PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 49/1993 • Policijskoj upravi odnosno policijskoj stanici nije tom odredbom dato ovlaštenje da ispituje narodnosnu pripadnost građana već samo da utvrdi da li osoba koja želi postati hrvatskim državljaninom ispunjava za to Zakonom utvrđene uvjete.
NN 49/1993 • Riječ je dakle o nadležnosti policijskih uprava odnosno policijskih stanica i ministra unutarnjih poslova u svezi s obavljanjem poslova državljanstva, a ta je nadležnost. prema ovlaštenju iz članka 9. stavka 1. Ustava, određena Zakonom kao i Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih organa državne uprave ("Narodne novine", br. 55/92).
NN 49/1993 • To su dakle razlozi temeljem kojih su odbijeni prijedlozi pobliže navedeni u izreci pod I.
NN 49/1993 • III. Razlozi pokretanja postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 26. stavka 3. Zakona ( toč.11. izreke ovog rješenja) su slijedeći.
NN 49/1993 • Hrvatsko državljanstvo, njegovo stjecanje i prestanak, rečeno je već, uređuje se zakonom (članak 9. stavak 1. Ustava).
NN 49/1993 • Sabor Republike Hrvatske je to i učinio donoseći Zakon o državljanstvu.
NN 49/1993 • Tim zakonom djelomično su uređena i određena pitanja (upravnog) postupka stjecanja i gubitka državljanstva. Tako su odredbama osporenog članka 26. propisana ovlaštenja Ministarstva unutarnjih poslova:
NN 49/1993 • - da odbije zahtjev stranke ako nisu ispunjene pretpostavke, osim ako je to ovim zakonom drugačje uređeno (stavak 1 ) ;
NN 49/1993 • - da može odbiti zahtjev stranke i kada su ispunjene pretpostavke, ako ocijeni da postoje razlozi od interesa za Republiku Hrvatsku zbog kojih se zahtjev za stjecanje ili za prestanak državljanstva treba odbiti (stavak 2) i
NN 49/1993 • - da u obrazloženju rješenja o odbijanju zahtjeva za stjecanje državljanstva ne mora navoditi razloge za odbijanje zahtjeva (stavak 3).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 49/1993 • Slijedi dakle da upravni organ po slovu tog propisa nije dužan nikada (ne mora) navoditi razloge za odbijanje zahtjeva bez obzira da li je riječ o slučajevima iz
NN 49/1993 • stavka 1. (kada nisu ispunjene zakonom propisane pretpostavke) ili
NN 49/1993 • stavka 2. (doduše ispunjene su pretpostavke, ali postoje razlozi od interesa za Republiku Hrvatsku zbog kojih zatktjev treba odbiti).
NN 49/1993 • Ustav građanima jamči pravo na žalbu protiv pojedinačnih akata ovlaštenih tijela donesenih u postupku prvog stupnja (čl. 18. st. 1).
NN 49/1993 • Ti akti moraju biti utemeljeni na zakonu (čl.19. st.1., čl. 115. st 3.)
NN 49/1993 • Pravo na žalbu može biti iznimno isključeno ako je osigurana druga pravna zaštita (čl.18. st. 2), a u svakom se slučaju jamči sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata ovlaštenih upravnih vlasti ( čl. 19. st. 2).
NN 49/1993 • U konkretnom slučaju je pravo na žalbu isključeno ali je osigurana druga pravna zaštita tužbom sudu u upravnom sporu (nije, naime, protiv odbijajućeg rješenja Ministarstva unutarnjih poslova dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske (čl. 224 st. 1. ZUP-a i čl. 3. i 6. ZUS-a).
NN 49/1993 • Upravni spor vodi se protiv upravnog akta (čl. 6. ZUS-a). Ovdje se upravni spor pojavljuje u dvije ustavne funkcije; ostvaruje dva ustavna prava: pravo na žalbu (čl.18. st. 1) i pravo na kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti (čl. 19. st. 2).
NN 49/1993 • Ali kako da neka osoba ostvari to svoje pravo i kako da sud obavi svoju dužnost (kontrolu zakonitosti) kada MUP nije dužan navesti (i obrazložiti) koju to od većeg broja zakonom predviđenih pretpostavki ta osoba nije ispunila.
NN 49/1993 • Izostajanje obrazloženja u ovakvim slučajevima dovodi u sumnju prije svega utemeljenost na zakonu takvog pojedinačnog akta (čl 19. st. 1) koji ne sadrži ni utvrđene činjenice ni pravne propise i razloge zbog kojih nije uvažen zahtjev stranke. Dovodi u sumnju i samo ustavno pravo na žalbu (čl. 18 st 1) kada se ono ne može na učinkovit način ostvariti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 71/05, Broj 22/98,
Broj 137/09, Broj 147/04,
Broj 69/06, Broj 2/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE