PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 2/2004 • Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i protokola br. 1, 4, 6, 7 i 11 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 18/97, 6/99 – pročišćeni tekst, 8/99 – ispravak, u daljnjem tekstu: Europska konvencija), a to je 5. studenoga 1997. godine. Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku je ustavno pravo u Republici Hrvatskoj od 9. studenoga 2000. godine (dana proglašenja Promjena Ustava). Ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo.
NN 2/2004 • Ustavni sud je u konkretnom slučaju ocijenio da se pravno relevantnim razdobljem s aspekta povrede prava na razumnu duljinu trajanja sudskog postupka smatra razdoblje od 5. studenoga 1997. godine (to jest, od dana stupanja na snagu Europske konvencije) do 3. listopada 2003. godine (to jest, do dana podnošenja ustavne tužbe), što ukupno iznosi pet (5) godina, deset (10) mjeseci i dvadeset i osam (28) dana.
NN 2/2004 • Ustavni sud je utvrdio da je u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, Općinski sud u Sisku, od radnji koje su relevantne za meritorno odlučivanje o pravima i obvezama stranaka u tom sudskom postupku, održao dvadeset i jedno ročište za glavnu raspravu i donio tri presude o odbijanju tužbenog zahtjeva podnositelja.
NN 2/2004 • Radi se o radnom sporu u kojem zakonodavac nalaže hitno postupanje, a protivno tom zahtjevu zakonodavca postupak traje preko 9 godina, te je potrebno istaknuti i dugo trajanje postupka i prije 1997. godine. Međutim, niti nakon 1997. godine, odnosno unutar pravno relevantnog razdoblja za ocjenu razumnog roka glede trajanja postupka, prvostupanjski sud nije postupao učinkovito niti je postupak dovršio. Presude prvostupanjskog suda ukidane su svaki put zbog nedostatno provedenog dokaznog postupka te nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, uslijed čega je i materijalno pravo pogrešno primjenjivano. Ocjena je Ustavnog suda da broj održanih ročišta i donijetih odluka ne opravdava trajanje radnog spora od 9 godina, a da je postupak i dalje pred prvostupanjskim sudom. Tijekom postupka su ukinute tri prvostupanjske i jedna drugostupanjska odluka, pa se može ocijeniti da je došlo do zlouporabe procesnih ovlasti od strane nižestupanjskih sudova jer nisu korištene procesne ovlasti propisane Zakonom o parničnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91, 91/92, 112/99 i 88/01) koje nalažu efikasnije i učinkovitije vođenje parničnog postupka.
NN 2/2004 • 5.3. PONAŠANJE PODNOSITELJA USTAVNE TUŽBE (TUŽITELJA U PARNIČNOM POSTUPKU)
NN 2/2004 • Podnositelj ustavne tužbe, kao tužitelj u sudskom postupku, odnosno njegov punomoćnik, prema utvrđenju Ustavnog suda, pridonijeli su duljini trajanja postupka, budući da je opunomoćenik, zbog drugih obveza, tražio odgode ročišta. Podnositelj je, tražio i prekid postupka, zbog čekanja ishoda kaznenog postupka, te je, zbog, očito nedostatne komunikacije s odvjetnikom, tražio odgodu ročišta zbog navoda da nije primio nalaz vještaka (što se poslije utvrdilo netočnim). Mišljenje je Ustavnog suda da je podnositelj imao udjela u otežavanju rada suda, ali sudovi su imali procesne mogućnosti za sprječavanje takvog ponašanja i ubrzavanja postupka, znajući da se radi o hitnom, radnom postupku.
NN 2/2004 • U konkretnom predmetu nije sporno da se radi o složenoj sudskoj stvari, jer je riječ o radnom odnosu i zahtjevnim činjeničnim i pravnim okolnostima u kojima su donijete osporene odluke tuženika. Međutim, razlog zašto složenost postupka i činjenica da je tijekom postupka donijeto sedam sudskih odluka ne opravdava dužinu trajanja tog postupka, Ustavni sud nalazi u prirodi konkretnog spora. Radi se o radnom sporu i neučinkovitost presuđivanja ovaj Sud nalazi i u tomu što je predmet tri puta vraćen prvostupanjskom sudu na ponovno odlučivanje. Dakle, radi se o neučinkovitosti prvostupanjskog suda.
NN 2/2004 • 6. Slijedom iznijetog, Ustavni sud je utvrdio da je trajanjem parničnog, radnog, postupka preko devet godina, povrijeđeno podnositeljevo ustavno pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 2/2004 • 7. Imajući u vidu sve navedene činjenice i okolnosti, u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, odlučeno je kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.
NN 2/2004 • 8. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 2/2004 • Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku Ustavni sud u pravilu određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakog pojedinog slučaja.
NN 2/2004 • Pri utvrđivanju visine naknade temeljem članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, imajući pri tom u vidu i vrstu postupka o kojem se radi.
NN 2/2004 • 9. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
NN 3/2004 • Na temelju članka 24. Uredbe o računovodstvu proračuna (»Narodne novine«, broj 96/94., 108/96., 119/2001. i 74/2002.), ministar financija donosi
NN 3/2004 • O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU I RAČUNSKOM PLANU
NN 3/2004 • U Pravilniku o proračunskom računovodstvu i računskom planu (»Narodne novine«, broj 119/2001. i 74/2002.) u članku 19. iza stavka 1. dodaje se stavak 2. koji glasi:
NN 3/2004 • »Iznimno od stavka 1. ovoga članka vrijednosti prirodnih bogatstava (podskupina 011), knjiga, umjetničkih djela i ostalih izložbenih vrijednosti (podskupina 024) te plemenitih metala i ostalih pohranjenih vrijednosti (skupina 03) u pravilu se ne ispravljaju«.
NN 3/2004 • Dosadašnji stavak 2. postaje 3., stavak 3. postaje 4., a stavak 4. postaje 5.
NN 3/2004 • U članku 38. riječi »Plaćeni rashodi budućeg razdoblja i nedospjela naplata potraživanja« zamjenjuju se riječima »Rashodi budućih razdoblja i nedospjela naplata prihoda«.
NN 3/2004 • »(1) Saldo na kraju godine na podskupini 922 utvrđuje se prebijanjem računa viškova i manjkova po istovrsnim kategorijama (višak prihoda poslovanja i manjak prihoda poslovanja, višak prihoda od nefinancijske imovine i manjak prihoda od nefinancijske imovine, višak primitaka od financijske imovine i manjak primitaka od financijske imovine) na razini osnovnog računa. Za iznose koji su bili evidentirani tijekom godine na računima kapitalnih prijenosa sredstava, a to su: 63121 Kapitalne pomoći od inozemnih vlada, 63221 Kapitalne pomoći od međunarodnih organizacija, 6332 Kapitalne pomoći iz proračuna, 6342 Kapitalne pomoći od ostalih subjekata unutar opće države, 6632 Kapitalne donacije, 66421 Prihodi iz proračuna za financiranje rashoda za nabavu nefinancijske imovine, zadužuje se račun viška ili manjka prihoda poslovanja, a odobrava račun viška ili manjka prihoda od nefinancijske imovine.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 66/97, Broj 93/98,
Broj 66/08, Broj 22/09,
Broj 92/04, Broj 103/01
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE