PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-07-68-1508 NN 68/2000

• Prema članku 4. Carinskog zakona, carinski dug je obveza određene osobe da za određenu robu plati propisima utvrđenu svotu uvozne carine (uvozni carinski dug) ili izvozne carine (izvozni carinski dug); dužnik je osoba koja je obvezana za plaćanje carinskog duga.


Propis NN 68/2000

• 10. Budući da se prema osporenoj odredbi PDV za uvezenu robu obračunava i naplaćuje zajedno s obračunom i naplatom carine, za naplatu PDV-a vrijede rokovi propisani za naplatu carine. Stoga su navodi predlagatelja ocijenjeni neosnovanima.


Propis NN 68/2000

• 1. Predlagatelj ocjene ustavnosti članka 10. Zakona predlaže da se neustavnim ocijeni uvođenje jedinstvene stope PDV-a od 22% jer je to u protivnosti s člankom 51. Ustava. Ovaj predlagatelj ne osporava sam porez na dodanu vrijednost, već njegovu jedinstvenu stopu od 22% koja se bez iznimke odnosi i na one proizvode koji su u proteklom poreznom sustavu imali nultu stopu oporezivanja (prehrambeni i drugi proizvodi), što je, po mišljenju predlagatelja, udar na standard socijalno ugroženih građana (umirovljenici, nezaposleni, radnici koji imaju niska primanja ili ne primaju plaću). Stoga, smatra da je o pitanju uvođenja jedinstvene stope PDV-a od 22%, koje je od općeg interesa za najveći broj građana, trebalo održati referendum, a što je ASH Saboru i predlagao.


Propis NN 68/2000

• 2. Vlada i Ministarstvo financija su u svom odgovoru predložili da se o navedenom prijedlogu ne raspravlja budući da se sukladno izmjenama i dopunama osporenog Zakona isporuke dobara i usluga više ne oporezuju primjenom navedene stope, već je za isporuke određenih dobara propisana stopa PDV-a od 0%.


Propis NN 68/2000
• 3. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost (»Narodne novine«, br. 105/99 i 54/00) propisano je da se u Zakonu o porezu na dodanu vrijednost iza članka 10. dodaje članak 10a., koji glasi:

Propis NN 68/2000
• b) sve vrste mlijeka (kravlje, ovčje, kozje), koje se stavlja u promet pod istim nazivom u tekućem stanju, svježe, pasterizirano, homogenizirano, kondenzirano (osim kiselog mlijeka, jogurta, kefira, čokoladnog mlijeka i drugih mliječnih proizvoda), nadomjestke za majčino mlijeko,

Propis NN 68/2000 • c) knjige stručnog, znanstvenog, umjetničkog, kulturnog i obrazovnog sadržaja, udžbenike za pedagoški odgoj i obrazovanje, za osnovno, srednje i visoko obrazovanje, otisnute na papiru ili na drugim nositeljima teksta, uključivo i CD-ROM, video kasetu i audio kasetu,
Propis NN 68/2000 • d) lijekove određene Odlukom o utvrđivanju Liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje,
Propis NN 68/2000 • e) proizvode koji se kirurškim putem ugrađuju u ljudsko tijelo – implantati (srčani zalisci, elektronski stimulatori, umjetni zglobovi, materijal za osteosintezu, stentovi, intrauterini ulošci i dr.), te ostale medicinske proizvode za nadomještanje tjelesnog oštećenja ili nedostatka iz Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje;
Propis NN 68/2000 • 4. Osporenom odredbom članka 10. Zakona određeno je plaćanje PDV-a po jedinstvenoj stopi od 22%.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 68/2000 • Glede ustavnosti odredbe članka 10. osporenog Zakona, ocijenjeno je da ustavna nadležnost ovog Suda ne obuhvaća ocjenjivanje adekvatnosti i pravilnosti visine bilo koje porezne stope pa tako niti stope PDV-a jer je to, kao političko i gospodarsko pitanje, u nadležnosti zakonodavnih državnih tijela.
Propis NN 68/2000 • Naime, sastavni dio ustroja bilo kojeg poreznog sustava jest i određivanje porezne stope, kao jednog od instrumenata za provedbu tog sustava. Mogući učinci oporezivanja, dakle, i oporezivanja putem PDV-a, u smislu ocjene njegove djelotvornosti, izazivanja određenih negativnih utjecaja na gospodarske ili socijalne odnose, kako to proizlazi iz navoda predlagatelja, je pitanje primjene propisa, a što nije predmet ustavnosudske ocjene.
Propis NN 68/2000 • 5. Propisivanje broja i visine konkretnih poreznih stopa smatra se izrazom zakonodavne politike države u fiskalnom području, a u okviru ustavne samostalnosti zakonodavca, što je već izraženo kao stajalište glede ocjene ustavnosti Zakona u cjelini, kao i u nekim ranijim odlukama ovog Suda.
Propis NN 68/2000 • Stoga se državi ne može odreći pravo da skrbeći za prihode svoga proračuna (što porezi jesu), porezni sustav uređuje, usklađuje ili preustrojava sukladno odrednicama svoje gospodarsko-političke situacije, uvažavajući istodobno tržišne, trgovinske i druge gospodarske odnose država koje okružuju Republiku Hrvatsku, posebice onih uključenih u Europsku uniju.
Propis NN 68/2000 • 6. Odredba članka 51. Ustava, prema kojoj se porezni sustav Republike Hrvatske temelji na načelima jednakosti i pravednosti, ustavna je osnova, ali i imperativ za zakonodavca da svojim propisima uredi takav porezni sustav u kojem će porezna opterećenja jednakomjerno i što je moguće pravednije biti raspoređena na sve građane koji podliježu određenoj poreznoj obvezi.
Propis NN 68/2000 • Za konkretnu ocjenu se može reći da je uvođenjem nulte porezne stope u sustav PDV-a, taj sustav preinačen upravo u smislu socijalne pravednosti jer su od PDV-a oslobođene one robe i usluge čije bi oporezivanje pogađalo građane slabijeg socijalnog statusa. Zbog toga je, nakon izmjene Zakona o pogledu visine stope PDV-a, pozivanje na članak 51. stavak 2. Ustava bez pravne važnosti.
Propis NN 68/2000 • 7. Sukladno navedenom ocijenjeno je da prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 10. osporenog Zakona nije osnovan, pri čemu propisivanje još jedne stope PDV-a (0%) nije odlučno za tu ocjenu.
Propis NN 68/2000 • Naime, Ustavni sud može, sukladno odredbama Ustava i Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 99/99), ukinuti propis, ali ne i stvarati propise u smislu određivanja (različitih) stopa PDV-a, niti može ukinuti jedinstvenu stopu tog poreza i time lišiti smisla čitav taj porezni sustav samo zato što predlagatelji smatraju da je jedinstvena stopa previsoka, gospodarski nesvrsishodna ili protivna načelima socijalne pravednosti.
Propis NN 68/2000 • 1. Ustavnost odredbi članka 11. osporenog Zakona, kojim je taksativno navedeno koji pravni subjekti i uz koje uvjete su oslobođeni plaćanja PDV-a, u prijedlozima navedenih predlagatelja izazvala je najviše pozornosti.
Propis NN 68/2000 • 2. Predlagatelji koji osporavaju ustavnost tih odredbi sa stajališta Ustavom zajamčene jednakosti svih pred zakonom (članak 14. stavak 2.), odnosno jednakosti pravnog položaja svih poduzetnika na tržištu (članak 49. stavak 2.) te odredbi Ustava iz članka 51. (svatko je dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima: porezni se sustav temelji na načelima jednakosti i pravednosti), u svojim razlozima u bitnome navode:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 112/04, Broj 120/07, Broj 5/09, Broj 16/02, Broj 53/09, Broj 93/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled