PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-11-122-1972 NN 122/1999

• Slijedom navedenog, Ministarstvo turizma izražava mišljenje da su osporene zakonske odredbe suglasne s Ustavom.


Propis NN 122/1999

• Nakon analize navoda podnesenih prijedloga, odredaba Zakona o boravišnoj pristojbi te mišljenja Ministarstva turizma, Ustavni sud Republike Hrvatske utvrdio je sljedeće:


Propis NN 122/1999

• Zakonom o boravišnoj pristojbi utvrđen je način ostvarivanja dijela izvornih prihoda kojima se financira sustav turističkih zajednica.


Propis NN 122/1999

• Odredbom članka 9. Zakona o boravišnoj pristojbi propisano je da je boravišna pristojba prihod turističkih zajednica.


Propis NN 122/1999
• 65% sredstava boravišne pristojbe pripada turističkoj zajednici općine ili grada, 10% sredstava pripada turističkoj zajednici županije, a 25% Hrvatskoj turističkoj zajednici.

Propis NN 122/1999
• Sredstva koja pripadaju turističkoj zajednici općine ili grada raspoređuju se na način da 30% sredstava, turistička zajednica doznačuje općini ili gradu u svrhu financiranja javne potrošnje za uređenje, uljepšavanje i komunalnu infrastrukturu mjesta u funkciji turizma. Preostala sredstva dijele se na način da s 80% tog iznosa raspolaže turistička zajednica za potrebe turističkog mjesta, a s 20% za svoje potrebe.

Propis NN 122/1999 • Prema članku 9. stavku 3. Zakona o boravišnoj pristojbi, prikupljena sredstva boravišne pristojbe općina ili grad koriste za uređivanje naselja u funkciji turizma.
Propis NN 122/1999 • Iz odredbe članka 10. stavka 2. Zakona proizlazi da turistička zajednica općine ili grada, sredstva boravišne pristojbe koristi za poboljšanje uvjeta boravka turista u turističkom mjestu, za promicanje turizma na području općine ili grada, te za redovitu djelatnost turističke zajednice.
Propis NN 122/1999 • Nema nikakve dvojbe da osporene odredbe nisu nesuglasne s člankom 15. stavkom 2. Ustava kojim se u Republici Hrvatskoj jamči ravnopravnost pripadnicima svih nacionalnih manjina.
Propis NN 122/1999 • Nisu osnovane tvrdnje predlagatelja o suprotnosti osporenih odredaba s člankom 48. Ustava kojim je zajamčeno pravo vlasništva. Pravo vlasništva ovlašćuje svoga nositelja da sa stvari čiji je vlasnik i koristima od nje čini što ga je volja te da svakoga drugoga od toga isključi, ako to nije protivno tuđim pravima ni zakonskim ograničenjima. U tim granicama vlasnik ima, među ostalim, pravo posjedovanja, uporabe, korištenja i raspolaganja svojom stvari. Propisivanjem obveze plaćanja boravišne pristojbe vlasnicima kuća i stanova za odmor u turističkim mjestima ni na koji način nije ograničeno njihovo pravo vlasništva na određenoj nekretnini. U prilog ovome može se navesti i činjenica da odredba stavka 2. članka 48. Ustava propisuje da vlasništvo obvezuje te da su nositelji vlasničkoga prava i njihovi korisnici dužni pridonositi općem dobru.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 122/1999 • Navodi predlagatelja da su osporene odredbe Zakona o boravišnoj pristojbi u nesuglasju s odredbom članka 32. stavka 1. Ustava nisu osnovani jer propisivanjem obveze plaćanja boravišne pristojbe vlasnicima kuća i stanova za odmor kada borave u turističkom mjestu, nije uskraćeno pravo slobodnog kretanja i biranja boravišta zajamčeno tom ustavnom odredbom. Upravo suprotno dokazuje činjenica da prilikom stjecanja kuće ili stana za odmor svatko može odabrati mjesto koje najpotpunije zadovoljava njegove turističke potrebe, a čime se ostvaruje ustavno pravo slobodnog kretanja i biranja boravišta.
Propis NN 122/1999 • Budući da boravišna pristojba sadrži elemente poreza, treba odgovoriti na pitanje jesu li osporene odredbe, kao što smatraju predlagatelji, u suprotnosti s odredbama članka 51. Ustava.
Propis NN 122/1999 • Člankom 51. Ustava propisano je da je svatko dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima te da se porezni sustav temelji na načelima jednakosti i pravednosti.
Propis NN 122/1999 • Analizirajući sadržaj osporenih odredaba Zakona o boravišnoj pristojbi, Ustavni sud je utvrdio da osporene odredbe nisu u suprotnosti s odredbama članka 51. Ustava jer odredbe članka 5. stavka 1. te članka 12. Zakona o boravišnoj pristojbi, koje propisuju da vlasnik kuće ili stana za odmor u turističkom mjestu i članovi njegove uže obitelji, plaćaju boravišnu pristojbu umanjenu za 70%, te koje omogućavaju vlasnicima kuća i stanova za odmor plaćanje boravišne pristojbe u paušalnom iznosu, predstavljaju doprinos u oživotvorenju ustavnog načela pravednosti u oporezivanju izraženog člankom 51. Ustava.
Propis NN 122/1999 • Glede tvrdnje podnositelja o nesuglasnosti osporenih odredaba Zakona o boravišnoj pristojbi s člankom 14. Ustava, valja naglasiti sljedeće:
Propis NN 122/1999 • Prema stavku 1. članka 14. Ustava svaki čovjek i građanin u Republici Hrvatskoj ima sva prava i slobode, neovisno o njegovoj rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama. Stavkom 2. svima je zajamčena jednakost pred zakonom.
Propis NN 122/1999 • Prijedloge za ocjenu ustavnosti odredaba Zakona o boravišnoj pristojbi podnositelji temelje na tvrdnji da su osporenim zakonskim odredbama kojima je propisana njihova obveza plaćanja boravišne pristojbe, dovedeni u neravnopravan položaj prema više kategorija građana jer njihove obveze daleko nadmašuju obveze drugih građana koji borave u turističkim mjestima.
Propis NN 122/1999 • Ocjenjujući navode podnositelja o njihovoj neravnopravnosti prema određenim kategorijama građana, valja poći od prihvaćenog pojma boravišne pristojbe kao naknade za korištenje općih turističkih usluga i pogodnosti koje se posjetiteljima pružaju u turističkom mjestu, a koje po svom obujmu i kvaliteti prelaze okvire potreba mjesnog stanovništva.
Propis NN 122/1999 • Radi podizanja kvalitete turističkih i drugih komplementarnih usluga, turistička mjesta moraju izgrađivati bolju komunalnu infrastrukturu i ulagati u svekoliki razvoj mjesta, a što zahtijeva povećana novčana sredstva. Propisivanje obveze plaćanja boravišne pristojbe radi podmirenja povećanih rashoda turističkog mjesta posve je opravdano ako se odnosi na turiste jer oni boraveći u tim mjestima uživaju u blagodatima koje takvo mjesto pruža.
Propis NN 122/1999 • Uspoređujući prava i obveze pojedinih kategorija građana koji uživaju povećani komfor turističkog mjesta, Ustavni sud je utvrdio da vlasnici kuća i stanova za odmor, rashode vezane za turistička mjesta podmiruju po tri osnove: komunalnom naknadom, porezom na kuće za odmor i boravišnom pristojbom. Za razliku od njih, vlasnici izvornih starih obiteljskih kuća koji su te kuće stekli nasljeđivanjem od ostavitelja koji je imao prebivalište u turističkom mjestu, iako kuće koriste za odmor, nisu obveznici plaćanja boravišne pristojbe. Turisti koji borave u smještajnim objektima u turističkim mjestima, obveznici su plaćanja boravišne pristojbe dok, po prirodi stvari, nisu obveznici drugih davanja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 53/94, Broj 23/94, Broj 112/04, Broj 155/05, Broj 36/97, Broj 53/94


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled