PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 30/1997 • Stoga je Ustavni sud Republike Hrvatske nadležan odlučivati o predmetnoj ustavnoj tužbi.
NN 30/1997 • Podnositelj ustavne tužbe tvrdi da mu je osporenom odlukom Državno sudbeno vijeće povrijedilo ustavna prava iz članka 3. (vladavina prava), članka 14., jer je nepotkrijepljenim tvrdnjama predsjednika Visokog trgovačkog suda izraženima - ali ne i obrazloženima - u pismenom i usmenom mišljenju doveden u neravnopravni položaj s ostalim kandidatima o kojima je izraženo mišljenje s podlogom na stvarnim pokazateljima; članka 19. jer akt Državnog sudbenog vijeća nije utemeljen na zakonu; članka 26. jer nije imao jednak položaj sa drugim kandidatima pred Državnim sudbenim vijećem; članka 44, jer mu nije omogućeno da pod jednakim uvjetima bude imenovan za suca te smatra da je osporena odluka donesena suprotno članku 115. stavak 2. Ustava.
NN 30/1997 • Iz sadržaja ustavne tužbe proizlazi da podnositelj ustavne tužbe smatra da su mu povrijeđena i ustavna prava iz članka 28. i 35. Ustava Republike Hrvatske.
NN 30/1997 • Osnovano tvrdi podnositelj ustavne tužbe da su povrijeđena njegova ustavna prava.
NN 30/1997 • Naime, u pismenom i usmenom mišljenju koje je bilo podloga raspravljanja o kandidaturi podnositelja ustavne tužbe za imenovanje za suca Trgovačkog suda u Z., predsjednik Visokog trgovačkog suda istakao je nedolično, kao i za pojedine segmente državnih interesa (kočenja gospodarstva, sprečavanje punjenja državnog proračuna i sl.) nekompetentno i štetno djelovanje kandidata. Ovo mišljenje koje sadržava samo gole tvrdnje bez obrazloženja bilo je od utjecaja na njegovo neimenovanje upravo zbog težine iznijetih primjedbi o radu podnositelja ustavne tužbe.
NN 30/1997 • Navodi, pak mišljenja o kočenju gospodarstva, o protuzakonitom provođenju stečajeva, zbog kojih se može smatrati da je kandidat na dužnosti predsjednika suda onemogućavao (namjerno ili propustom) punjenje državnog proračuna - mogu upućivati na izvršenje nekog krivičnog djela iz Glave osamnaeste Krivičnog zakona Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 32/93 - pročišćeni tekst) pod nazivom krivičnog djela protiv službene dužnosti i javnih ovlaštenja.
NN 30/1997 • Takvim navodima povrijeđena su ustavna prava podnositelja ustavne tužbe iz članaka 28. i 35. Ustava, jer Ustav jamči u članku 28. da je svatko nedužan i nitko ga ne može smatrati krivim za kazneno djelo dok mu se pravomoćnom sudskom presudom ne utvrdi krivnja, dok u članku 35. Ustav jamči svakome građaninu štovanje i pravnu zaštitu njegova osobnog i obiteljskog života, dostojanstva ugleda i časti.
NN 30/1997 • Takvo mišljenje predsjednika Visokog trgovačkog suda upućuju i na povredu načela neovisnosti sudaca i sudačkog imuniteta (članak 115. i 119. Ustava).
NN 30/1997 • Ranijim odlukama, kao što je već navedena odluka u predmetu broj: U-III-188/1995 i dr. Ustavni sud je utvrdio svoja stajališta o sadržaju i značenju mišljenja, prema kojem se mišljenje ne iscrpljuje (samo) na ocjeni formalnih zakonskih pretpostavki za imenovanje sudaca (članak 49. i 50. Zakona o sudovima - "Narodne novine", broj 3/94), jer su ta pitanja već riješena sastavljanjem liste kandidata; mišljenje se treba prvenstveno odnositi na suštinske kvalitete svakog kandidata posebno (kao što su njegova stručnost, uspješnost u radu i rezultati rada, a po potrebi i druga osobna svojstva - kao posebne odlike objavljeni znanstveni i stručni radovi), jer se samo takvim mišljenjem može osigurati argumentirana rasprava i odlučivanje na sjednici vijeća.
NN 30/1997 • Protivno je pravnoj sigurnosti (članak 3. Ustava - vladavina prava) da se mišljenje zasniva na neobrazloženim golim tvrdnjama koje moralni lik kandidata karakteriziraju u potpuno negativnom kontekstu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 30/1997 • Odlučujući na osnovi tako instruiranog mišljenja predsjednika Visokog trgovačkog suda dovodi se u pitanje ustavno pravo podnositelja ustavne tužbe da pod jednakim uvjetima bude primljen u javne službe (članak 44. Ustava) koje ne znači samo formalnu jednakost u natječaju, već i pravo svakog kandidata da se na jednak način za sve uzmu u obzir stručna, moralna i druga svojstva.
NN 30/1997 • Državno sudbeno vijeće svoju je odluku o kandidatu donijelo, između ostalog, i na temelju navedenog mišljenja predsjednika Visokog trgovačkog suda koje sadrži prosudbu o valjanosti djelovanja kandidata kao dotadašnjeg predsjednika Trgovačkog suda u Z. Na tu dužnost on u ranije provedenom postupku nije imenovan, pa to nije predmet postupka za imenovanje na sudačku dužnost. Mišljenje, naprotiv, ne sadrži odgovarajuću prosudbu o činjenicama važnim za ocjenu sposobnosti kandidata koje se traže za obavljanje sudačke dužnosti. Upravo to ( a ne dužnost predsjednika Trgovačkog suda) predmet je odlučivanja Državnog sudbenog vijeća u konkretnom slučaju. Stoga takvo mišljenje ne može biti temelj odluci Državnog sudbenog vijeća.
NN 30/1997 • S obzirom na sve navedeno, Ustavni sud je utvrdio da su u postupku imenovanja sudaca Trgovačkog suda u Z., podnositelju ustavne tužbe povrijeđena ustavna prava iz članka 14., 26., 28., 35. i 44., kao i odredbe članka 115. i 119. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 30/1997 • Stoga je ustavna tužba usvojena i odlučeno je kao u izreci.
NN 30/1997 • Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 31/1997 • Na temelju članka 71. stavka 2. Zakona o zdravstvenoj zaštiti ("Narodne novine" br. 1/97 - pročišćeni tekst) ministar zdravstva po prethodno pribavljenom mišljenju Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje donosi
NN 31/1997 • U Pravilniku o uvjetima za određivanje područja na kojem će se osnivati ljekarne ("Narodne novine" br. 81/95) članak 2. mijenja se i glasi:
NN 31/1997 • Uvjet za osnivanje ljekarni je broj stanovnika na području na kojem se ljekarna, odnosno podružnica ljekarničke ustanove osniva.
NN 31/1997 • Podatak o broju stanovnika iz članka 3. ovoga Pravilnika na zahtjev ministra zdravstva za svako osnivanje ljekarne daje županija, odnosno Grad Zagreb na čijem se području ista osniva".
NN 31/1997 • Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 62/96, Broj 80/95,
Broj 1/95, Broj 50/91,
Broj 99/99, Broj 41/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE