PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 16/1995 • Poslodavac može jednom godišnje osigurati poklon djetetu radnika do 15 godina starosti u visini od najmanje 200,00 kn po djetetu.
NN 16/1995 • Aneks ugovora stupa na snagu danom potpisa, a primjenjuje se do 31. ožujka 1995. godine, uz mogućnost produljenja njegovog važenja. Potpisnice Aneksa ugovora će u slučaju produljenja važenja Aneksa ugovora uvažavati kriterije utvrđene Odlukom o uputama za provedbu politike plaća ("Narodne novine", broj 69/94).
NN 16/1995 • Potpisivanjem i stupanjem na snagu odgovarajućeg granskog ugovora, za poslodavce odnosno radnike zaposlene u toj grani prestaje važenje ovog Aneksa ugovora.
NN 16/1995 • Aneks ugovora se registrira u Ministarstvu rada i socijalne skrbi i objavljuje u "Narodnim novinama".
NN 16/1995 • Na temelju članka 3. alineje 13. Zakona o Hrvatskoj gospodarskoj komori ("Narodne novine", broj 66/91. i 73/91.) i članka 21. točke 1. alineje 5. Statuta Hrvatske gospodarske komore ("Narodne novine", broj 11/94., pročišćeni tekst) Skupština Hrvatske gospodraske komore na 6. sjednici odžanoj 16. veljače 1995. utvrđuje
NN 16/1995 • 1. Ovim posebnim uzancama uređuju se prava, obveze i odgovornosti subjekata u obavljanju trgovine na malo pravnih i fizičkih osoba i prodavača-trgovaca (u nastavku teksta: trgovac) te kupaca i mogućih kupaca (u nastavku teksta: potrošači).
NN 16/1995 • 2. Ove uzance primjenjuju se na odnose koji ugovorom ili propisima nisu drugačije uređeni. Stranke mogu ugovoriti primjenu ovih uzanci u cjelini ili samo pojedinih uzanci.
NN 16/1995 • 3. Poštenje i savjesnost temeljna su načela kojih se trgovac i potrošač moraju držati u poslovima trgovine na malo. Stranke se ne mogu pozvati na neku od ovih uzanci ako bi njezina primjena u konkretnom slučaju uzrokovala posljedice oprečne tim načelima.
NN 16/1995 • 4. Ugovor o kupoprodaji robe u trgovini na malo (u nastavku teksta: ugovor) zakjučen je kad su se trgovac i potrošač suglasili o bitnim sastojcima ugovora. Bitni sastojci ugovora, po prirodi posla, jesu roba i cijena. Roba i usluga uz prodanu robu određena je kad se ugovore njezina vrsta, količina i kakvoća. Smatra se da je ugovorena ona cijena koja vrijedi, u prodavaonici, prodajnom objektu, štandu (mjesto prodaje) u vrijeme sklapanja ugovora i koja je objavljena na način utvrđen propisima
NN 16/1995 • 5. Sklapanje ugovora u trgovini na malo ne podliježe određenom obliku, ako zakonom ili voljom stranaka nije drugačije određeno. Za ugovor koji nije sklopljen u pismenom obliku potrošač može tražiti izdavanje računa koji će sadržavati bitne sastojke ugovora. Trgovac i potrošač dužni su u kupoprodaji na malo postupati u skladu s dobrim poslovnim običajima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 16/1995 • 6. Trgovinom na malo smatra se prodaja robe za krajnju potrošnju. Trgovina na malo obavlja se u prodajnim objektima (u nastavku teksta: prodavaonice) i izvan njih ako su za takav način prodaje ispunjeni propisani uvjeti.
NN 16/1995 • 7. Prodajom robe izvan prodavaonica smatra se prodaja putem pošte, na tržnici, u kioscima, putem pokretne naprave (štand), prodaja od vrata do vrata, prodaje putem automata, pokretnim prodavaonicama i sl. Prigodne prodaje (priredbe, sajmovi, izložbe, proštenja) smatraju se prodajom robe izvan prodavaonice.
NN 16/1995 • 8. Trgovac, koji u vidu gospodarskog zanimanja obavlja trgovinu na malo dužan je držati se načela poštenja i savjesnosti, poštivati dobre poslovne običaje, pridržavati se pravila struke i načela lojalne konkurencije, kako bi izbjegao mogućnosti da nanese šte
NN 16/1995 • 9. Trgovac je dužan u svom poslovanju ponašati se jednako i korektno prema svim potrošačima, bez diskriminacije i omalovažavanja i profesionalnom diskrecijom štititi potrošača. Poslovnom tajnom trgovca smatraju se saznanja u navikama pojedinih potrošača u pogledu vrste i količine robe koju kupuje, kao i o drugim okolnostima u vezi s navikama potrošača koje se odnose na kupnju robe. Trgovac je dužan izbjegavati ponašanje koje bi moglo dovesti do rušenja ugleda potrošača.
NN 16/1995 • 10. Trgovac će omogućiti potrošaču pod jednakim uvjetima upoznavanje robe raznih proizvođača i omogućiti mu slobodan izbor i kupnju izabrane robe Trgovac je dužan dati potrošaču i dopunsku ponudu za drugu robu.
NN 16/1995 • 11. Trgovac koji u vođenju svoje trgovinske politike objavi uvjete poslovanja, cijene i posebne prodajne i poslijeprodajne usluge, dužan ih je na vidnom mjestu u prodavaonici objaviti i u cijelosti ih se držati.
NN 16/1995 • 12. Trgovac može na svoj rizik isporučivati robu koju potrošač nije naručio - otkupninom ili na sličan način.
NN 16/1995 • 13. Trgovac je dužan istinito i korektno obavijestiti potrošače o robi koju prodaje. Nije dopušteno iznositi neistinite podatke i tvrdnje o drugim trgovcima i robi koju oni prodaju, ni prešućivati osobine robe, osobito ako bi se time potrošači mogli dovesti u zabludu glede osobina robe koju trgovac izlaže prodaji.
NN 16/1995 • 14. U ponudi robe trgovac je dužan obavijestiti i upozoriti potrošača, osobito na - značajke robe, njezina obilježja i osobine (vrsta i sastav robe, mogućnost i način upotrebe, zemlja porijekla, itd.) - vrijednost proizvoda, - uvjete prodaje, - uvjete jamstva, servisiranja i mogućnosti nabave rezervnih dijelova, - pripadajuću dokumentaciju (certifikati, atesti, i slično) - priznanja, medalja, nagrade što ih je primio proizvođač, odnosno proizvod. Trgovac je dužan držati se pravila lojalne konkurencije i ne smije u potrošača stvarati zabludu, osobito o svojstvima i kakvoći proizvoda. Trgovac ne smije stavljati u prodaju robu s netočnim ili neistinitim oznakama o njezinim osobinama.
NN 16/1995 • 15. Trgovac ne smije zloupotrijebiti svoj položaj, odnosno stručni autoritet prilikom savjetovanja potrošača da kupi određenu robu koja ne odgovara potrebama, željama i zahtjevima potrošača.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 93/03, Broj 133/99,
Broj 90/04, Broj 105/02,
Broj 107/07, Broj 113/93
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE