PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-02-14-196 NN 14/2000

• S. r. i v. i. H. iz Z., zastupan po predsjedniku prof. dr. A. K., podnio je ustavnu tužbu protiv Vlade Republike Hrvatske radi nečinjenja, odnosno radi nedonošenja odluke o usklađivanju invalidnina za sve kategorije invalida rata.


Propis NN 14/2000

• Podnositelj smatra da su u konkretnom slučaju povrijeđena ustavna prava iz članka 14. stavka 2., članka 19. i članka 57. stavka 2. Ustava. U ustavnoj tužbi podnositelj upućuje i na postojanje povrede temeljnih ustavnih odredaba sadržanih u članku 3. i članku 5. Ustava.


Propis NN 14/2000

• U ustavnoj tužbi podnositelj također zahtijeva od ovog Suda svojom odlukom obvezati Vladu Republike Hrvatske na donošenje odluke o usklađivanju invalidnina za sve kategorije invalida rata.


Propis NN 14/2000

• Ustavni zakon o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 nastavno: Ustavni zakon) u članku 59. stavak 1. i stavak 2. određuje da svaka fizička i pravna osoba može, po iscrpljivanju dopuštenog pravnog puta, podnijeti ustavnu tužbu kada smatra da joj je odlukom sudbene vlasti, upravne vlasti ili odlukom drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno neko od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina.


Propis NN 14/2000
• Iz navedenih odredaba Ustavnog zakona proizlazi da je pretpostavka dopustivosti ustavne tužbe postojanje konkretne odluke sudbene vlasti, upravne vlasti ili odluke drugih tijela koja imaju javne ovlasti.

Propis NN 14/2000
• Prema stajalištu ovog Suda, osporavano nečinjenje Vlade Republike Hrvatske ne može se smatrati odlukom u smislu navedenih odredaba članka 59. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona.

Propis NN 14/2000 • Slijedom iznijetoga je utvrđeno kako u konkretnom slučaju nisu ispunjene pretpostavke za postupanje Ustavnog suda na temelju članka 59. stavka 4. Ustavnog zakona.
Propis NN 14/2000 • S obzirom da je tijekom ustavnosudskog postupka utvrđeno kako u konkretnom slučaju nema odluke u svezi koje je dopušteno zahtijevati ustavnosudsku zaštitu, na temelju članka 68. Ustavnog zakona, riješeno je kao u izreci.
Propis NN 14/2000 • Objava ovog rješenja temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona.
Propis NN 14/2000 • U konkretnom slučaju podnositelji su podnijeli ustavnu tužbu u svezi s presudama Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-951/1998 od 26. svibnja 1999., broj: Rev-832/1999 od 5. travnja 1999., broj: Rev-952/1998 od 14. travnja 1999. i broj: Rev-952/1998 od 14. travnja 1999. godine.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 14/2000 • Tijekom ustavnosudskog postupka utvrđeno je kako ustavna tužba nije sastavljena sukladno odredbi članka 61. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 - nastavno: Ustavni zakon). Naime, ustavna tužba nije bila potpisana po podnositeljima, niti su u njoj bili navedeni jedinstveni matični brojevi građana. Nadalje, u ustavnoj tužbi podnositelji nisu naveli osporavajuće razloge glede sadržaja ustavnih prava koja u konkretnom slučaju smatraju povrijeđenima, već su se u ustavnoj tužbi oni općenito pozivali na nezakonitost i pogrešno i nepotpuno utvrđeno činjenično stanje u provedenim parničnim postupcima, kao na bitne razloge ustavne tužbe. Također, u ustavnoj tužbi nisu bili priloženi dokazi o pravodobnosti ustavne tužbe, dokazi o iscrpljenosti dopuštenog pravnog puta, kao niti izvornici ili ovjereni prijepisi osporavanih odluka.
Propis NN 14/2000 • S obzirom na činjenicu da predmetna ustavna tužba nije bila sastavljena sukladno odredbi članka 61. Ustavnog zakona, punomoćnik podnositelja je pozvan dopisom od 2. prosinca 1999. godine, u roku od osam (8) dana, tu tužbu sastaviti sukladno odredbi članka 61. Ustavnog zakona. Dostava predmetnog dopisa uredno je iskazana na dan 14. prosinca 1999. godine.
Propis NN 14/2000 • Također, punomoćnik podnositelja je upozoren na posljedice propusta postupanja po nalogu Suda, sukladno odredbi članka 18. stavka 4. Ustavnog zakona.
Propis NN 14/2000 • Prema odredbi članka 61. Ustavnog zakona, ustavna tužba mora sadržavati ime i prezime, jedinstveni matični broj građana, prebivalište ili boravište, odnosno tvrtku i sjedište podnositelja ustavne tužbe, ime i prezime njegovog punomoćnika, oznaku odluke kojom je povrijeđeno neko pravo ili sloboda, naznaku ustavnog prava ili slobode koje je povrijeđeno, razloge tužbe, dokaze o tome da je iscrpljen pravni put i da je tužba pravodobna, potpis podnositelja ustavne tužbe i uz tužbu priložen osporeni akt u izvorniku ili ovjerovljenom prijepisu. Prema odredbi članka 23. stavka 2. Ustavnog zakona, ovlaštenje punomoćnika na poduzimanje svih radnji tijekom ustavnosudskog postupka mora se temeljiti na posebnoj punomoći.
Propis NN 14/2000 • Člankom 61. Ustavnog zakona taksativno je određen sadržaj ustavne tužbe, potrebit da bi se po podnesku podnositelja moglo odlučivati o biti stvari. Subjektivan stav podnositelja glede sadržaja odredbe članka 61. Ustavnog zakona nije od utjecaja na njihovu dužnost postupiti sukladno navedenoj odredbi, kao i sukladno nalogu Suda. Potpunost ustavne tužbe postupovna je pretpostavka dopustivosti zahtjeva ustavnosudske zaštite. Tim više što ustavna tužba nije pravno sredstvo u sistemu redovnih ili izvanrednih pravnih lijekova, nego poseban institut za ocjenu pojedinačnih akata radi zaštite prava i temeljnih sloboda čovjeka. Radi navedenog Ustavni sud u pravilu ne razmatra ocjenu dokaza ili primjenu materijalnog prava tijela sudbene vlasti koje je donijelo pojedinačnu odluku, već se tijekom ustavnosudskog postupka utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama pojedinca došlo do ustavno nedopuštenog posizanja u temeljna prava i slobode građana.
Propis NN 14/2000 • Prema odredbama članka 18. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona, podnesci upućeni Ustavnom sudu Republike Hrvatske moraju biti razumljivi i sadržavati sve što je potrebno da bi se po njima moglo postupati. Nepotpune podneske Sud će vratiti podnositelju na dopunu u određenom roku. Prema odredbi članka 18. stavka 4. Ustavnog zakona, odbacit će se podnesci koji u roku budu vraćeni Sudu bez odgovarajuće dopune.
Propis NN 14/2000 • U svom pravodobno dostavljenom podnesku od 22. prosinca 1999. godine podnositelji nisu postupili sukladno nalogu Suda, nego su putem svog punomoćnika dostavili očitovanje iz kojeg proizlazi kako prema njihovom mišljenju ustavna tužba ima potrebiti minimalni supstrat i da ta tužba sadrži dostatne podatke za provođenje redovnog ustavnosudskog postupka. Također, predlažu Sudu da nedostatke ustavne tužbe, prema njihovom mišljenju, preko dostatnog sadržaja za odlučivanje o biti stvari u konkretnom slučaju, ukloni po službenoj dužnosti.
Propis NN 14/2000 • S obzirom na navedeni sadržaj podneska podnositelja, tijekom provedenog postupka je utvrđeno kako predmetna ustavna tužba i nakon naloga Suda za njezinom dopunom, ne sadrži sve što je potrebito da bi se u ustavnosudskom postupku odlučivalo o biti stvari, pa je na temelju članka 68. Ustavnog zakona u svezi s člankom 18. stavkom 4. Ustavnog zakona, riješeno kao u točki I. izreke.
Propis NN 14/2000 • Objava ovog rješenja temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona.
Propis NN 15/2000 • Na temelju članka 6. Poslovnika Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora, Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 2. veljače 2000., donio je
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 118/97, Broj 126/05, Broj 30/00, Broj 90/03, Broj 77/08, Broj 9/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled