamče dignitet profesionalne vokacije nego trebaju biti izraz boljeg rada i motivacije. Slabo plaćena služba znači rizik korupcije.
Propis NN 34/2002 • Premda su mišljenja o tome koji stupanj i oblik decentralizacije danas treba Republici Hrvatskoj različita, mišljenje o tome da rizik centralizacije ne znači samo koncentraciju vlasti, nedovoljnu odgovornost, udaljenost od građana i birača, politički i stvarni monopol vlasti bez odgovornosti prilično su raširena. Što više, jedna od uobičajenih mjera poticanja odgovornosti jest horizontalna i vertikalna dioba vlasti. Negativni saldo centralizacije te ograničenja i zamiranje lokalne samouprave prioritetom čine decentralizaciju i reformu javne uprave. Iako je tempo reforme određen financijskim i stvarnim mogućnostima, smjer je svakako poticanje decentralizacije i približavanje uprave građanima. Takav je proces, glede rizika korupcije, dvoznačan. Jačanje političke odgovornosti, preglednosti djelovanja i odlučivanja neprijeporno je mogući pozitivan rezultat decentralizacije, no odsutnost središnjeg nadzora u pogledu zaštite zakonitosti, financijskog poslovanja, zaštite prava građana, potencijalna je opasnost. Jačanje pravne države znači mogućnost da se postigne ravnoteža tih zahtjeva.
Propis NN 34/2002 • Politička orijentacija i odluka da treba proširiti nadležnost lokalne samouprave znači ujedno da jača i potreba za mjerama protiv zloupotreba i korupcije. Radi toga treba pojačati lokalnu kontrolu i odgovornost, otvaranjem prema javnosti, dinamiziranjem lokalne političke scene, novim izbornim pravilima, jasnijim ustrojem lokalne vlasti, a potom je potrebno pojačati političku i stegovnu odgovornost lokalnih dužnosnika te pokrenuti programe borbe protiv korupcije prilagođene lokalnim uvjetima.
Propis NN 34/2002 • Ekonomske reforme potrebne za poticanje gospodarskog razvoja imaju suzbijanje rizika korupcije kao važnu komponentu. Mnoge od takvih mjera sasvim posredno utječu na rizike korupcije, ali neke od njih su sasvim odlučne za trajne učinke suzbijanja korupcije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 34/2002 • Bez ubrzanja privatizacije i smanjivanja sfere državnog vlasništva, dakle unošenja izvjesnosti da imatelj imovine, vlasnik, odgovara i skrbi za nju i njezino uvećanje ne može se zamisliti uredno društvo bez korupcije. Zapravo, riječ je o naličju tog stava: državno vlasništvo često se smatra ničijim, odgovornost i briga je anonimna, pa postoji mogućnost zloupotrebe. Iskustvo da se privatizacijom voluntaristički doslovno prenose bogatstva upozorenje je da takve procese treba istodobno ubrzati i podvrći jakom nadzoru javnosti.
Propis NN 34/2002 • U mnogim tranzicijskim zemljama pokazalo se da su značajan izazov korupcije javni natječaji za kupnju robe i usluga. Premda je država jedan od najvećih kupaca, a pravila javnih natječaja, iako načelno dobro postavljena, u praksi se lako izigravaju. Takvo je iskustvo i Republike Hrvatske, te je stoga trebalo promijeniti i usavršiti dosadašnja pravila, koja su bila nedorečena i podložna zlouporabama pa je u tom smislu koncem 2001. godine usvojen novi Zakon o javnoj nabavi koji daje jasne kriterije za odabir najpovoljnijih ponuditelja, zaštitu prava sudionika nadmetanja, kao i decentralizaciju nabave. Valja osigurati dosljednu primjenu Zakona o javnoj nabavi na način da se u propisanom roku osnuje Ured za javnu nabavu koji je nadležan za provedbu, nadzor i primjenu istoga, a u najkraćem roku donijeti posebni zakon kojim će se ustrojiti i regulirati djelatnost Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave, budući je kontrolna funkcija ovakovog tijela nužna radi sprječavanja svih oblika prijevara i korupcija u postupku nadmetanja.
Propis NN 34/2002 • Javna kontrola sredstava – usprkos postojanju različitih institucija nadzora (revizije, inspekcije, porezne uprave) – nije u cijelosti zadovoljavajuća. Građani nisu samo pasivni porezni obveznici već imaju aktivno pravo znati za što se i zbog čega troši njihov novac pa u tom smjeru treba razvijati svijest ljudi.
Propis NN 34/2002 • Prevelik se dio sredstava još uvijek vodi i određuje u izvanproračunskim stavkama koje podliježu manjem stupnju parlamentarne i javne kontrole.
Propis NN 34/2002 • Iznimno osjetljivi poslovi su poslovi u okviru carinske uprave gdje postoji visok stupanj rizika od korupcije. Međunarodne udruge s tog područja predlažu različite mjere povećanog nadzora, obrazovanja, te strukturnih mjera i tehnika.
Propis NN 34/2002 • U mnogim resorima države, osobito u javnim službama, postoje akutni rizici korupcije. Javno mnijenje iznimno je osjetljivo na takve pojave te se, u okvirima svake pojedine službe, problem korupcije treba smatrati ozbiljnim i te isti minimizirati, a sve radi očuvanja ugleda i digniteta profesija ili službi. Ako se žele poduzeti mjere, treba poći od pretpostavke da je korupcija rizik, a ne optužba, i prema okolnostima slučaja poduzeti mjere.
Propis NN 34/2002 • Rokovi: Izvješće Vladi Republike Hrvatske o predloženim i primijenjenim mjerama
Propis NN 34/2002 • Pojavnosti oblika korupcije, a čemu svjedoče brojna iskustva i drugih zemalja, osobito su osjetljive i opasne u zdravstvu kao iznimno važnoj te izrazito humanoj javnoj službi. Nezavidan materijalni položaj, oskudica sredstava i odlučivanje o važnim pitanjima zdravlja i života, čine korupciju u tom području opasnim problemom i važnim pitanjem morala. Javna percepcija zdravstva popravit će se s prijedlogom mjera za suzbijanje korupcije.
Propis NN 34/2002 • Jednaka je situacija u području školstva i visokog školstva jer se u tim institucijama umnožavaju javne optužbe za korupciju. Bez obzira na to jesu li to samo optužbe ili dokazana djela, treba radi jačanja povjerenja u te institucije djelovati jednako: mjerama koje će omogućiti bolju javnu kontrolu. Izbor oblika mjera i ovdje treba ponajprije prvenstveno prepustiti autonomnim odlukama struke, ali treba insistirati da se takve mjere predlože i provedu.
Propis NN 34/2002 • Visoka razina mobilizacije svih institucija te iskazivanje političkog i gospodarskog interesa u suzbijanju korupcije, obilježja su djelovanja važnih međunarodnih čimbenika. Premda je interes u suzbijanju korupcije ponajprije domaći, hrvatski, aktivnosti suzbijanja korupcije su globalne. Hrvatski interes je spriječiti »uvoz« korupcije jer je takav unos vrlo često povezan s opasnostima neracionalnih ekonomskih investicija, rizika onečišćenja okoliša i prljave industrije te starih tehnologija i nepotrebnih javnih investicija.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 2/07, Broj 72/94, Broj 54/99, Broj 81/97, Broj 112/04, Broj 42/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled