PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 16/2004 • »Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi (...) svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku ispita njegov slučaj.«
NN 16/2004 • Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjega pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997.). Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku je ustavno pravo u Republici Hrvatskoj od 9. studenoga 2000. godine (dana proglašenja Ustava). Ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo kao ustavno pravo.
NN 16/2004 • Ustavni sud je utvrdio da je u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, Općinski sud u Zagrebu, od radnji koje su relevantne za meritorno odlučivanje o pravima i obvezama stranaka u tom sudskom postupku, održao svega pet ročišta. Ostala aktivnost suda bila je usmjerena na traženje spisa Prekršajnog suda te dopise Općinskom sudu u Vinkovcima radi saslušanja svjedoka zamolbenim putem.
NN 16/2004 • Slijedom navedenog, Ustavni sud utvrđuje da je sud svojim postupanjem pridonio dugotrajnosti samog postupka, zakazujući rasprave u velikim razmacima te oslanjajući se samo na procesna ovlaštenja stranaka, pri čemu nije koristio svoja zakonska ovlaštenja da, sukladno načelu ekonomičnosti parničnog postupka, ubrza tijek postupka. Unatoč činjenici da je nadležni sud bezuspješno tražio uvid u spis Prekršajnog suda, Ustavni sud smatra da je neovisno o tome mogao provoditi dokaze koje su stranke predlagale. Iz navedenog slijedi da radnje koje je sud poduzimao u razmatranom razdoblju ne ukazuju na njegovu neaktivnost već na sporost i neučinkovitost u konkretnom slučaju.
NN 16/2004 • Iz spisa je razvidno da je podnositelj tijekom cijelog postupka tražio zakazivanje rasprava. Međutim, ocjena je Ustavnog suda da je podnositelj svojim ponašanjem djelomično pridonio dugotrajnom postupku. Imajući u vidu navode iz ustavne tužbe, po kojima podnositelj smatra da je nadležni sud pridonio dugotrajnosti postupka zbog nepostupanja u vezi s dostavom nalaza i mišljenja vještaka (šest mjeseci nakon zaprimanja istog), valja istaknuti da je podnositelj sam utjecao na dugi rok dostave nalaza i mišljenja na očitovanje, jer je predujam za vještačenje uplatio četiri mjeseca nakon poziva na uplatu. Također, podnositelj je raspolažući svojim procesnim ovlaštenjima u postupku, odbio platiti predujam za troškove pristupa svjedoka, čime je objektivno produženo trajanje samog postupka.
NN 16/2004 • Provedene radnje u parničnom postupku (dva vještačenja, pribavljanje spisa prekršajnog suda, saslušanje svjedoka zamolbenim putem te sporna pasivna legitimacija tuženice), ukazuju da se u slučaju podnositelja radi o relativno složenoj sudskoj stvari.
NN 16/2004 • 5. Ustavni sud utvrđuje da postupak u predmetu broj: Pn-642/95, koji se vodi pred Općinskim sudom u Zagrebu, traje preko 7 godina. Dugotrajnost postupka posljedica je okolnosti koje se mogu pripisati neučinkovitom postupanju nadležnog suda. Stoga Ustavni sud utvrđuje da je u konkretnom slučaju povrijeđeno ustavno pravo podnositelja da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 16/2004 • 6. Imajući u vidu sve navedene činjenice i okolnosti, u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, donesena je odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke, čime se na najdjelotvorniji način ostvaruje i svrha samog sudskog postupka.
NN 16/2004 • 7. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.
NN 16/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 14. siječnja 2004. godine, donio je
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 16/2004 • I. Odbacuje se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom:
NN 16/2004 • – Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o pravnim pitanjima od 19. prosinca 1996. godine,
NN 16/2004 • – Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o suradnji na području odgoja i kulture od 19. prosinca 1996. godine,
NN 16/2004 • – Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o dušebrižništvu katoličkih vjernika, pripadnika oružanih snaga i redarstvenih službi Republike Hrvatske od 19. prosinca 1996. godine te
NN 16/2004 • – Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o gospodarskim pitanjima od 9. listopada 1998. godine.
NN 16/2004 • 1. Jasna A. Videc iz Slavonskog Broda dana 18. travnja 2001. godine podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o pravnim pitanjima od 19. prosinca 1996. godine, Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o suradnji na području odgoja i kulture od 19. prosinca 1996. godine, Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o dušebrižništvu katoličkih vjernika, pripadnika oružanih snaga i redarstvenih službi Republike Hrvatske od 19. prosinca 1996. godine te Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o gospodarskim pitanjima od 9. listopada 1998. godine (u nastavku teksta: Ugovori).
NN 16/2004 • 2. Obrazlažući svoj prijedlog, predlagateljica navodi da se osporenim Ugovorima sjedinjuje Crkva s državom, odnosno ustoličuje jedna Crkva kao državna crkva, a što je prema mišljenju podnositeljice u suprotnosti s odredbom članka 41. stavka 1. Ustava, koja glasi:
NN 16/2004 • »Sve vjerske zajednice jednake su pred zakonom i odvojene od države.«
NN 16/2004 • Nadalje, predlagateljica ističe da je osporenim Ugovorima Republika Hrvatska preuzela materijalne obveze koje su neprimjerene njezinom gospodarskom razvoju i ekonomskim mogućnostima.
NN 16/2004 • 3. Slijedom navedenoga predlagateljica predlaže pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih Ugovora i njihovo ukidanje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 31/06, Broj 114/01,
Broj 147/08, Broj 33/08,
Broj 32/02, Broj 125/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE