PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-03-35-835 NN 35/2000

• Odlučivanje uz uvjete i po postupku u kojem se osigurava stručnost, neovisnost i dostojnost za obnašanje sudačke dužnosti (članak 8. Zakona o sudovima), a prema stručnim kriterijima, imanentno je u radu DSV-a. Kada DSV postupa mimo tih kriterija, odnosno bez stručnih argumenata, ili kada se u njegovim odlukama ne vidi na temelju kojih razloga su donesene, a pogotovo ako te odluke proturječe jedinim razlozima struke koji su u postupku izneseni, bez obrazloženja zašto ti razlozi nisu uvaženi, ono postupa protivno cilju i svrsi zbog koje je osnovano te čini i grubu povredu pravila postupka, koja uvijek postoji kada za donošenje odluke ne postoje mjerodavni razlozi, odnosno kada oni postoje, ali su nejasni i proturječni.


Propis NN 35/2000

• Osporenom odlukom DVS-a, donijetom na temelju odredbi članka 121. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske i članka 12. alineja 1. Zakona o Državnom sudbenom vijeću, izvršeno je, pored ostalog, i imenovanje sudaca Općinskog suda u O. Podnositeljica ustavne tužbe, kao dotadašnji sudac toga suda bila je jedan od sudionika toga postupka, ali nije imenovana za suca, već je u skladu s odredbom članka 18. stavak 1. Zakona o Državnom sudbenom vijeću samo izviještena o donošenju odluke o imenovanjima uz dostavu te odluke.


Propis NN 35/2000

• Uvidom u spis DSV-a utvrđeno je da je podnositeljica ustavne tužbe bila uvrštena na listu ministra pravosuđa od 17. svibnja 1996. kao kandidat koji ispunjava formalne uvjete za imenovanje za suca Općinskog suda u O. U pisanom mišljenju koje prileži spisu, predsjednica Općinskog suda u O. je dala pozitivno mišljenje o radu i stručnosti podnositeljice kao suca toga suda, ali je svoj prijedlog za njeno imenovanje vezala uz mišljenje predsjednika višeg suda. Predsjednik Županijskog suda u O. u svom pisanom mišljenju nije podržao kandidaturu podnositeljice, unatoč njene stručnosti, navodeći da zbog podataka o načinu zapošljavanja kao i odnosa prema uspostavi samostalne i suverene hrvatske domovine podnositeljicu ne bi trebalo imenovati za suca. Ovi navodi nisu konkretnije argumentirani. Na samoj sjednici DSV-a u konačnim prijedlozima predsjednici navedenih sudova nisu podržali kandidaturu podnositeljice ustavne tužbe. U zapisniku je zabilježena i izjava člana DSV-a dr. K. O., koji se također izjasnio protiv podnositeljice zbog određenih podataka iz njene političke prošlosti ne navodeći konkretnije dokaze u potkrijepu tih navoda.


Propis NN 35/2000

• Iz istog zapisnika DSV-a nadalje proizlazi da podnositeljica ustavne tužbe prilikom glasovanja nije dobila potrebitu većinu glasova, odnosno zbog rezultata glasovanja (jedan glas »za«), DSV istu nije imenovalo za suca.


Propis NN 35/2000
• Iz navedenog proizlazi da se iz natječajnih materijala ne vidi koje stručne razloge je DSV imalo u vidu pri donošenju odluke kojom podnositeljica ustavne tužbe, koja u tom sudu obnaša sudačku dužnost od 1986. godine, nije ponovno imenovana sucem. Odluka

Propis NN 35/2000
• Ustavni sud je u svojoj odluci broj: U-III-188/1995 od 29. ožujka 1995. godine (»Narodne novine«, broj 22/95), zauzeo stajalište po kojem odluka o tome da se sudac ne imenuje ne mora biti obrazložena, poglavito zato što se odluke u natječajnom postupku (a takav je i postupak imenovanja sudaca) u pravilu ne donose u posebnom pisanom obliku pa niti ne mogu imati obrazloženje. Naime, konstatirano je da takva odluka DSV-a odgovara standardnom sadržaju odluka koje se donose povodom javnog natječaja, jer se u praksi uobičajilo da se u njima navode samo kandidati koji su izabrani (imenovani). Stoga odluka koja ne spominje kandidate koji nisu imenovani, ne može imati obrazloženje zašto isti nisu imenovani. Umjesto toga sudionici natječaja imaju pravo uvida u natječajne spise te na temelju razloga koji proizlaze iz tih spisa mogu izjaviti odgovarajuće pravno sredstvo (primjerice, ustavnu tužbu). No to, sukladno prethodno izloženom, pretpostavlja da natječajni spisi sadrže konkretne razloge na temelju kojih je odluka donijeta.

Propis NN 35/2000 • Ovo se posebno odnosi na slučajeve u kojima se odlučuje o imenovanju (odnosno neimenovanju) kandidata koji već obnašaju sudačku dužnost, kao u ovom predmetu, jer odluka kojom sudac nije ponovno imenovan povlači za sobom posljedicu prestanka sudačke dužnosti po sili zakona, a to znači i prestanak radnog odnosa (arg. iz članaka 10. i 102. Zakona o sudovima).
Propis NN 35/2000 • Neprihvatljivo je stoga i suprotno temeljnim ustavnim pravima čovjeka i građanina, da bilo kome, a pogotovo sucu koji je dugi niz godina obavljao sudačku dužnost, prestane radni odnos, a da mu se ne omogući da sazna razloge prestanka i time omogući učinkovito izjavljivanje pravnog lijeka.
Propis NN 35/2000 • Iz tih su razloga osporenom odlukom podnositeljici ustavne tužbe povrijeđena ustavna prava iz članka 18. stavak 1. (pravo na učinkovitu pravnu zaštitu), članka 19. stavak 1. (zakonitost pojedinačnih akata) te članka 44. Ustava Republike Hrvatske (pravo na dostupnost javnih dužnosti pod jednakim uvjetima). Usvojivši ustavnu tužbu zbog povreda ovih ustavnih prava, Ustavni sud nije razmatrao navode podnositeljice ustavne tužbe glede povrede ostalih ustavnih načela i prava istaknutih u ustavnoj tužbi.
Propis NN 35/2000 • Odluku kao u izreci Ustavni sud je donio na temelju odredbe članka 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 35/2000 • 2. Ukida se odluka Državnog sudbenog vijeća, broj: ID-51/1996 od 3. listopada 1996. godine o imenovanju sudaca općinskih sudova u dijelu kojim se pod točkom I. imenuju suci Općinskog suda u O., a koji se odnosi na neimenovanje podnositeljice ustavne tužbe.
Propis NN 35/2000 • 3. Predmet se vraća Državnom sudbenom vijeću na ponovni postupak radi raspravljanja i glasovanja o kandidatu - podnositeljici ustavne tužbe S. R. na temelju liste kandidata ministra pravosuđa od 17. svibnja 1996. godine i u okviru uvjeta propisanih oglasom Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske, koji je objavljen u »Narodnim novinama«, broj 15/96 od 23. veljače 1996. godine.
Propis NN 35/2000 • U obrazloženju povreda navedenih ustavnih vrednota i prava, podnositeljica ustavne tužbe polazi od činjenice da u tom sudu kao sudac radi od 1984. godine, te da se za to vrijeme protiv nje nikad nije vodio disciplinski postupak niti je bila pozivana na odgovornost za svoj rad. Posebice ističe da se predsjednica Općinskog suda O. na kolegiju suda pozitivno izrazila o sucima i sudskim savjetnicima koji su se javili na oglas, a da je nemogućnošću izjašnjavanja o činjenicama i okolnostima važnim za donošenje osporene odluke koja nema obrazloženje, dovedena u neravnopravan položaj u odnosu na suce koji su imenovani. Opreza radi ukazuje i na povrede ustavnih prava s osnove nacionalnosti, ukoliko je ta činjenica uzeta kao razlog njenog neimenovanja. Stoga podnositeljica predlaže ukidanje osporene odluke i vraćanje predmeta na ponovni postupak.
Propis NN 35/2000 • Ustavna tužba je temeljem odredbi članka 55. tada važećeg Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94) dostavljena na očitovanje Državnom sudbenom vijeću, od kojeg je ujedno pribavljen i spis u predmetu imenovanja sudaca Općinskog suda u O.
Propis NN 35/2000 • Državno sudbeno vijeće (u nastavku: DSV) u svom je izjašnjenju broj: UT-5/97 od 14. svibnja 1997. godine uvodno izrazilo mišljenje o nenadležnosti Ustavnog suda za odlučivanje o ustavnim tužbama koje su podnijete povodom odluka DSV-a, ukazujući time na nedopuštenost takve ustavne tužbe s osnove članka 28. stavak 1. tada važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91).
Propis NN 35/2000 • Glede konkretnih navoda iz ustavne tužbe, u bitnome je ukazano na odredbe članka 6. Poslovnika Državnog sudbenog vijeća (»Narodne novine«, broj 85/94 i 11/95), kojima je propisano da se odluke donose većinom glasova nazočnih članova DSV-a, a da podnositeljica ustavne tužbe nije imenovana iz razloga što nije dobila potrebitu većinu glasova. Još je dodano kako prema odredbi članka 8. Zakona o Državnom sudbenom vijeću (»Narodne novine«, broj 58/93 i 49/99), predsjednik ili član DSV-a ne smije biti pozvan na odgovornost za izraženo mišljenje ili glasovanje. Kako temeljem navedenog DSV smatra da podnositeljici ustavne tužbe nisu povrijeđena ustavna prava, predloženo je da se ustavna tužba odbaci kao nedopuštena, odnosno odbije kao neosnovana.
Propis NN 35/2000 • U provedenom postupku razmotreni su i analizirani navodi i prijedlozi iz ustavne tužbe te očitovanja DSV-a, te je izvršen uvid u isprave spisa DSV-a koje se odnose na označeni postupak imenovanja.
Propis NN 35/2000 • Člankom 3. Ustava Republike Hrvatske utvrđene su najviše vrednote ustavnog poretka, kao što su sloboda, jednakost, nacionalna ravnopravnost, poštivanje prava čovjeka, vladavina prava, i druge, koje su izvorišta za utvrđivanje temeljnih sloboda i prava čovjeka i građanina, priznata Ustavom Republike Hrvatske. Tako prema članku 14. stavku 2. Ustava su svi pred zakonom jednaki, a temeljem članka 15. stavak 1. Ustava pripadnicima svih nacionalnih manjina je zajamčena ravnopravnost.
Propis NN 35/2000 • Ustavni sud u okvirima ustavne ovlasti iz članka 125. al. 3. Ustava da štiti ustavne slobode i prava čovjeka i građanina (ustavna prava), a sukladno članku 59. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), o povredi tih prava odlučuje povodom ustavne tužbe svakoga tko smatra da mu je odlukom sudbene ili upravne vlasti, kao i drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno neko od tih ustavnih prava.
Propis NN 35/2000 • DSV je državno tijelo čije su ovlasti u djelokrugu sudbene vlasti određene Ustavom i zakonom. Stoga je i odluka DSV-a o imenovanju sudaca, a protiv koje nije propisana druga pravna zaštita, odluka tijela državne vlasti o kojoj ovaj Sud odlučuje u postupku ustavnosudske zaštite ustavnih prava. Iako odluka DSV-a pripada krugu tzv. akata vladanja, ona je istodobno i pravno vezani akt državnog tijela koje je u postupku imenovanja vezano postupovnim pravilima, te kao i svi ostali akti vladanja bilo kojeg državnog tijela podliježe ocjeni ustavnosti i zakonitosti sa stajališta ustavnosti i zakonitosti postupka i načina donošenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 73/09, Broj 18/90, Broj 88/09, Broj 5/02, Broj 4/91, Broj 108/96


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled