PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-07-75-1336 NN 75/1997

• Rješenjem Ministarstva podnositeljev je zahtjev odbijen uz obrazloženje da on ne ispunjava pretpostavke iz članka 8. stavak 1. točka 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, kao i to da ne ispunjava uvjet za stjecanje hrvatskog državljanstva utvrđen člankom 10. istog Zakona.


Propis NN 75/1997

• Prema članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91 - u nastavku: Ustavni zakon) svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je odlukom sudbene ili upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti povrijeđena Ustavom utvrđena sloboda i pravo.


Propis NN 75/1997

• Uvidom u spis upravnog tijela i Upravnog suda, te u razloge ustavne tužbe, Ustavni sud je utvrdio da su u izreci navedenim aktima, donijetim na štetu podnositelja ustavne tužbe, povrijeđena njegova ustavna prava iz članka 14. stavak 2. i članka 19. stavak 1. Ustava.


Propis NN 75/1997

• Podnositelj ustavne tužbe podnio je zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo temeljem odredaba članka 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu ("Narodne novine", 53/91, 28/92, 113/93) prema kojima pripadnik hrvatskog naroda, koji nema prebivalište u Republici Hrvatskoj, može steći hrvatsko državljanstvo ako udovoljava pretpostavkama iz članka 8. stavka 1. točke 5. Zakona i dade pisanu izjavu da se smatra hrvatskim državljaninom, s tim da se izjava o kojoj je riječ predaje nadležnom tijelu ili diplomatskom ili konzularnom predstavništvu Republike Hrvatske u inozemstvu. Točkom 5. zahtijeva se da se iz ponašanja osobe koja traži primitak u hrvatsko državljanstvo "može zaključiti da poštuje pravni poredak i običaje u Republici Hrvatskoj i da prihvaća hrvatsku kulturu".


Propis NN 75/1997
• Upravnim rješenjem podnositeljev zahtjev nije odbijen sa stajališta odredbe temeljem koje je postavljen, nego sa stajališta odredbe članka 8. stavak 1. točka 3. Zakona, a time je povrijeđen Zakon na štetu podnositelja ustavne tužbe.

Propis NN 75/1997
• Presuda Upravnog suda, osim što je prihvatila stajalište upravnog tijela da tužitelj u upravnom sporu ne ispunjava pretpostavke za primitak u hrvatsko državljanstvo temeljem članka 8. stavak 1. točka 3. i članka 10., presudila je da on nije udovoljio ni pretpostavkama iz članaka 4. i 11., a utvrdio je osim toga da u spisu predmeta nema podataka o tome da je tužitelj pripadnik hrvatskog naroda, tj. da nema bilo kakvog dokumenta iz kojeg bi se moglo utvrditi da je pripadnik hrvatskog naroda, pa da stoga ne udovoljava ni pretpostavkama iz članka 16. Zakona.

Propis NN 75/1997 • Nesporno je da je Upravni sud Republike Hrvatske pokušao otkloniti nedostatke rješenja upravnog tijela, pa je u osporenoj presudi raspravio i o zahtjevu podnositelja koji se je zasnivao na odredbi članka 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu, ali to je učinio na način kojim je povrijedio načelo zakonitosti.
Propis NN 75/1997 • Naime, na temelju članka 39. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91, 9/92) Upravni sud rješava spor, u pravilu, na podlozi činjenica koje su utvrđene u upravnom postupku, a može sam utvrditi činjenično stanje, no samo pod pretpostavkom i u postupku predviđenom u članku 39. stavak 3. i 4. Zakona o upravnim sporovima. U konkretnom predmetu to nije učinjeno.
Propis NN 75/1997 • Povrijedivši na izloženi način prava stranke nadležno upravno tijelo i sud povrijedili su temeljno načelo postupka, načelo zakonitosti, što je rezultiralo i povredom ustavne odredbe iz članka 19. stavak 1. Ustava i povredom ustavnog prava iz odredbe članka 14. stavak 2. Ustava.
Propis NN 75/1997 • Ova se odluka temelji na odredbi članka 30. Ustavnog zakona te članka 59. i 60. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 75/1997 • Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona.
Propis NN 75/1997 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, rješavajući o prijedlogu Ante Banovca za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti zakonske odredbe, na sjednici Suda održanoj dana 14. svibnja 1997. godine, donio je
Propis NN 75/1997 • 1. Pokreće se postupak za ocjenu ustavnosti članka 174. stavak 1. Zakona o obrani ("Narodne novine" broj 74/1993 - pročišćeni tekst i 57/1996).
Propis NN 75/1997 • Ante Banovac iz Splita, zastupan po punomoćniku Srđanu Brajeviću, odvjetniku iz Splita, podnio je na temelju odredbe članka 15. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine" broj 13/1991 - nastavno: Ustavni zakon) Sudu prijedlog za ocjenu ustavnosti zakonske odredbe navedene u izreci rješenja.
Propis NN 75/1997 • Istodobno je stavljen prijedlog da Sud, na temelju članka 18. Ustavnog zakona, privremeno obustavi izvršenje rješenja Personalne uprave Ministarstva obrane o prestanku djelatne službe predlagatelja koje je donijeto na temelju osporene zakonske odredbe.
Propis NN 75/1997 • Razlozi prijedloga kojima predlagatelj obrazlaže navedenu neustavnost osporene odredbe sadržani su u tvrdnji da je osporena odredba Zakona o obrani propisala nastup posljedice (prestanak radnog odnosa) prije pravomoćnosti sudske odluke kojom je utvrđena krivnja, a što je u suprotnosti s člankom 28. i člankom 30. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 75/1997 • Osporena odredba članka 174. stavak 1. Zakona o obrani propisuje da službeniku Ministarstva obrane prestaje radni odnos po sili zakona, ako prestane ispunjavati posebne uvjete iz članka 42. i članka 173. Zakona o obrani.
Propis NN 75/1997 • Posebni uvjet uz koji predlagatelj veže svoje osporavanje takve zakonske odredbe je onaj iz članka 173. točka 2. Zakona o obrani - otvaranje istrage, odnosno vođenje kaznenog postupka za kaznena djela protiv službene dužnosti, protiv života i tijela, javnih ovlaštenja, protiv oružanih snaga, djela izvršena iz koristoljublja te druga kaznena djela izvršena iz nečasnih pobuda.
Propis NN 75/1997 • Ocjenjujući navode prijedloga kroz navedene odredbe Ustava te sadržaj navedenih zakonskih odredbi, ocjena je Suda da postoji sumnja u ustavnost osporene odredbe.
Propis NN 75/1997 • Naime, članak 28. Ustava sadrži temeljno načelo koje uređuje odnos prema osobama osumnjičenim za kaznena djela, a to je presumpcija nedužnosti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 51/02, Broj 20/90, Broj 120/97, Broj 63/01, Broj 6/98, Broj 136/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled