PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 15/2002 • Prema navedenim propisima, invalid II. skupine (u koju je razvrstan podnositelj), kojemu je organizam oštećen i neovisno o vojnom invaliditetu te koje je oštećenje zajedno s vojnim jednako oštećenju organizma invalida I. skupine, ima pravo na doplatak za njegu i pomoć druge osobe (članak 17. stavak 1. točka 2. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata te članak 4. spomenutog Pravilnika).
NN 15/2002 • Slijedom navedenog, Upravni sud je uputio podnositelja da, ukoliko doista smatra da mu je uz nepravilnu primjenu materijalnog zakona uskraćeno pravo na doplatak za njegu i pomoć druge osobe, zatraži od Ministarstva hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata izmjenu pravomoćnog rješenja od 16. travnja 1998. godine.
NN 15/2002 • Tijekom ustavnosudskog postupka, na temelju činjeničnog stanja utvrđenog u upravnom postupku, kao i na temelju odredaba postupovnog i materijalnog prava primijenjenog tijekom postupka, kao i na temelju odlučivanja u upravnom sporu, utvrđeno je da je nadležno tijelo postupalo sukladno relevantnim odredbama zakona kada je (pod točkom 1. izreke) po pravu nadzora poništilo rješenje od 10. studenoga 1999. godine.
NN 15/2002 • 5. Međutim, točkom 2. izreke osporenog rješenja je određeno da će prvostupanjsko tijelo u ponovnom postupku izvršiti povrat protupravno primljenih iznosa prava nakon pravomoćnosti tog rješenja.
NN 15/2002 • Upravni sud je odbio tužbu podnositelja i u odnosu na navedenu točku izreke, uz obrazloženje da je navedeni dio osporenog rješenja, koji se odnosi na vraćanje dužnih svota, s obzirom na formulaciju, uputa prvostupanjskom tijelu na postupanje prema odredbi članka 96. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata, a kojom odredbom su regulirana pitanja vezana uz vraćanje primljenih svota na koje osoba kojoj su isplaćene nije imala pravo te je predviđeno da se, u slučaju neizvršavanja te obveze u roku, povrat nepravilno primljenih svota ostvaruje tužbom nadležnom sudu. Prema ocjeni Upravnog suda navedeni dio izreke nema značenje ni konstitutivne ni deklaratorne odluke upravnog tijela, donesene u stvari u kojoj se ne može rješavati u upravnom postupku pa ni naloga prvostupanjskom tijelu da donese takav ništav akt.
NN 15/2002 • 6. Ustavni sud je, uvidom u osporeno rješenje i spis predmeta, utvrdio da je osporenim rješenjem i to točkom 2. izreke rješenja naloženo prvostupanjskom tijelu da u ponovnom postupku izvrši povrat protupravno primljenih iznosa te da se ne radi o uputi prvostupanjskom tijelu, kako je to zaključio Upravni sud.
NN 15/2002 • Iz spisa je razvidno da je prvostupanjsko tijelo, dana 31. srpnja 2001. godine, upravo postupajući po rješenju Vlade Republike Hrvatske, Povjerenstva za postupanje po pravu nadzora, donijelo rješenje kojim je naložilo podnositelju ustavne tužbe vraćanje ukupno 76.318,15 kuna. Protiv navedenog rješenja podnositelj je uložio žalbu. Rješenjem drugostupanjskog tijela od 20. rujna 2000. godine prekinut je postupak povodom žalbe do okončanja upravnog postupka, koji je okončan osporenom presudom u ovom ustavnosudskom postupku.
NN 15/2002 • Odredbom članka 267. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da se ništavim proglašava rješenje koje je u upravnom postupku doneseno u stvari iz sudske nadležnosti ili u stvari o kojoj se uopće ne može rješavati u upravnom postupku.
NN 15/2002 • Prema odredbi članka 40. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/02 i 77/92) na ništavost upravnog akta sud pazi po službenoj dužnosti.
NN 15/2002 • U konkretnom slučaju je točkom 2. dispozitiva osporenog rješenja odlučeno o stvari iz sudske nadležnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 15/2002 • Odredbom članka 96. stavka 3. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata propisano je da je osoba, kojoj su isplaćena novčana primanja po tom Zakonu na koja nije imala pravo, dužna vratiti nepravilno isplaćeno novčano primanje u svoti primljenoj najviše za tri godine, računajući od posljednje isplate na koju nije imala pravo, a ako to ne učini u roku što ga odredi nadležni isplatni organ, povrat nepravilno primljenih svota ostvarit će se tužbom pri nadležnom sudu.
NN 15/2002 • Budući da je točkom 2. izreke osporenog rješenja odlučeno o stvari iz sudske nadležnosti, a Upravni sud nije navedeni dio osporenog rješenja proglasio ništavim iako je, u smislu članka 40. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima, dužan na ništavost paziti po službenoj dužnosti, osporenom presudom povrijeđeno je ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava.
NN 15/2002 • Naime, odredbom članka 19. stavka 2. Ustava jamči se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti i ona se ne iscrpljuje u pravu na pokretanje upravnog spora pred Upravnim sudom, već se sadržaj tog jamstva proteže i na obvezu nadležnog suda da u propisanom postupku odluči o zakonitosti osporavanog akta, što je i njegova osnovna uloga.
NN 15/2002 • 7. Slijedom navedenog, utvrdivši da su osporenom presudom podnositelju povrijeđena ustavna prava iz članka 19. stavka 2. i 57. stavka 2. Ustava, na temelju odredaba članaka 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučeno je kao u izreci.
NN 16/2002 • Na temelju članka 10a. i članka 24. Zakona o trgovini (»Narodne novine«, br. 11/96, 75/99, 62/2001 i 109/2001), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 14. veljače 2002. godine donijela
NN 16/2002 • O UVJETIMA ZA OBAVLJANJE TRGOVINE NA VELIKO I TRGOVINE S INOZEMSTVOM ZA ODRE?ENU ROBU
NN 16/2002 • Trgovina na veliko naftnim derivatima iz tarifnih oznaka Carinske tarife: 27101141, 27101145, 27101149, 27101151 i 27101159 za motorne benzine, 27101921 za gorivo za mlazne motore, 271092510 za ex. petrolej za motore (kerozin), 27101941, 27101945 i 27101949 za dizelska goriva, 27101961 za loživo ulje, 2710196110 za ex. ekstra lako i lako specijalno, 27101963, 27101965 i 27101969 za loživo ulje, 271112 za propan, 271113 za butan, 27111900 za mješavinu propana i butana, može se obavljati samo u skladištima posebno uređenim i opremljenim za skladištenje i prodaju odnosne vrste naftnih derivata.
NN 16/2002 • Naftne derivate iz članka 1. ove Uredbe mogu uvoziti samo trgovci koji raspolažu skladištima posebno uređenim i opremljenim za skladištenje odnosne vrste naftnih derivata.
NN 16/2002 • Odredba stavka 1. ovog članka ne odnosi se na naftne derivate u pakiranjima do 200 litara.
NN 16/2002 • U skladištima u kojima se obavlja trgovina na veliko, odnosno čuvaju naftni derivati iz članka 1. i 2. ove Uredbe, minimalni ukupni volumen jednog ili više spremnika za skladištenje pojedine vrste naftnog derivata ne može biti manji od 1000 m3.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 8/90, Broj 85/07,
Broj 127/07, Broj 58/91,
Broj 44/01, Broj 135/99
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE