PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 151/2004 • Predlaže stoga Ustavnom sudu usvajanje ustavne tužbe, ukidanje osporenih akata i vraćanje predmeta Općinskom sudu u Ludbregu na ponovni postupak.
NN 151/2004 • 3. Za potrebe ovosudnog postupka, Ustavni sud pribavio je spis Općinskog suda u Ludbregu, broj: P-315/02 (parnični postupci svih tužitelja spojeni su pred sudom prvog stupnja radi zajedničkog raspravljanja).
NN 151/2004 • 4. Prema članku 62. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom (ustavno pravo).
NN 151/2004 • Ustavni sud, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama povrijeđeno ustavno pravo podnositelja ustavne tužbe. Ustavni sud ne ispituje povrede zakona, nego povrede ustavnih prava. Stoga je pozivanje na nepotpuno utvrđeno činjenično stanje, pogrešnu primjenu materijalnog prava i/ili bitne povrede postupka kao polazište za podnošenje ustavne tužbe neosnovano, jer Ustavni sud nije žalbeni sud. Odlučujući o ustavnoj tužbi Ustavni sud ispituje jesu li aktima protiv kojih je ustavna tužba podnesena povrijeđena ustavna prava, a sudska kontrola njihove zakonitosti zajamčena je Ustavom pred redovnim sudovima. Zato bi se takvim razlozima Ustavni sud, odlučujući o ustavnoj tužbi, mogao baviti samo kad bi se oni pojavili kao odrednice sadržaja povrijeđenoga ustavnog prava ili kao neki oblik njegove povrede.
NN 151/2004 • Isto tako, u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom Ustavni sud ispituje eventualne povrede samo onih ustavnih prava koja podnositelj navede u ustavnoj tužbi, istodobno označujući mjerodavne odredbe Ustava u kojima su ta prava zajamčena. Pri tome se, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li sudovi pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.
NN 151/2004 • 5. Općinski sud u Ludbregu proveo je zajednički dokazni postupak u vezi s raspravljanjem o tužbama osamnaestoro radnika tužene T. c. »JLQ« d.o.o. iz L. (između kojih je i podnositeljica ustavne tužbe). Tijekom dokaznog postupka pročitane su odluke tužene od 18. rujna 2002. godine, Zahtjevi za zaštitu prava od 3. listopada 2002. godine, saslušani su svjedoci, izvršen je uvid u zapisnik s izvanredne izborne Skupštine Sindikalne podružnice od 4. listopada 2002. godine i u očitovanje Radničkog vijeća tužene od 18. rujna 2002. godine te su uzeti iskazi svih tužitelja.
NN 151/2004 • Sud prvog stupnja smatrao je odlučnim odgovor na pitanje je li zakonita odluka tužene o prestanku radnog odnosa tužitelja zbog izvanrednih otkaza njihovih Ugovora o radu, odnosno jesu li tužitelji, samoinicijativno organizirajući i provodeći štrajk, počinili osobito tešku povredu obveze iz radnog odnosa, što je pretpostavka propisana člankom 107. stavkom 1. Zakona o radu za izvanredni otkaz ugovora o radu, time što su dana 11., 12., 13. i 16. rujna 2002. godine obustavili rad i prestali ispunjavati obveze preuzete ugovorima o radu.
NN 151/2004 • Nakon provedenog postupka, ocjena Općinskog suda u Ludbregu jest da se u konkretnom slučaju radi o nezakonitom štrajku, provedenom suprotno odredbama Zakona o radu i bez sudjelovanja Sindikata, a da su Odluke tužene koje su utemeljene na toj činjenici donesene u postupku i na način sukladan Zakonu o radu, uz sudjelovanje Radničkog vijeća tužene.
NN 151/2004 • Županijski sud u Varaždinu prihvatio je činjenična utvrđenja i pravno stajalište Općinskog suda u Ludbregu o naravi provedenog štrajka, naglasivši da je za ostvarivanje legitimnih prava tužitelja na plaću utvrđen člankom 83.a Zakona o radu propisani postupak, jer obračunati, a neisplaćeni iznos naknade plaće predstavlja vjerodostojnu (ovršnu) ispravu, na osnovi koje je naplata dospjelih plaća bitno pojednostavljena.
NN 151/2004 • Odlučujući o reviziji tužitelja, Vrhovni sud Republike Hrvatske nije prihvatio stajalište tužitelja o pravu na samozaštitu provođenjem nezakonitog štrajka, iz kojeg prava bi slijedila nezakonitost odluka o izvanrednim otkazima Ugovora o radu tužitelja. U odnosu na isticanje da je tužena Radničkom vijeću dostavila skupne podatke o većem broju radnika koji su prema evidenciji tužene sudjelovali u štrajku, Vrhovni sud Republike Hrvatske smatra da ta činjenica nema značaj nepravilnosti u postupanju, jer je za sve radnike naveden isti razlog za izvanredni otkaz ugovora o radu, a to je upravo sudjelovanje u nezakonitom štrajku.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 151/2004 • 6. Ocjenu osnovanosti navoda ustavne tužbe Ustavni sud proveo je u odnosu na odredbe članka 107. stavka 1., članka 145. stavaka 1. i 2. točke 2. i članka 210. Zakona o radu, koji je u postupovnom i materijalnopravnom smislu mjerodavan za odlučivanje o pravu na štrajk tužitelja (time i podnositeljice ustavne tužbe).
NN 151/2004 • Poslodavac i radnik imaju opravdani razlog za otkaz ugovora o radu sklopljenog na neodređeno ili određeno vrijeme, bez obveze poštivanja propisanog ili ugovorenog otkaznoga roka (izvanredni otkaz), ako zbog osobito teške povrede obveze iz radnog odnosa ili zbog neke druge osobito važne činjenice, uz uvažavanje svih okolnosti i interesa obiju ugovornih stranaka, nastavak radnog odnosa nije moguć.
NN 151/2004 • Prije donošenja odluke važne za položaj radnika, poslodavac se mora s radničkim vijećem savjetovati o namjeravanoj odluci te mora radničkom vijeću priopćiti podatke važne za donošenje odluke i sagledavanje njezina utjecaja na položaj radnika.
NN 151/2004 • Važnim odlukama iz stavka 1. ovoga članka smatraju se osobito odluke (...) o otkazu.
NN 151/2004 • Sindikati ili njihove udruge više razine imaju pravo pozvati na štrajk i provesti ga sa svrhom zaštite i promicanja gospodarskih i socijalnih interesa njihovih članova ili zbog neisplate plaće, odnosno naknade plaće u roku od 30 dana od dana dospijeća.
NN 151/2004 • Štrajk se mora najaviti poslodavcu, odnosno udruzi poslodavaca protiv koje je usmjeren.
NN 151/2004 • Štrajk se ne smije započeti prije okončanja postupka mirenja predviđenog ovim Zakonom, odnosno prije provođenja drugog postupka mirnog rješavanja spora o kojem su se stranke sporazumjele.
NN 151/2004 • U pismu kojim se najavljuje štrajk moraju se naznačiti razlozi za štrajk, mjesto, dan i vrijeme početka štrajka.
NN 151/2004 • Najkasnije na dan najave štrajka sindikati, odnosno udruge sindikata više razine, moraju objaviti pravila o poslovima na kojima se rad ne smije prekidati za vrijeme štrajka ili isključenja s rada, donesenim u skladu s odredbama ovoga Zakona.
NN 151/2004 • 7. U odnosu na razloge podnositeljice iznesene u ustavnoj tužbi, treba reći da je osiguranje i provedba ustavnog jamstva jednakosti pred zakonom, propisanog člankom 14. stavkom 2. Ustava, u nadležnosti Vrhovnog suda Republike Hrvatske. Članak 118. stavak 1. Ustava propisuje:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 196/03, Broj 1/09,
Broj 69/09, Broj 23/96,
Broj 135/05, Broj 82/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE