PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-03-31-372 NN 31/1998

• Odredbom članka 116. stavkom 2. Ustava propisano je da se ustanovljenje, ustrojstvo i postupak pred sudovima uređuje zakonom.


Propis NN 31/1998

• U konkretnom slučaju ta je odredba u cijelosti poštivana. Zakonom je ustanovljen prestanak rada sudova i određen je postupak koji treba provesti u svezi prestanka sudova, a koji obuhvaća i postupanje sa predmetima (određivanje stvarne nadležnosti, predaje predmeta određenim redovnim sudovima kao i određivanje postupka za daljnje vođenje postupka odnosno za podnošenje pravnih lijekova), kao i postupanje u svezi nekretnina sudova, kao i postupanje i primjena određenih zakona, koji se odnose na suce kao i za ostale radnike sudova u svezi reguliranja njihovih prava.


Propis NN 31/1998

• Ocjenjujući ustavnost Zakona u dijelu u kojem se osporava, Sud je utvrdio da odredbe nisu nesuglasne sa člankom 116. stavkom 2. Ustava.


Propis NN 31/1998

• Naime, osporenim Zakonom je u cijelosti uređeno postupanje u svezi prestanka rada sudova, a što Ustav izričito propisuje. Sam sadržaj osporenih odredbi jamči da će se nedovršeni postupci nastaviti prema propisima koji se primjenjuju pred redovnim sudovima, a u pravomoćno dovršenim predmetima dozvoljena su samo ona pravna sredstva koja su bila dozvoljena u vrijeme vođenja postupka pred sudovima udruženoga rada i time se jamči da će se postupci provesti i završiti na zakonom propisan način. Takvim propisivanjem zakonodavac nije doveo u pitanje prava građana na sudsku zaštitu.


Propis NN 31/1998
• Na temelju izloženog Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da nisu ostvarene pretpostavke za pokretanje postupka ocjene ustavnosti, te je temeljem članka 19. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91

Propis NN 31/1998
• S obzirom da prijedlog za ocjenu osporenog Zakona nije prihvaćen, nije odlučivano niti o prijedlogu da se privremeno obustavi izvršenje određenih akata.

Propis NN 31/1998 • Odluka o objavi rješenja temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona.
Propis NN 31/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu dopredsjednik Suda Jurica Malčić te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Zvonimira Šoštarića iz Čazme, zastupanog po punomoćniku Radovanu Dožudiću, odvjetniku, na sjednici održanoj dana 11. veljače 1998. godine, donio je slijedeće
Propis NN 31/1998 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske, članka 103. Zakona o stambenim odnosima ("Narodne novine", broj 51/85, 42/86, 37/88, 47/89, 22/90, 22/92, 58/93 i 70/93) u dijelu u kojem je ostao na snazi temeljem odredbe članka 52. stavka 1. Zakona o najmu stanova ("Narodne novine", broj 91/96).
Propis NN 31/1998 • Zvonimir Šoštarić iz Čazme, zastupan po punomoćniku Radovanu Dožudiću, odvjetniku, podnio je prijedlog za ocjenu ustavnosti članka 103. Zakona o stambenim odnosima ("Narodne novine", broj 51/85, 42/86, 37/88, 47/89, 22/90, 22/92, 58/93, 70/93, 91/96 i 99/96), u dijelu u kojem je ostao na snazi temeljem članka 52. stavka 1. Zakona o najmu stanova ("Narodne novine", broj 91/96).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 31/1998 • Predlagatelj smatra da su osporene odredbe nesuglasne s ustavnim načelima vladavine prava, diobe vlasti i jednakosti svih pred zakonom i pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti te navodi da je zbog istih razloga Ustavni sud već ukinuo odredbe članka 70. i 94. Zakona o stambenim odnosima (U-I-130/1995 i U-I-892/1994, objavljene u "Narodnim novinama", broj 99/96 od 26. studenoga 1996.), čija pravna priroda da je identična odredbama članka 103.
Propis NN 31/1998 • Ističe da se radi o protivnim interesima dviju strana koje su u sporu građanskopravne prirode za čije rješavanje trebaju biti nadležni sudovi, a postupak po članku 103. da je pretjerano sumaran i protivan pravnim standardima za zaštitu spornih građanskih prava.
Propis NN 31/1998 • Predlaže ukinuti odredbe članka 103. Zakona o stambenim odnosima u dijelu u kojem su ostale na snazi temeljem odredbe članka 52. stavka 1. Zakona o najmu stanova.
Propis NN 31/1998 • Istovremeno predlaže, do donošenja konačne odluke o postupku ocjene ustavnosti članka 103. Zakona o stambenim odnosima, privremeno obustaviti od izvršenja zaključak o dozvoli izvršenja kojim je njemu određeno prisilno iseljenje iz stana u Čazmi, M. Novačića 2.
Propis NN 31/1998 • Odredbom članka 103. stavka 1. Zakona o stambenim odnosima prvenstveno je propisan uvjet zbog čijeg se nastupa osobi koja koristi stan za službene potrebe može narediti iseljenje iz stana. Postojanje tog uvjeta, prestanka radnog odnosa, utvrđuje se u drugom odgovarajućem postupku, pa kada nastup tog uvjeta bude i utvrđen, upravno tijelo po prijedlogu davatelja stana, samo donosi rješenje kojim naređuje iseljenje. Dakle pred upravnim tijelom se ne raspravlja niti odlučuje o pravu na stan, već se samo naređuje iseljenje temeljem nastupa propisanog uvjeta čije postojanje je utvrđeno u odgovarajućem drugom postupku. Spor bi se eventualno mogao voditi samo o postojanju ili nepostojanju činjenice prestanka radnog odnosa, no o tome se svakako u primjeni osporenog članka pred upravnim tijelima ne može odlučivati.
Propis NN 31/1998 • Dakle, kada prestanak radnog odnosa bude od nadležnog tijela utvrđen, upravno tijelo donosi samo rješenje o iseljenju, pa ovaj Sud smatra da time nisu povrijeđena ustavna načela vladavine prava i diobe vlasti.
Propis NN 31/1998 • Riječ je, inače, o propisu koji je trebalo uskladiti s Ustavom Republike Hrvatske sukladno odredbama Ustavnog zakona za provedbu Ustava Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 34/92 - pročišćeni tekst, 91/92, 62/93, 50/94, 105/95 i 110/96), no on je stupanjem na snagu Zakona o najmu stanova u međuvremenu prestao vrijediti, osim iznimno, do dovršenja postupaka koji su prema njemu pokrenuti prije no što je prestao vrijediti.
Propis NN 31/1998 • Primjena osporenih odredaba do dovršenja postupaka koji su pokrenuti prije stupanja na snagu Zakona o najmu stanova, prema stajalištu ovog Suda, nije nesuglasna s ustavnim načelom vladavine prava, jer se primjenom propisa temeljem kojih je određeni postupak započet, sve do njegovog dovršenja, upravo potvrđuje načelo vladavine prava posebno sa stajališta pravne sigurnosti građana kao stranaka u postupku.
Propis NN 31/1998 • Navod predlagatelja da bi osporenim odredbama bilo povrijeđeno ustavno načelo diobe vlasti iz istih razloga koje je ovaj Sud naveo u obrazloženjima odluka kojima je ukinuo odredbe članka 70. i članka 94. Zakona o stambenim odnosima, također nije osnovan. Naime, upravno tijelo primjenom osporenih odredaba ne odlučuje o valjanosti pravne osnove useljanja u stan kao akta raspolaganja stanom, već samo utvrđuje ima li ili nema osnove za donošenje rješenja o iseljenju zbog činjenice čije se postojanje utvrđuje u drugom postupku, pa kad temeljem tako utvrđene činjenice upravno tijelo samo donosi rješenje o iseljenju, ne vrijeđa se time ustavno načelo diobe vlasti.
Propis NN 31/1998 • Inače, ustavno načelo diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu, ne treba shvaćati i tumačiti doslovno. Svrha tog načela jest u sprječavanju koncentracije ovlaštenja i političke moći unutar samo jedne od tih vlasti. Ostvarenju te svrhe u suvremenim ustavnim sustavima različito se prilazi, a svodi se na povjeravanje osnovnih državnih funkcija različitim državnim tijelima, pri čemu su odnosi između državnih tijela koja obavljaju različite državne funkcije različito uspostavljeni u pojedinim državama. U našem sustavu trodiobe vlasti one se uzajamno nadziru i ograničavaju, ali i prožimaju, pa tako, primjerice, zakonodavna vlast (Hrvatski državni sabor) donosi propise o organizaciji, nadležnostima i postupanju sudbene vlasti, izvršna vlast (Ministarstvo pravosuđa) bitno utječe na obavljanje sudske uprave, sudbena vlast nadležna je nadzirati zakonitost akata izvršne vlasti, itd.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 87/08, Broj 23/97, Broj 117/08, Broj 47/06, Broj 10/07, Broj 70/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled