PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-12-160-1979 NN 160/1998

• Predlaže poništiti osporavanu Odluku temeljem odredbe članka 22. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) i uputiti donositelja te Odluke da u izračunu valorizacijskih koeficijenata prema razini plaća u 1997. godini treba primijeniti stvarnu prosječnu plaću svih zaposlenih u toj godini, u iznosu od 2.377 kuna, odnosno da se treba držati odredbi izmijenjenog članka 25. stavka 1. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja i članka 37. stavka 2. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju.


Propis NN 160/1998

• Franjo Osojnik iz Zagreba, podnio je prijedlog za ocjenu zakonitosti Odluke o valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz 1995. godine.


Propis NN 160/1998

• Ukazuje na članak 37. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju i na podatak Državnog zavoda za statistiku, prema kojemu su prosječne plaće svih zaposlenih u 1995. godini prema 1994. godini porasle za 45,78%, budući da su u 1995. iznosile 1.818 kn, a u 1994. godini 1.247 kn. Stoga da Upravni odbor Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske nije donio Odluku na temelju članka 37. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju, jer da su ti valorizacijski koeficijenti u toj Odluci isti valorizacijskim koeficijentima iz Odluke o valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz 1994. godine. Navodi da iz svega proizlazi da su svim umirovljenicima koji su otišli u mirovinu 1996. godine, mirovine utvrđene prema mirovinskim osnovicama izračunatim na osnovi preračunavanja prijašnjih plaća na razinu plaća iz 1994. godine, a ne iz 1995. godine, kako to piše u spornoj Odluci, pa da se postavlja pitanje, temeljem kojeg propisa je Upravni odbor "prepisao" stare valorizacijske koeficijente ignorirajući članak 37. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju, kao i službene statističke podatke te na taj način grubo oštetio umirovljenike iz te godine.


Propis NN 160/1998

• Ivan Ceranić iz Zagreba podnio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu zakonitosti Odluke o privremenim valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje osnovice osiguranja i plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz godine 1995. i Odluke o valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz godine 1995.


Propis NN 160/1998
• Navodi da je realni indeks prosječne mjesečne netto plaće zaposlenih u Republici Hrvatskoj za 1995. godinu u odnosu na 1994. godinu iznosio 140,2, što predstavlja porast od 40,2%, dok je valorizacijski koeficijent za 1994. godinu nepravilno utvrđen sa 1

Propis NN 160/1998
• Posebno napominje da je potrebno pokrenuti postupak za ocjenu suglasnosti sa zakonom i Odluke o privremenim valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje osnovice osiguranja i plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz godine 1995., jer da su se u praksi na temelju te Odluke donosila rješenja o mirovini, a da nisu označena kao "privremena rješenja", s obzirom da se unaprijed znalo da će i u Odluci o valorizacijskim koeficijentima (konačnim) za preračunavanje plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz godine 1995., iznosi koeficijenata ostati isti. U suprotnom da ne bi bilo mjesta kasnijem zahtjevu za izmjenu rješenja donijetih temeljem te Odluke.

Propis NN 160/1998 • Također naknadno, Zajednica udruga matica umirovljenika Hrvatske, podnosi Ustavnom sudu prijedlog za ocjenu zakonitosti i ustavnosti odluka o valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz 1997., 1996., 1995. i 1994. godine.
Propis NN 160/1998 • Ukazuje na odredbe članka 37. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju, prema kojima da je postupljeno samo za 1996. godinu, dok su za sve ostale godine valorizacijski koeficijenti utvrđeni suprotno tim odredbama prema nekoj zamišljenoj prosječnoj plaći svih zaposlenih na osnovi mirovina koje su bile utvrđene na temelju Vladinih uredaba o utvrđivanju najviših iznosa mase sredstava za isplatu mirovina od listopada 1993. do kraja 1994. godine.
Propis NN 160/1998 • Navodi da je zbog takvog nezakonitog utvrđivanja valorizacijskih koeficijenata došlo do takvih razlika između umirovljenika i zaposlenih, odnosno visini mirovina prema visini plaća, i između samih umirovljenika, da to predstavlja povredu Ustava o jednakosti građana, kao i povrede svih načela Ustava koje su utvrđene i odlukom ovoga Suda, broj: U-I-283/1997.
Propis NN 160/1998 • Predlaže poništiti osporavane odluke i naložiti donošenje novih odluka o valorizacijskim koeficijentima za sve navedene godine u skladu sa Zakonom o mirovinskom i invalidskom osiguranju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 160/1998 • Konačno, i Sindikat umirovljenika Hrvatske, podnio je prijedlog za ocjenu zakonitosti sve četiri predmetne odluke o valorizacijskim koeficijentima, navodeći da je prema odredbama članka 37. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju, trebalo prosječnu plaću svih zaposlenih u 1997. dijeliti sa prosječnom plaćom svih zaposlenih u svakoj od ranijih godina. Smatra da je na tako zakonit način postupljeno samo za 1996. godinu, kada je prosječna plaća u 1997. godini (2.377,00) dijeljena sa prosječnom plaćom u 1996. godini (2.033,00) i tako dobijen koeficijent od 1,169, dok je za ranije godine (1993., 1994. i 1995.) koeficijent utvrđivan prema fiktivnim prosječnim plaćama, što je uvjetovalo značajne, neopravdane i protuzakonite razlike u visini mirovina umirovljenika ovisno o godini umirovljenja.
Propis NN 160/1998 • Predlaže Ustavnom sudu da ukine osporavane odluke i naloži donošenje novih, u skladu sa zakonom.
Propis NN 160/1998 • Povodom prijedloga dr. Džemaludina Kalajdžisalihovića za ocjenu osporavanih odluka za 1994. i 1995. godinu, i prijedloga Franje Osojnika Sud je zatražio odgovor od Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja i Ministarstva rada i socijalne skrbi.
Propis NN 160/1998 • Ministarstvo rada i socijalne skrbi nije dostavilo mišljenje glede predmetnih prijedloga.
Propis NN 160/1998 • U određenom roku, odgovor je Sudu dostavio Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske - Centralna služba u Zagrebu (dalje: Fond).
Propis NN 160/1998 • U svojem odgovoru Fond navodi da je Vlada Republike Hrvatske u listopadu 1993. donijela Uredbu o utvrđivanju najviših iznosa mase sredstava za isplatu mirovina ("Narodne novine", broj 93/93), a naknadno još nekoliko takvih uredbi te da je donošenjem uredaba o ograničenju mase sredstava za isplatu mirovina prestalo usklađivanje mirovina s kretanjem prosječnih plaća svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj. Mirovine da su se povećavale (usklađivale) u visini postotka do kojeg je bilo moguće povećati masu sredstava prema pojedinoj uredbi, a to je uvijek bio manje od porasta plaća i na taj način da su mirovine sporije rasle od prosječnih plaća. Fond također navodi da su zbog izbjegavanja razlika između mirovina ostvarenih u ranijim razdobljima i mirovina ostvarenih u 1995. i 1996. godini, valorizacijski koeficijenti povećani u 1995. godini za postotak povećanja mirovina u 1994. godini (64,61%), a u 1996. godini ostali su isti budući da mirovine nisu povećavane u 1995. godini, jer da su se utvrđivali na temelju prosječnih plaća, svi korisnici mirovina koji su to pravo ostvarili u 1995. i 1996. godini, uz ostale uvjete, ostvarili bi veće mirovine od onih koji su to pravo ostvarili do 31. prosinca 1994. Konačno ističe da su osporene odluke u skladu s uredbama Vlade Republike Hrvatske kojima je suspendirana primjena odredaba članaka 25. i 30. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja te napominje da je o zakonitosti i ustavnosti uredaba Vlade, Ustavni sud pokrenuo postupak, pa da će ovisno o rezultatu tog postupka biti donesene odgovarajuće odluke u Fondu.
Propis NN 160/1998 • Povodom prijedloga dr. Džemaludina Kalajdžisalihovića glede Odluke za 1997. godinu, Sud je također pozvao Fond da se o istom očituje. U svojem očitovanju, Fond u bitnom navodi da su valorizacijski koeficijenti odlukom za 1997. godinu povećani za 16,90%, tj. za postotak porasta plaća svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj u 1997. godini u odnosu na 1996. godinu. Dalje napominje da u godinama 1995. i 1996. nisu valorizacijski koeficijenti utvrđivani prema kretanju plaća, već prema povećanju mirovina, tako da je za utvrđivanje valorizacijskih koeficijenata u 1995. uzeto u obzir povećanje mirovina u 1994. godini (64,61%), a u 1996. godini koeficijenti su ostali isti, budući da u 1995. godini mirovine nisu povećavane. To da je učinjeno zbog toga da se zadrži približno ista razina mirovina ostvarenih prije 1. siječnja 1994. i mirovina ostvarenih nakon toga dana, budući da su mirovine usklađivane s postotkom manjim od postotka porasta plaća do čega je došlo nakon donošenja uredaba Vlade Republike Hrvatske o ograničenju mase sredstava za isplatu mirovina.
Propis NN 160/1998 • Prijedlog za ocjenu Odluke o privremenim valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje osnovice osiguranja i plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz godine 1995. se odbacuje.
Propis NN 160/1998 • Postupak za ocjenu Odluke o valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz godine 1994., Odluke o valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz godine 1995. i Odluke o valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz 1996. se obustavlja.
Propis NN 160/1998 • Prijedlozi za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odluka o valorizacijskim koeficijentima za preračunavanje plaća iz prijašnjih godina prema razini plaća iz godine 1997. nisu osnovani.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 145/08, Broj 124/06, Broj 57/01, Broj 132/99, Broj 53/90, Broj 63/92


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled