PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 55/1994 • Svoje tvrdnje podnositeljica ustavne tužbe obrazlaže time da je navedeno rješenje donijeto temeljem odredbi čl. 26. st. 1 Zakona o hrvatskom državljanstvu. a temeljem odredbi st. 3. istoga članka, da nisu navedeni razlozi odbijanja njenog zahtjeva. Navedenim rješenjem da je dovedena u neravnopravan položaj člana obitelji budući joj sin i vanbračni suprug imaju hrvatsko državljanstvo. tim rješenjem da joj se osporava pravo života u vanbračnoj zajednici.
NN 55/1994 • Uvidom u rješenje Ministarstva unutarnjih poslova a i presudu Upravnog suda za koje se tvrdi da su joj njima povrijeđena navedena ustavna prava, utvrdeno je da je zahtjev podnositeljice ustavne tužbe odbijen jer u vrijeme podnošenja zahtjeva ona nije ispunjavala uvjet iz Članka 8.
NN 55/1994 • st.1. toč. 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu. Podnositeljica ustavne tužbe nije imala prijavljen boravak najmanje pet godina neprekidno na teritoriju Republike Hrvatske.
NN 55/1994 • Ne stoji stoga navod ustavne tužbe da u spomenutom rješenju nisu navedeni razlozi odbijanja temeljem odredbi članka 26. st. 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu. Razloge iz tog rješenja potvrdila je i sama podnositeljica ustavne tužbe prilažuči ustavnoj tužbi uvjerenje Policijske uprave S. od 23. ožujka 1994. godine iz kojega proizlazi da je ona bila prijavljena na području Opčine S. od 19. ožujka 1885. godine do 20. siječnja 1989. godine te od 16. veljače 1990. dakle ona doista nije imala u vrijeme podnošenja zahtjeva, o kojem je riješeno 10. ožujka 1993. godine, prijavljen boravak najmanje 5 godina neprekidno na području Republike Hrvatske. Rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova i presudom Upravnog suda Republike Hrvatske podnositeljici ustavne tužbe nisu povrijeđena prava navedena u ustavnoj tužbi. Rješenje i presuda utemeljeni su na Zakonu o hrvatskom državljanstvu (čl. 8. st. 1. to. 3.), ostvarena je sudska kontrola tog pojedinačnog akta državne uprave pokretanjem upravnog spora, time i pravo na pravni lijek.
NN 55/1994 • Prava i slobode i jednakost podnositeljici ustavne tužbe pred zakonom nisu povrijeđena.
NN 55/1994 • Nije podnositeljici povrijeđeno niti pravo na jednakost pred sudovima i drugim državnim organima.
NN 55/1994 • Na kraju podnositeljici ustavne tužbe nisu povrijeđena ni prava iz čl. 61. 62. i 63. st. 1. i 2. Ustava budući ona svoja prava ali i dužnosti prema svojoj obitelji i djetetu zadržava i bez hrvatskog državljanstva. Zbog izloženog, temeljem odredbi članka 61. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske odlučeno je kao u izreci. Dio odluke o objavi zasniva se na odredbi članka 20. Ustsvnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 55/1994 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda i suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović. Ante Jelavić, mr. Vojislav Kučeković, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o ustavnoj tužbi S. L. iz K. A., na sjednici održanoj dana 5. srpnja 1994. godine, donio je ovu
NN 55/1994 • 2. Predmet se vraća Ministarstvu unutarnjih poslova na ponovni postupak.
NN 55/1994 • Podnositelj ustavne tužbe S. L. iz K. A., zastupan od odvjetnice B. H. iz L., traži zaštitu ustavnih prava za koje smatra da su mu povrijeđena u postupku u kojem je njegov zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo odbijen rješenjem i presudom navedenim u izreci ove odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 55/1994 • Navedenim rješenjem njegov je zahtjev odbijen temeIjem članka 26. stavak 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu ("Narodne novine., broj 53/91. 70/91, 28/92, 113/93), s tim da temeljem stavka 3. istog članka tog Zakona nisu navedeni razlozi zbog kojih je zahtjev odbijen. U izreci navedenom presudom odbijena je tužba podnositelja; donoseći presudu Upravni sud se pozvao na odredbu članka 8. stavak 1. točka 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu Ustavna tužba je osnovana. Odlučujući u ovom predmetu Ustavni je sud polazio od toga da u rješenju Ministarstva o odbijanju zahtjeva za primitak u hrvatsko državljanstvo nisu bili navedeni razlozi, čime se vrijeđaju prava zajamčena odredbama članka 18, 19. i 26. Ustava. Odredbama članka 18. Ustava zajamčeno je pravo na žalbu, odnosno drugu pravnu zaštitu, protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom, odnosno odredbom članka 19. stavak 2. Ustava zajamčena je sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti. Ova ustavna prava ne mogu se učinkovito ostvariti ako nisu poznati razlozi koji se pobijaju u žalbenom postupku, ili u postupku druge pravne zaštite, odnosno u postupku sudske kontrole zakonitosti pojedinačnih akata.
NN 55/1994 • Osim toga, uskratom razloga za odbijanje zahtjeva krši se i ustavno pravo jednakosti građana i stranaca pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima, koja imaju javne ovlasti, zajamčeno odredbom članka 26. Ustava. Nedvojbeno je da su osobe, koje ne znaju razlog zbog kojih im je zahtjev odbijen, u nejednakom položaju prema osobi kojoj su ti razlozi poznati.
NN 55/1994 • U skladu s iznijetim ustavna tužba je usvojena zbog povrede ustavnih prava zajamčenih odredbama članaka 18, 19. i 26. Ustava. Nadležno tijelo, to jest Ministarstvo unutarnjih poslova dužno je ponovno provesti postupak u povodu zahtjeva podnositelja ustavne tužbe za stjecanje hrvatskog državljanstva, a - u slučaju da taj zahtjev ponovno odbije - dužno je navesti razloge zbog kojih je to učinjeno. Donošenje ove odluke temelji se na odredbi članka 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/1991), a objava na odredbi članka 20. stavak 1. tog Ustavnog zakona.
NN 55/1994 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda i suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavćč Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o ustavnoj tužbi J. M. iz Z., zastupane po punomočnicima mr. J. K. i I. P., odvjetnicima iz Z., na sjednici održanoj dana 5. srpnja 1994. godine, donio je
NN 55/1994 • Ukida se rješenje Upravnog suda Republike Hrvatske broj Us-10263/1993-8 od 9. veljače 1994. godine.
NN 55/1994 • 2. Predmet se vraća Upravnom sudu Republike Hrvatske na ponovni postupak.
NN 55/1994 • J. M. iz Z. podnijela je pravodobnu ustavnu tužbu povodom rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske broj Us-10263/1993 od 9. veljače 1994. godine, jer smatra da je takvim rješenjem povrijedeno ustavno pravo na sudsku kontrolu zakonitosti te pravo vlasništva. Upravni sud Republike Hrvatske odbacio je tužbu protiv rješenja Hrvatskog fonda za privatizaciju kojim je djelomično poništen raspored dionica objavljen u poduzeču "A", K. i sve odluke Osnivačke kao i ostalih skupština. Stav je tog Suda da su rješenja, koja donosi Fond, upravni akti kojima se ne odlučuje o pravu ili na zakonu utemeljenom neposrednom interesu osoba koje u postupku pretvorbe poduzeća stavljaju ponude za otkup dionica, nego o pravima i obvezama poduzeća vezano uz njihovu pretvorbu, pa na osnovi odredbe članka 12. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine" broj 53/91; 9/92; 77/92) tužbu protiv rješenja donesenih temeljem ovlaštenja iz Zakona o pretvorbi društvenih poduzeča može izjaviti poduzeće, a ne i osobe koje u postupku pretvorbe poduzeća stavljaju ponude na otkup dionica. Ustavna je tužba osnovana. U konkretnoj pravnoj stvari rješenje Hrvatskog fonda za privatizaciju koje je doneseno pozivom na odredbu članka 16. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća ("Narodne novine". broj 83/92) dakle, na temelju odredbe članka 45a. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeča ("Narodne novine", broj 19/91; 83/92; 94/93; 2/94) ima značaj upravnog akta u smislu članka 6. Zakona o upravnim sporovima.
NN 55/1994 • Iz ustavne tužbe i osporenog rješenja proizlazi da je podnositeljica ustavne tužbe u postupku pretvorbe upisala i sklopila odgovarajući ugovor o kupnji dionica.
NN 55/1994 • Na temelju odredbe članka 21. stavka 3. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća kupac stječe pravo na upravIjanje društvom temeljem svih ugovorenih dionica, a pravo na udio u dobiti društva na temelju otplaćenih dionica. Pravo na upravljanje u funkciji je ostvarenja i zaštite imovinskih prava dioničara. To je pravo na glasovanje na osnivačkoj i daljnjim skupštinama društva, pravo kontrole, pobijanja odluka i dr.
NN 55/1994 • Na temelju članka 12. Zakona o upravnim sporovima tužitelj u upravnom sporu može biti pojedinac, pravna osoba, organizacija, skupina osoba, naselje i sl. koji smatra da mu je upravnim aktom povrijeđeno kakvo pravo ili neposredni osobni interes utemeljen na zakonu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 69/06, Broj 38/06,
Broj 147/03, Broj 67/06,
Broj 39/93, Broj 97/01
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE