PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 175/2003 • Slijedom navedenog, pogrešno je stajalište prema kojem se podnositelje prijave neovisne kandidacijske liste (to jest, prva tri po redu potpisnika neovisne liste sukladno članku 12. stavku 2. ZI-a), odnosno većinu kandidata istaknutih na neovisnoj listi, poistovjećuje s predlagateljima neovisnih lista. Predlagatelj neovisne kandidacijske liste jest uvijek i samo skupina svih birača koji su listu potpisali, a ne pojedinac ili određeni broj pojedinaca iz te skupine neovisno o tome jesu li oni podnositelji prijave neovisne liste, kandidati istaknuti na neovisnoj listi ili pak sam nositelj neovisne liste.
NN 175/2003 • Birači koji su prikupljanjem potpisa predložili neovisnu listu, međutim, skupljeni su ad hoc s isključivom svrhom predlaganja vlastite kandidacijske liste u izbornom natjecanju. Toj se skupini birača ne priznaje pravna osobnost, već samo zakonski položaj ovlaštenog izbornog subjekta radi jednokratnog sudjelovanja u izborima.
NN 175/2003 • Nasuprot skupini birača, političke stranke kao ovlašteni predlagatelji kandidacijskih lista postoje i djeluju neovisno o izbornim postupcima. One su pravne osobe upisane u registar političkih stranaka pri nadležnom ministarstvu čiji su ciljevi, ustrojavanje i djelovanje, uključujući postupke donošenja odluka, uređeni posebnim zakonom i statutom donesenim na temelju zakona.
NN 175/2003 • Stoga je zakonodavac i mogao propisati da politička stranka koja je predlagatelj liste nakon izbora određuje zamjenika člana lokalnog predstavničkog tijela izabranog s te liste, što nije primjenjivo na ad hoc stvorenu skupinu birača kojoj se zakonom izrijekom ne priznaje pravni subjektivitet nakon što izbori budu okončani.
NN 175/2003 • 5. Zbog prethodno navedenih razloga, različita zakonska uređenja položaja i ovlasti političkih stranaka i birača u pojedinim pitanjima vezanim uz izbore ili uz mandate izabranih članova predstavničkih tijela ne mogu se ispitivati sa stajališta diskriminacije jednih u odnosu prema drugima. Iz istih se razloga međusobni odnos ta dva različita izborna subjekta ne može svesti ni na pitanje njihove jednakosti (ravnopravnosti), u smislu zahtjeva za propisivanjem istovjetnih pravila za oba subjekta, kao što to pogrešno smatra predlagatelj.
NN 175/2003 • 6. Uvažavajući prethodne navode, prijedlog predlagatelja za pokretanje postupka ocjene suglasnosti članka 2. ZID ZI-a sa člancima 3. i 14. stavkom 1. Ustava utvrđen je neosnovanim.
NN 175/2003 • Temeljem odredbe članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 - pročišćeni tekst), riješeno je kao u izreci.
NN 175/2003 • Odluka o objavi (točka II. izreke) ovog rješenja temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 175/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 1. listopada 2003. godine, donio je
NN 175/2003 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članaka 11. i 12. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01, 10/02-odluka Ustavnog suda, broj: U-I-39/2002 od 23. siječnja 2002. godine, 155/02-članak 43. stavak 2. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, i 45/03).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 175/2003 • 1. Dr. sc. Robert Podolnjak iz Varaždina podnio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti članaka 11. i 12. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01, 10/02-odluka Ustavnog suda, broj: U-I-39/2002 od 23. siječnja 2002., 155/02-članak 43. stavak 2. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, i 45/03; u daljnjem tekstu: ZI) s Ustavom Republike Hrvatske.
NN 175/2003 • Liste za izbor članova predstavničkih tijela predlažu političke stranke registrirane u Republici Hrvatskoj i birači.
NN 175/2003 • Političke stranke utvrđuju i predlažu liste za izbor članova predstavničkih tijela na način propisan njihovim statutom, odnosno posebnom odlukom, donijetom na temelju statuta.
NN 175/2003 • Prilikom sastavljanja liste predlagatelj je dužan voditi računa o načelu ravnopravnosti spolova.
NN 175/2003 • Dvije ili više, u Republici Hrvatskoj registriranih političkih stranaka mogu predložiti koalicijsku listu za izbor članova predstavničkog tijela.
NN 175/2003 • Kada birači kao ovlašteni predlagatelji predlažu nezavisnu kandidacijsku listu, za pravovaljanost kandidacijske liste dužni su prikupiti:
NN 175/2003 • - 500 potpisa za županijsku listu, odnosno listu za izbor članova Gradske skupštine Grada Zagreba.
NN 175/2003 • Podnositelji prijave nezavisne kandidacijske liste su prva tri po redu potpisnika nezavisne liste.
NN 175/2003 • 2. Razloge zbog kojih navedene zakonske odredbe smatra nesuglasnima Ustavu predlagatelj nalazi u njihovoj suprotnosti odredbi članka 14. stavka 2. Ustava, kojom je zajamčena jednakost svih pred zakonom. Predlagatelj navodi da osporene zakonske odredbe nejednako uređuju položaj građana u postupku kandidiranja ovisno o tomu jesu li ili nisu članovi političkih stranaka.
NN 175/2003 • Svoje navode obrazlaže pravom političkih stranaka da, u skladu sa zakonom, predlažu kandidacijske liste za izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: lokalna predstavnička tijela), a da pritom nemaju obvezu prikupiti određeni broj potpisa birača. Za razliku od političkih stranaka, birači koji predlažu nezavisnu kandidacijsku listu za izbor članova lokalnih predstavničkih tijela dužni su prikupiti određeni broj potpisa birača, jer bi bez prikupljenih potpisa birača njihova kandidacijska lista bila pravno nevaljana.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 51/94, Broj 72/08,
Broj 85/08, Broj 151/03,
Broj 49/03, Broj 13/02
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE