PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-05-47-690 NN 47/1997

• Podnositeljica ustavne tužbe smatra da su joj navedenim odlukama Upravnog suda i drugostupanjskog upravnog tijela povrijeđena ustavna prava iz članka 19. Ustava Republike Hrvatske iz razloga jer drugostupanjsko upravno tijelo nije donijelo svoje rješenje u zakonom određenom roku, a koju nezakonitost nije uočio niti Upravni sud Republike Hrvatske.


Propis NN 47/1997

• Odredbom članka 19. Ustava Republike Hrvatske propisano je da pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu, te da se jamči sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.


Propis NN 47/1997

• Analizom razloga navedenih u ustavnoj tužbi, kao i osporene odluke upravnog tijela i presude Upravnog suda, Ustavni sud je ocijenio da su podnositeljici ustavne tužbe povrijeđena ustavna prava navedena u ustavnoj tužbi.


Propis NN 47/1997

• U konkretnom je slučaju drugostupanjsko upravno tijelo rješavajući u skladu s odredbom članka 224. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja ("Narodne novine", broj 26/83, 5/86, 42/87, 34/89, 57/89, 40/90, 9/91, 53/91 - nastavno: ZOMIO) u postupku revizije prvostupanjskog rješenja pokrenutom po službenoj dužnosti, donijelo, na temelju odredbe članka 225. navedenog Zakona, 8. prosinca 1992. godine, rješenje kojim je izmijenilo prvostupanjsko rješenje.


Propis NN 47/1997
• Odredbom članka 224. stavka 1. ZOMIO propisano je da se rješenje nadležnog tijela kojim se u prvom stupnju rješava o utvrđivanju mirovinskog staža navršenog do 31. prosinca 1964. godine podvrgava reviziji, dok je odredbom stavka 5. istog članka propisano da će se smatrati da je revizija izvršena i da se drugostupanjsko upravno tijelo suglasilo s rješenjem prvostupanjskog upravnog tijela ukoliko revizija rješenja protiv kojega nije izjavljena žalba ne bude izvršena u roku od tri mjeseca od dana protjeka roka za žalbu.

Propis NN 47/1997
• Kako je rok za izjavljivanje žalbe protiv prvostupanjskog rješenja istekao 17. rujna 1992. godine, to je tromjesečni rok za donošenje revizijskog rješenja istekao 17. prosinca 1992. godine.

Propis NN 47/1997 • Uvidom u spis upravnog tijela Ustavni je sud utvrdio da je na drugostupanjskom (revizijskom) rješenju doduše naznačeno kao da je doneseno 8. prosinca 1992. godine, dakle, unutar propisanog roka, međutim, drugostupanjsko rješenje nije i otpremljeno podnositeljici ustavne tužbe do isteka tromjesečnog revizijskog roka (17. prosinca 1992. godine). Otpremljeno je tek 7. siječnja 1993. godine, tako da ga je podnositeljica ustavne tužbe primila 8. siječnja 1993. godine, a prvostupanjsko upravno tijelo 11. siječnja 1993. godine. Dakle, otprema i primitak revizijskog (drugostupanjskog) rješenja uslijedila je izvan navedenog tromjesečnog roka što dovodi u osnovanu sumnju točnost naznake datuma odlučivanja drugostupanjskog tijela.
Propis NN 47/1997 • Stajalište je ovog Suda da je rok za reviziju u smislu odredbe članka 224. stavka 5. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja održan ako je rješenje u postupku revizije doneseno i otpremljeno od strane drugostupanjskog tijela u određenom (tromjesečnom) roku. Revizijski je postupak, dakle, dovršen u trenutku kada je drugostupanjsko tijelo otpremilo rješenje donijeto u revizijskom postupku time da se revizija mora obaviti unutar zakonom propisanog roka od tri mjeseca. Stoga, jer je u konkretnom slučaju revizijsko rješenje otpremljeno po isteku prekluzivnog roka, to je iz navedenog razloga nezakonito i ništavo od samog trenutka donošenja, i kao takvo (ništavo) ne može u pravnom poretku proizvoditi valjane pravne učinke, niti prouzročiti valjane pravne posljedice.
Propis NN 47/1997 • Upravni sud je dužan u upravnom sporu na ništavost upravnog akta paziti po službenoj dužnosti (članak 40. stavak 2. Zakona o upravnim sporovima - "Narodne novine", broj 53/91, 9/92 i 77/92) te poništiti takav upravni akt. Kako Upravni sud Republike Hrvatske u povodu upravne tužbe to nije učinio to je ništav upravni akt ostao u pravnom poretku i proizveo određene pravne učinke. Time je počinjena povreda ustavne odredbe stavka 1. članka 19. Ustava Republike Hrvatske, kojom je određeno da pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu.
Propis NN 47/1997 • Na zakonu neutemeljenim revizijskim rješenjem i presudom suda, kojom ništavi upravni akt nije poništen, počinjena je i povreda u tužbi navedenih ustavnih prava podnositeljice ustavne tužbe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 47/1997 • Stoga je Ustavni sud Republike Hrvatske, na temelju članka 59., u svezi s člankom 60. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), odlučio kao u izreci.
Propis NN 47/1997 • Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91).
Propis NN 48/1997 • O OSNIVANJU DRŽAVNOG POVJERENSTVA ZA USPOSTAVU USTAVNOPRAVNOG PORETKA REPUBLIKE HRVATSKE NA PODRUČJIMA OSJEČKO-BARANJSKE I VUKOVARSKO-SRIJEMSKE ŽUPANIJE KOJA SU SADA POD UPRAVOM UNTAES-a
Propis NN 48/1997 • 1. Osniva se Državno povjerenstvo za uspostavu ustavnopravnog poretka Republike Hrvatske na područjima Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije, koja su sada pod upravom UNTAES-a sa zadaćom da surađujući s privremenim upraviteljem UNTAES-a usmjerava, usklađuje i nadzire rad tijela hrvatske državne vlasti i tijela lokalne - županijske, gradske i općinske - uprave na uspostavi hrvatskog ustavnopravnog i sveukupnog društvenog i gospodarskog poretka na tim područjima, a osobito obnove i povratka prognanika.
Propis NN 48/1997 • 2. Za predsjednika Državnog povjerenstva imenuje se dr. JURE RADIĆ, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar razvitka i obnove Republike Hrvatske.
Propis NN 48/1997 • Za zamjenike predsjednika Državnog povjerenstva imenuju se:
Propis NN 48/1997 • - IVAN KRSTANOVIĆ, pomoćnik ministra razvitka i obnove Republike Hrvatske
Propis NN 48/1997 • - VLADIMIR DRAKULIĆ, sudac Vrhovnog suda Republike Hrvatske
Propis NN 48/1997 • - IVICA VRKIĆ, predstojnik Ureda privremene uprave za uspostavu hrvatske vlasti na području istočne Slavonije, Baranje i zapadnog Srijema,
Propis NN 48/1997 • - VESNA ŠKARE OŽBOLT, zamjenica predstojnika Ureda Predsjednika Republike Hrvatske,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 25/04, Broj 38/01, Broj 92/06, Broj 66/92, Broj 21/93, Broj 76/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled