PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-01-11-174 NN 11/1997

• - poduzeće ili druga pravna osoba u visini od 35% uplaćenih sredstava.


Propis NN 11/1997

• Prema stavku 2. obveznice za konvertibilne devize izdaju se s rokom otplate od 5 godina i amortiziraju putem 10 polugodišnjih anuitetskih kupona, a prvi kupon dospijeva na naplatu od 1. siječnja 1997. godine.


Propis NN 11/1997

• Prema stavku 3. na obveznice se plaćaju kamate po stopi 1% godišnje koje počinju teći od 1. srpnja 1992. godine, odnosno od dana uplate i pripisuju se glavnici.


Propis NN 11/1997

• U prijedlogu se navodi da je do povrede prava podnositelja prijedloga došlo izmjenom ranijih propisa o pravima prodavatelja stanova u svezi s obveznicama Republike Hrvatske za devizna sredstva ostvarena prodajom stanova. Podnositelj prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti ukazao je da usporedba između regulacije iz 1992. i navedene regulacije iz 1995. godine pokazuje:


Propis NN 11/1997
• Na temelju te usporedbe podnositelj prijedloga izvodi zaključak o nesuglasnosti s ustavnim odredbama kojima se jamči pravo vlasništva.

Propis NN 11/1997
• Oba rješenja o pokretanju postupka dostavljena su sudionicima postupka kao i Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja.

Propis NN 11/1997 • U povodu toga tajnik Sabora Republike Hrvatske obavijestio je Ustavni sud da je predmet ocjene ustavnosti Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo upućen Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav, dok je Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja dostavilo svoja stručna mišljenja u svezi s nekim od odredaba za koje je pokrenut postupak ocjene ustavnosti.
Propis NN 11/1997 • 1. Nakon provedenog postupka Ustavni sud donio je odluku o ukidanju u izreci navedenih odredaba Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo.
Propis NN 11/1997 • Donoseći ovu odluku Sud je polazio od odredaba članka 3, članka 14, članka 48. stavak 1, članka 49. stavak 2. i 4. te članka 50. i članka 61. stavak 1. Ustava. Također je u polazištu Suda bila i ustavna odredba članka 28.
Propis NN 11/1997 • Prema odredbi članka 3. jednakost i vladavina prava, pored ostalih načela navedenih u toj odredbi, spadaju u najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 11/1997 • Prema odredbama članka 14. Ustava građani Republike Hrvatske imaju sva prava i slobode, neovisno o njihovoj rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društevnom položaju ili drugim osobinama, te su svi pred zakonom jednaki.
Propis NN 11/1997 • Prema odredbi članka 48. stavak 1. jamči se pravo vlasništva.
Propis NN 11/1997 • Prema odredbama članka 49. stavak 2. i 4. država osigurava svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu i zabranjeni su monopoli, a prava stečena ulaganjem kapitala ne mogu se umanjiti zakonom niti drugim pravnim aktom.
Propis NN 11/1997 • Prema odredbama članka 50. Ustava zakonom je moguće u interesu Republike ograničiti ili oduzeti vlasništvo, uz naknadu tržišne vrijednosti, s tim da se poduzetnička sloboda i vlasnička prava mogu iznimno ograničiti zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi. Prema odredbi članka 61. stavak 1. Ustava obitelj je pod osobitom zaštitom Republike.
Propis NN 11/1997 • Prema odredbi članka 28. Ustava svatko je nedužan i nitko ga ne može smatrati krivim za kazneno djelo dok mu se pravomoćnom sudskom presudom ne utvrdi krivnja.
Propis NN 11/1997 • 2. Jedno je od polaznih stajališta Suda u ovom predmetu da propisi o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo predstavljaju tranzicijske propise putem kojih država, jer je dužna uskladiti zakonodavstvo s Ustavom koji ne poznaje društveno vlasništvo, a niti stanarsko pravo, provodi privatizaciju tog vlasništva. Ta se privatizacija provodi prodajom pod povoljnijim uvjetima jer kupnju stanova u kojima stanuju po tržišnim cijenama većina stanara ne bi mogla ostvariti. Propisujući povoljnije uvjete za kupnju stana nego što su tržišni, država ne smije propisivati u položaju stanara razlike koje neke od njih dovode do toga da im kupnju stana u stvari onemogućuju ili bitno otežavaju.
Propis NN 11/1997 • Sud ne tumači navedene ustavne odredbe na način da zakonodavac za sve subjekte u istom položaju - primjerice, za sve prodavatelje stanova i za sve stanare koji hoće kupiti stanove u kojima stanuju - mora propisati posve jednake uvjete i načine na koji će to ostvariti. Međutim, kad zakonodavac među subjektima u istom položaju uspostavlja razlike, onda to moraju biti razlike koje su objektivno ustanovljive i prihvatljive sa stajališta Ustava.
Propis NN 11/1997 • Zatim, iz navedenih ustavnih odredaba slijedi da nema ustavnog temelja za to da zakonodavac državu kao osobu javnog prava, koja prodaje jednaku stvar koju prodaju i drugi prodavatelji, to jest stanove opterećene stanarskim pravom, stavlja u položaj bitno različit od položaja drugih prodavatelja stanova ovisno o tome temeljem čega su stanovi o kojima je riječ stečeni; a također nema ustavnog temelja za stavljanje kupaca stanova u bitno različit položaj ovisno od toga tko im stan prodaje. Dapače, i sama država svoje stanove stečene na drugi način, ili temeljem drugih propisa, prodaje odnosno prodavala je prema uvjetima bitno drugačijim od uvjeta propisanih ovim zakonskim izmjenama i dopunama.
Propis NN 11/1997 • Kad je Zakon o prodaji stanova donijet, propisao je iste uvjete prodaje za sve stanove, ne praveći razliku ovisno o načinu kako su stanovi stečeni, a bili su stjecani po vrlo različitim osnovama, primjerice kupnjom, zamjenom, izgradnjom, podržavljenjem, prijenosom s naknadom ili prijenosom bez naknade. S druge strane, bivši nositelji stanarskih prava stjecali su ta prava temeljem istih zakonskih propisa i postojao je samo jedan oblik stanarskog prava, neovisno o tome tko je bio davatelj stana na korištenje.
Propis NN 11/1997 • Polazeći od toga Sud je ocijenio da nije bilo ustavnog temelja za uspostavljanje nekih od razlika ustanovljenih ovim Zakonom za otkup tzv. "državnih" i drugih stanova, imajući - kao što je već rečeno - u vidu da je razlike, dakako, moguće, a nekad i nužno propisivati, no razlike koje su posljedica drugačijih gospodarskih prilika, promijenjenih propisa koji se usklađuju s Ustavom, novih vlasničkih i zemljišnoknjižnih propisa, poboljšane skrbi za stradalnike rata, stabilnosti domaće valute i sličnih razloga.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 76/99, Broj 32/91, Broj 48/92, Broj 62/09, Broj 98/98, Broj 110/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled