PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-07-116-1629 NN 116/2003

• Sukladno navedenom, konvencijsko pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997.). S druge strane, pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku utvrđeno je ustavnim pravom u Republici Hrvatskoj 9. studenoga 2000. godine, izmjenama članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 113/00). Iz navedenih razloga ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo ni kao konvencijsko ni kao ustavno.


Stranica NN 116/2003

• Ustavni sud je, u konkretnom slučaju, ocijenio da se pravno relevantnim razdobljem za povredu prava na razumnu duljinu trajanja sudskog postupka smatra razdoblje od 5. studenoga 1997. (to jest od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije) do 7. studenoga 2002. godine (to jest do dana podnošenja ustavne tužbe podnositeljice), što ukupno iznosi pet (5) godina, nula (0) mjeseci i dva (2) dana.


Stranica NN 116/2003

• Ustavni sud je utvrdio da u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, Općinski sud u Zagrebu nije poduzimao odgovarajuće radnje u postupku. Naime, iz spisa predmeta vidljivo je da sud od održanog ročišta 3. srpnja 1997. godine na kojem je saslušana tužiteljica kao stranka i zaprimljena dokumentacija tuženika, održao ročište tek 6. svibnja 1999. godine na kojem je zatražio od tužiteljice i tuženika nove podatke i dokumentaciju, a isto je učinjeno i na ročištu održanom 6. rujna 1999. godine. Rješenje o provođenju dokaza financijskog vještačenja određeno je 20. ožujka 2000. godine, koje nije provedeno do 13. veljače 2002. godine, iz razloga što sudskom vještaku nije bila dostupna dokumentacija tuženika temeljem koje je trebalo provesti sudsko vještačenje. Na traženja sudskog vještaka sud je istu osigurao tek 20. prosinca 2001. godine.


Stranica NN 116/2003

• Radi se, dakle, o razdoblju potpune neaktivnosti nadležnog suda u parničnom postupku prvog stupnja u stvari građanske naravi.


Internet NN 116/2003
• Podnositeljica ustavne tužbe, kao tužiteljica u sudskom postupku, prema utvrđenju Ustavnog suda, svojim je ponašanjem u određenoj mjeri pridonijela duljini sudskog postupka. Analizirajući tijek sudskog postupka u pravno relevantnom razdoblju, Ustavni sud je utvrdio da podnositeljica nije pravodobno obavještavala sud o promjenama u zastupanju, kao i o promjenama svoje adrese. Međutim, unatoč navedenom, ocjena je Ustavnog suda da se ponašanje podnositeljice u konkretnom slučaju ne može smatrati okolnošću koja opravdava trajanje prvostupanjskog sudskog postupka u kojem nije donesena presuda preko 7 godina.

Internet stranice NN 116/2003
• Ustavni sud ocjenuje da se u konkretnom slučaju radi o složenoj sudskoj stvari, međutim da navedeno ne opravdava dugotrajnost navedenog postupka, a obzirom na okolnosti da je riječ o radnom sporu za koje postupke je zakonom propisana hitnost u postupanju. U konkretnom slučaju, postupak je pokrenut 1994. godine i od tada se nalazi u postupku pred sudom prvog stupnja te u njemu nije još donijeta niti prvostupanjska odluka.

Internet stranice NN 116/2003 • Ustavni sud nije našao drugih okolnosti koje su bile od utjecaja na duljinu sudskog postupka.
Internet stranice NN 116/2003 • 6. Imajući u vidu navedene činjenice i okolnosti, a posebno važnost sudskog postupka za podnositeljicu (prestanak radnog odnosa), Ustavni sud je utvrdio da je trajanjem parničnog postupka preko sedam godina podnositeljici povrijeđeno ustavno pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njezinim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 116/2003 • Stoga je u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, donesena odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.
Internet stranice NN 116/2003 • 7. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 116/2003 • Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku Ustavni sud u pravilu određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakog pojedinog slučaja.
Informacije NN 116/2003 • Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.
Poslovne stranice NN 116/2003 • 8. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
Pregledi NN 116/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj dana 9. srpnja 2003. godine, donio je
Besplatno NN 116/2003 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 5. i članka 7. Uredbe o poslovima i posebnim uvjetima rada u državnoj službi (»Narodne novine«, broj 74/02).
Glasnik NN 116/2003 • 1. Sindikat porezne uprave Hrvatske, dana 16. svibnja 2003. godine, podnio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 5. i članka 7. Uredbe o poslovima i posebnim uvjetima rada u državnoj službi (»Narodne novine«, broj 74 od 21. lipnja 2002. godine - u daljnjem tekstu: osporavana Uredba).
Propis NN 116/2003 • Osporavanu Uredbu donijela je Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 20. lipnja 2002. godine, pozivom na članak 112. Zakona o državnim službenicima i namještenicima (»Narodne novine«, broj 27/01).
Propis NN 116/2003 • Utvrđuju se poslovi radnih mjesta s posebnim uvjetima rada i visina dodataka, na kojima se obavljaju poslovi inspekcijskog nadzora u državnim tijelima (osim poslova unutarnjeg nadzora) i visina dodataka i to:
Propis NN 116/2003 • Državnom službeniku raspoređenom na položaj, koji obavlja inspekcijske poslove, dodatak iz stavka 1. podstavka a) ovoga članka određuje se od osnovne plaće koju bi ostvario kao inspektor odnosno viši inspektor, sukladno uvjetima propisanim u pravilniku o unutarnjem redu državnog tijela.
Propis NN 116/2003 • Utvrđuju se poslovi radnih mjesta s posebnim uvjetima rada ovlaštenih službenih osoba u Ministarstvu financija - Poreznoj upravi i visina dodataka i to:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 49/91, Broj 112/04, Broj 41/07, Broj 74/07, Broj 107/99, Broj 49/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled