PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/1997 • Stoga, pogrešno smatraju predlagatelji da zakonske odredbe o četverogodišnjem mandatu čine odluku Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora nezakonitom u dijelu u kojem se ona odnosi i na lokalne jedinice u kojima članovima predstavničkog tijela do dana izbora ne istječe četverogodišnji mandat, budući da su zbog raspuštanja predstavničkog tijela izabrani naknadno (u konkretnom slučaju općine Gornji Kneginec na ponovljenim izborima 1995. godine). Ovo stoga što već iz samog Zakona o izboru, kao i iz Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, jasno proizlazi da odredbe o četverogodišnjem mandatu nemaju apsolutno značenje i da Zakon, djelomično expressis verbis (članak 8. Zakona o izboru) - kada se radi o individualnom prestanku mandata iz razloga koji se tiču samo osobe konkretnog člana predstavničkog tijela, a djelomično posredno npr. kroz odredbe o raspuštanju predstavničkog tijela (članak 4. Zakona o izboru), predviđa i druge razloge prestanka mandata prije isteka vremena članovima predstavničkog tijela, osim onih iz članka 8. Zakona o izboru.
NN 33/1997 • Također se napominje da bi drugačije tumačenje odredaba o četverogodišnjem mandatu u znatnoj mjeri onemogućilo i primjenu instituta prijevremenih izbora, kada se za to steknu druge potrebne pretpostavke.
NN 33/1997 • Istodobno Ustavni sud naglašava da takvo tumačenje odredaba o četverogodišnjem mandatu ni u kom slučaju ne omogućava i proizvoljno raspisivanje izbora i skraćivanje redovnog mandata članova predstavničkih tijela, već samo ukazuje na to da pravilo o četverogodišnjem mandatu nije ograničeno samo razlozima iz članka 8. Zakona o izboru.
NN 33/1997 • Slijedom izloženog, Ustavni sud Republike Hrvatske je ocijenio da nema osnove za sumnju u ustavnost i zakonitost osporene odluke te je, suglasno članku 45. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske, riješeno kao u izreci.
NN 33/1997 • Objava ovog rješenja temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 33/1997 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u postupku nadzora ustavnosti i zakonitosti izbora, na temelju članka 125. alineja 7. Ustava Republike Hrvatske, članka 38. alineja 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/1991), članka 53. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 11/1994 - pročišćeni tekst, 68/1995 i 108/96) i članka 55. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", broj 90/1992, 69/1995, 59/1996 i 63/1996), u povodu zahtjeva Hrvatske seljačke stranke za postupanje u obavljanju nadzora nad ustavnošću i zakonitošću izbora, na sjednici Suda održanoj dana 26. ožujka 1997. godine daje
NN 33/1997 • Ustavnom sudu Republike Hrvatske Hrvatska seljačka stranka iz Zagreba podnijela je zahtjev kojim od Ustavnog suda traži postupanje u obavljanju nadzora nad ustavnošću i zakonitošću izbora.
NN 33/1997 • Razlozi podnijetog zahtjeva temelje se na tvrdnji da postoji suprotnost između Obvezatnih uputa broj OŽ-IV i OLS-IV ("Narodne novine", broj 19/1997).
NN 33/1997 • Prema navodima zahtjeva suprotnost je sadržana u činjenici da će prema uputama OŽ-IV izborno tijelo, na zahtjev predstavnika političke stranke, izdati presliku zapisnika sastavljenog o radnji provedenoj u izbornom postupku dok prema uputama OLS-IV promatrači nemaju pravo na presliku takvog zapisnika.
NN 33/1997 • Konkretno se radi o pitanju stranačkog nadzora nad provođenjem izbora.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/1997 • Obvezatnim uputama broj OLS-IV o promatračima i načinu promatranja rada izbornih tijela nije jasno i dorečeno propisan način promatranja i prava promatrača.
NN 33/1997 • Poglavito se ta nedorečenost odnosi na točku 7. alineja 2. navedenih uputa, kojom je promatračima dano ovlaštenje priopćiti svoja zapažanja o nepravilnostima u radu izbornih tijela i druge primjedbe predsjedniku izbornog tijela.
NN 33/1997 • Ovako propisano, navedeno promatračevo ovlaštenje je nedorečeno, budući (za razliku od uputa OŽ-IV točke 7. i 8.) nije propisan oblik priopćavanja zapažanja i primjedbi te način njihova utvrđenja i evidencije što čini upitnom djelotvornost stranačkog nadzora rada izbornih povjerenstava i biračkih odbora pri provođenju izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave.
NN 33/1997 • Uslijed iznijetog, tumačenje Izbornog povjerenstva Republike Hrvatske iznijeto u pismu od 20. ožujka 1997. godine klasa: 013-01/97-01/02, urbroj: 599-97-170 Ustavni sud ne prihvaća.
NN 33/1997 • Smisao i svrha uvođenja promatrača u izborni postupak u osnovi je ista kao i ona predstavnika političke stranke u izbornom postupku. Stoga im, prema shvaćanju Ustavnog suda pripada i pravo, uključujući i način promatranja, shodno onom predstavnika političkih stranaka. Tako treba tumačiti odredbu o pravima promatrača.
NN 33/1997 • Postupajući u skladu s odredbom članka 125. alineja 7. Ustava te članka 40. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske Ustavni sud upozorava Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske na potrebu dopune navedene Obvezatne upute broj OLS-IV na način da položaj stranačkih promatrača bude uređen shodno položaju predstavnika stranaka prema Obvezatnim uputama broj OŽ-IV.
NN 34/1997 • Na temelju članka 26. stavka 1., članka 27. stavka 6. i članka 29. stavka 3. Zakona o zaštiti okoliša ("Narodne novine", broj 82/94) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 27. ožujka 1997. godine donijela
NN 34/1997 • Ovom Uredbom određuju se zahvati za koje je potrebna procjena utjecaja na okoliš, sadržaj studije o utjecaju na okoliš, komisija za ocjenu utjecaja zahvata na okoliš, sudjelovanje javnosti, zaključak komisije i druga pitanja o procjeni utjecaja na okoliš.
NN 34/1997 • - nositelj zahvata je pravna ili fizička osoba koja namjerava ostvariti određeni zahvat te je podnijela zahtjev za provedbu postupka procjene utjecanja na okoliš;
NN 34/1997 • - lokacija zahvata je prostor na kojem se namjerava ostvariti zahvat;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 16/08, Broj 41/05,
Broj 50/00, Broj 85/95,
Broj 48/04, Broj 119/01
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE