PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 80/1999 • »Rješenje o priznanju prava kojima se štiti izum odnosno znak razlikovanja proglasit će se ništavim ako se utvrdi da nisu postojali uvjeti predviđeni ovim zakonom za priznanje tog prava, a osobito ako upis izuma uz prijavu patenta nije jasan i potpun, tako da ga prosječan stručnjak ne može prema opisu primijeniti u proizvodnji« - članak 114.
NN 80/1999 • »Rješenje o priznanju prava kojima se štiti izum odnosno znak razlikovanja može se proglasiti ništavim za sve vrijeme trajanja zaštite i to po službenoj dužnosti, na prijedlog zainteresirane osobe ili na prijedlog državnog odvjetnika.
NN 80/1999 • Uz prijedlog za proglašavanje ništavim rješenja iz stavka 1. ovog članka podnose se potrebni dokazi« - članak 115.
NN 80/1999 • Podnositelj prijedloga smatra da su osporene odredbe u nesuglasju s odredbom članka 3. Ustava Republike Hrvatske kojom je vladavina prava utvrđena kao jedna od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske.
NN 80/1999 • Obrazlažući prijedlog za ocjenu ustavnosti navedenih odredaba Zakona o industrijskom vlasništvu, predlagatelj navodi da iz osporenih odredaba proizlazi da Državni zavod za intelektualno vlasništvo Republike Hrvatske može poništiti svoje rješenje o prizn
NN 80/1999 • Na taj način je, po mišljenju podnositelja prijedloga, faktički uveden poseban postupak, te je određen i posebni pravni lijek obnove upravnog postupka, što je protivno načelima konačnosti i pravomoćnosti upravnog postupka, a koja načela zastupaju i osiguravaju pravnu sigurnost a time i vladavinu prava.
NN 80/1999 • Osporene norme, podnositelj smatra nedorečenima, što može dovesti do pravnog nereda i nezakonitosti. Mišljenja je da osporene odredbe djeluju kao novi pravni institut, međutim, nejasnog domašaja, a bez konkretnog upućivanja na odgovarajuće odredbe ZUP-a, unoseći zabunu i neizvjesnost u pravne odnose i pravni položaj svih zainteresiranih.
NN 80/1999 • Stoga takve odredbe, po mišljenju podnositelja, ugrožavaju vladavinu prava a time i pravnu sigurnost sudionika, ne samo u postupku zaštite industrijskog odnosno intelektualnog vlasništva, nego i onih koji stječu prava i ulaze u pravne odnose utemeljene na konačnim i pravomoćnim rješenjima iz članka 87. Zakona o industrijskom vlasništvu.
NN 80/1999 • Predlaže Sudu pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti navedenih odredaba Zakona o industrijskom vlasništvu s Ustavom.
NN 80/1999 • Na sjednici Suda održanoj 15. srpnja 1998. godine, zaključeno je da se od Hrvatskog državnog sabora zatraži odgovor na prijedloge, a od Ministarstva uprave i Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo stručno mišljenje o prijedlozima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 80/1999 • Tajnik Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora izvijestio je Sud da su prijedlozi upućeni Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav, koji na prijedloge nije odgovorio.
NN 80/1999 • Ministarstvo uprave i Državni zavod za intelektualno vlasništvo dostavili su svoja stručna mišljenja.
NN 80/1999 • Ministarstvo uprave u bitnom navodi da su razlozi zbog kojih se rješenje proglašava ništavim, propisani člankom 267. ZUP-a. Točkom 5. članka 267. ZUP-a propisano je da se ništavim proglašava rješenje koje sadrži nepravilnost koja je po nekoj izričnoj zakonskoj odredbi predviđena kao razlog ništavosti, dok je točkom 6. istog članka propisano proglašavanje ništavim rješenja čije bi izvršenje bilo protivno osnovnim načelima pravnog poretka. Ministarstvo smatra da je proglašavanje rješenja ništavim, temeljem osporene odredbe članka 114. Zakona o industrijskom vlasništvu, sukladno članku 267. točkama 5. i 6. ZUP-a, jer rješenje o priznanju prava kojima se štiti izum odnosno znak razlikovanja, za koje nisu postojali uvjeti za priznanje tog prava predviđeni posebnim zakonom, nedvojbeno predstavlja rješenje koje imaju u vidu odredbe članka 267. točke 5. i 6. ZUP-a.
NN 80/1999 • Ministarstvo uprave nadalje ističe da osporenim odredbama Zakona o industrijskom vlasništvu, pitanja proglašavanja rješenja ništavim nisu uređena drugačije nego što su uređena ZUP-om, tako da ne može biti govora o njihovoj suprotnosti načelima ZUP-a, a uslijed koje bi moglo biti povrijeđeno načelo vladavine prava iz članka 3. Ustava.
NN 80/1999 • Glede postupka proglašavanja rješenja ništavim, Ministarstvo smatra da je taj postupak zakonski dostatno uređen. Postupak se provodi po pravilima Zakona o industrijskom vlasništvu, a u onim pitanjima koja nisu uređena tim Zakonom, postupa se po odredbama ZUP-a. Protiv rješenja kojim se proglašava rješenje ništavim, stranka u konkretnom slučaju ima pravo pokretanja upravnog spora, čime je osigurana sudska kontrola zakonitosti upravnog akta sukladno odredbi članka 19. stavka 2. Ustava.
NN 80/1999 • Prema stajalištu Ministarstva, kad bi se za rješenje iz članka 114. Zakona o industrijskom vlasništvu, omogućilo poništavanje ili ukidanje po pravu nadzora (članak 263. ZUP-a), tada bi, protekom zakonskih rokova u kojima je moguće poništavanje odnosno ukidanje konačnog rješenja, rješenje o priznanju prava kojima se štiti izum odnosno znak razlikovanja, imalo pravnu snagu unatoč činjenici što za priznavanje prava nisu postojali zakonski uvjeti.
NN 80/1999 • Zaključno, Ministarstvo iznosi mišljenje da osporena zakonska odredba nije u suprotnosti s načelima ZUP-a, niti je u nesuglasju s ustavnim načelom vladavine prava iz članka 3. Ustava.
NN 80/1999 • U odnosu na prijedlog za ocjenu ustavnosti odredbe članka 172a. stavka 2. točke 1. Zakona o industrijskom vlasništvu, Ministarstvo uprave navodi da ne nalazi razloge zbog kojih bi osporena odredba bila u nesuglasju s Ustavom, dodajući da s obzirom na specifičnost i složenost područja industrijskog vlasništva, propisivanje polaganja ispita iz tog područja može imati samo pozitivan učinak na neposredno ostvarivanje prava stranaka u postupku zaštite izuma i znakova razlikovanja.
NN 80/1999 • Državni zavod za intelektualno vlasništvo (nastavno: Zavod), u svom stručnom mišljenju o podnesenim prijedlozima, između ostalog, navodi da provodeći postupak u svezi s ostvarivanjem pravne zaštite izuma i znakova razlikovanja, Zavod postupa po odredbama Zakona o industrijskom vlasništvu, te po odredbama odgovarajućih provedbenih pravilnika. U svim postupovnim pitanjima koja nisu uređena Zakonom o industrijskom vlasništvu, Zavod postupa sukladno odredbama ZUP-a. Ističu nužnost različitog reguliranja pojedinih pitanja postupka priznanja prava industrijskog vlasništva u odnosu na ZUP, zbog specifičnosti materije, te zbog međunarodnih ugovora sklopljenih radi unifikacije i harmonizacije osnovnih instituta prava industrijskog vlasništva, te pojedinih postupovnih pitanja u svezi s priznavanjem predmetnih prava, a koji obvezuju Republiku Hrvatsku.
NN 80/1999 • U odnosu na podneseni prijedlog za ocjenu ustavnosti odredaba članaka 114. i 115. Zakona o industrijskom vlasništvu, Zavod navodi da se konačna rješenja mogu poništavati, ukidati ili mijenjati samo putem izvanrednih pravnih lijekova predviđenih ZUP-om.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 27/06, Broj 21/04,
Broj 48/97, Broj 104/98,
Broj 152/09, Broj 4/02
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE