PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-07-101-1983 NN 101/2004

• Podnositeljica predlaže usvajanje ustavne tužbe, ukidanje osporenih presuda i vraćanje predmeta prvostupanjskom sudu na ponovni postupak.


Stranica NN 101/2004

• 3. Ustavni sud Republike Hrvatske, u postupku u povodu ustavne tužbe, podnijete temeljem odredbi članka 62. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama podnositelja povrijeđeno podnositelju ustavno pravo, pri čemu se, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li sudovi i upravna tijela pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava, a eventualno postojanje povrede ustavnih prava Ustavni sud, u pravilu, cijeni na podlozi činjenica koje su utvrđene u postupku donošenja osporenog akta.


Stranica NN 101/2004

• 4. Sud prvog stupnja je utvrdio da je podnositeljica kao nakladnik neautoriziranim intervjuem objavljenim u tjedniku »S.« tužitelju povrijedila ugled, čast i dostojanstvo, te je svoju odluku utemeljio na odredbi članka 22. stavka 5. Zakona o javnom priopćavanju, prema kojoj je nematerijalnu štetu dužan naknaditi nakladnik koji informacijom o osobnom ili obiteljskom životu, ili nekom drugom informacijom objavljenom u javnom glasilu povrijedi privatnost, dostojanstvo, ugled, čast ili koje drugo Ustavom ili zakonom zaštićeno dobro.


Stranica NN 101/2004

• Županijski sud u Zagrebu je ocijenio da je prvostupanjski sud pravilno utvrdio osnov tužbenog zahtjeva tužitelja, ali da pri određivanju visine naknade štete nije uzeo u obzir sve pretpostavke koje su predviđene odredbom članka 22. stavka 5. Zakona o javnom priopćavanju, zbog čega je umanjio visinu dosuđene štete na iznos od 40.000,00 kn.


Internet NN 101/2004
• Vrhovni sud Republike Hrvatske djelomično je usvojio reviziju podnositeljice, umanjivši dosuđeni iznos na 20.000,00 kn. Navode podnositeljice da je trebalo primijeniti Zakon o javnom informiranju, jer da je sporni intervju nastao prije stupanja na snagu Zakona o javnom priopćavanju, Vrhovni sud je ocijenio neosnovanim budući da je odredbom članka 47. Zakona o javnom priopćavanju propisano da će se njegove odredbe o odgovornosti nakladnika za štetu i objavljivanje ispravka informacija primjenjivati i na slučajeve u kojima do dana stupanja na snagu tog Zakona nije donesena pravomoćna presuda, a što je slučaj u ovom postupku.

Internet stranice NN 101/2004
• Autorizacija je odobrenje za objavljivanje dano u pisanome obliku ili u usmenome obliku, ako postoji tonski zapis o usmenoj autorizaciji.

Internet stranice NN 101/2004 • U odnosu na okolnost da je tek tim člankom određen pojam autorizacije, Vrhovni sud Republike Hrvatske je utvrdio da to nije od odlučnog značenja jer se odredbom članka 23. stavka 1. točka 2. Zakona o javnom priopćavanju nakladnik oslobađa odgovornosti za naknadu štete ako je informacija kojom je šteta učinjena autorizirani intervju. Takvu odredbu sadrži i odredba članka 31. stavka 1. točke 2. Zakona o javnom informiranju iz čega proizlazi da i Zakon o javnom priopćavanju na koji se podnositeljica poziva unatoč nedostatku definiranja pojma autorizacije predviđa odgovornost nakladnika za štetu ako objavljena informacija nije autorizirani intervju.
Internet stranice NN 101/2004 • 5. Podnositeljica u ustavnoj tužbi ističe povredu odredaba članka 38. stavaka 1., 2. i 3. Ustava koje glase:
Internet stranice NN 101/2004 • Sloboda izražavanja misli obuhvaća osobito slobodu tiska i drugih sredstava priopćavanja, slobodu govora i javnog nastupa i slobodno osnivanje svih ustanova javnog priopćavanja.
Internet stranice NN 101/2004 • Zabranjuje se cenzura. Novinari imaju pravo na slobodu izvještavanja i pristupa informaciji.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 101/2004 • Razlozi koje podnositeljica iznosi u ustavnoj tužbi ne ukazuju na povredu odredaba članka 38. stavaka 1. i 2. Ustava. Sloboda tiska, između ostalog u sebi sadrži i slobodu mišljenja i izražavanja ali nema značaj apsolutne slobode i podložna je ograničenjima propisanim zakonom. Ta ograničenja propisuje članak 13. stavak 1. Zakona o javnom priopćavanju koji glasi:
Informacije NN 101/2004 • Javna glasila dužna su objavljivati točne, cjelovite i pravodobne informacije, poštujući pravo javnosti da bude upoznata o događajima, pojavama, osobama, predmetima ili djelatnostima, kao i druga pravila novinarskog zanimanja i etike.
Poslovne stranice NN 101/2004 • Nadalje, Zakonom o javnom priopćavanju odredbom članka 6. (kao i Zakonom o javnom informiranju), a sukladno odredbi članka 35. Ustava propisano je da svaka osoba ima pravo na zaštitu privatnosti, dostojanstva, ugleda i časti, dok je odredbama glave V. t
Pregledi NN 101/2004 • Ustavni sud ocjenjuje važnim istaknuti da u demokratskom društvu tisak predstavlja jedno od moćnijih sredstava širenja informacija te je točnost i istinitost pri objavljivanju informacija zbog njihovog utjecaja na javno mnijenje od posebne važnosti.
Besplatno NN 101/2004 • Ustavni sud također napominje da je i člankom 10. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 18/97) između ostalog propisano da se pravo slobode izražavanja može ograničiti i radi zaštite ugleda i prava drugih.
Glasnik NN 101/2004 • U ustavnoj tužbi podnositeljica ne navodi razloge za povredu odredbe članka 38. stavka 3. Ustava. Valja istaći da u konkretnom slučaju podnositeljici nije ograničeno pravo na slobodu izvještavanja, te joj nije onemogućen pristup informaciji, već naprotiv, prema utvrđenju sudova podnositeljica je s dobivenom informacijom raspolagala protivno važećim zakonskim propisima, objavivši neautorizirani intervju.
Propis NN 101/2004 • Nakladnik je objavljivanjem neautoriziranog članka povrijedio ugled, čast i dostojanstvo tužitelja, a što su sudovi utvrdili u zakonito provedenom postupku i uz pravilnu primjenu materijalnog prava, stoga podnositeljici nisu povrijeđena ustavna prava propisana odredbama članka 38. Ustava.
Propis NN 101/2004 • 6. Člankom 19. Ustava propisano je da pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu, te se jamči sudska kontrola zakonitosti tih akata. U konkretnom slučaju, osporavane presude donijela su tijela sudbene vlasti na koja se odredbe članka 19. Ustava ne odnose, stoga nije mjerodavna u slučaju podnositeljice.
Propis NN 101/2004 • 7. Odredbe članaka 3. i 5. Ustava ne sadrže ljudska prava i temeljne slobode zajamčene Ustavom i stoga nisu osnova za pružanje ustavnosudske zaštite u smislu članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona.
Propis NN 101/2004 • 8. Slijedom iznijetoga, temeljem odredaba članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 70/06, Broj 46/08, Broj 53/06, Broj 141/04, Broj 126/09, Broj 32/00


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled