PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 95/2004 • Tako, primjerice, u predmetu Rudan protiv Hrvatske, u kojem su podnositelji zatražili zaštitu Europskog suda za ljudska prava u odnosu na razumnost duljine postupka u kojem se odlučivalo o njihovom prijedlogu za ponavljanje pravomoćno završenog postupka u kojem im je oduzeto stanarsko pravo, Europski sud je zahtjev podnositelja, broj: 45943/99 od 13. rujna 2001. godine, utvrdio nedopuštenim, navodeći da se prema dobro utvrđenoj sudskoj praksi organa Konvencije, članak 6., a kojim se, između ostalog, jamči i pravo na suđenje u razumnom roku, ne odnosi na postupke za ponavljanje građanskih predmeta.
NN 95/2004 • 3. Slijedom iznijetoga, na temelju odredbe članka 32. u vezi s odredbom članka 63. Ustavnog zakona, riješeno je kao u točki I. izreke. Objava ovog rješenja temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
NN 95/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 30. lipnja 2004. godine, donio je
NN 95/2004 • 1. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 11. stavka 1. točke 5. Zakona o porezu na dodanu vrijednost (»Narodne novine«, broj 47/95, 106/96, 164/98, 105/99, 54/00 i 73/00).
NN 95/2004 • 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 11. stavka 1. točke 5. Zakona o porezu na dodanu vrijednost (»Narodne novine«, broj 47/95, 106/96, 164/98, 105/99, 54/00 i 73/00, u daljnjem tekstu: ZPDV) podnijela je Udruga privatnih poslodavaca u zdravstvu, Zagreb (u daljnjem tekstu: predlagatelj), koju zastupa tajnik Ivan Gabrilo.
NN 95/2004 • Predlagatelj smatra da je osporena odredba nesuglasna s odredbama članaka 3., 48. i 49. Ustava Republike Hrvatske.
NN 95/2004 • U prijedlogu je kao osporena odredba označena odredba članka 11. stavka 1. točke 4. ZPDV, međutim, prema Zakonu o izmjenama i dopunama ZPDV (»Narodne novine«, broj 54/00) ta je odredba sadržana u članku 11. stavku 1. točki 5. ZPDV.
NN 95/2004 • 5. usluge liječenja u zdravstvenim ustanovama: domovima zdravlja, hitnoj medicinskoj pomoći, poliklinikama, općim i specijalnim bolnicama i klinikama kao i usluge liječenja koje pruža zdravstvena ustanova za njegu u kući te isporuke dobara koje obave navedene ustanove.«.
NN 95/2004 • 3. Predlagatelj u svom prijedlogu navodi da usluge liječenja u zdravstvenim ustanovama obavljaju ustanove u vlasništvu države, ustanove u vlasništvu županija i u vlasništvu grada. Pored toga, zdravstvenu djelatnost mogu obavljati i zdravstvene ustanove u vlasništvu druge pravne osobe te u vlasništvu fizičke osobe. S obzirom na činjenicu da svi nabrojeni subjekti pružaju usluge liječenja u zdravstvenim ustanovama to su, temeljem osporene odredbe članka 11. stavka 1. točke 5. ZPDV, oslobođeni plaćanja poreza na dodanu vrijednost.
NN 95/2004 • Predlagatelj, nadalje, ističe da je odredbom članka 111. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj 121/03) propisano da zdravstvenu djelatnost (pored gore navedenih subjekata) može obavljati i trgovačko društvo. Međutim, trgovačko društvo (prema odredbi članka 112. Zakona o zdravstvenoj zaštiti) ne može obavljati cjelovite djelatnosti zdravstvenih ustanova, već samo dio tih djelatnosti. Ta trgovačka društva nisu oslobođena plaćanja poreza na dodanu vrijednost temeljem osporene odredbe članka 11. stavka 1. točke 5. ZPDV te su njihove usluge liječenja, prema mišljenju predlagatelja, (teoretski) skuplje za 22%.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 95/2004 • Stoga, predlagatelj smatra da su trgovačka društva koja obavljaju usluge liječenja u neravnopravnom položaju prema zdravstvenim ustanovama koje su oslobođene plaćanja poreza na dodanu vrijednost i koje, prema mišljenju predlagatelja, imaju status monopolista te povoljniji položaj na »tržištu zdravstvenih usluga«.
NN 95/2004 • Odredba članka 11. stavka 1. točke 5. ZPDV, prema mišljenju predlagatelja, suprotna je ustavnim načelima jednakosti, ravnopravnosti i prava vlasništva jer ne osigurava trgovačkim društvima pravo na oslobođenje plaćanja poreza na dodanu vrijednost po istom principu kao i zdravstvenim ustanovama koje imaju status poduzetnika. Stoga, predlagatelj smatra da je osporena odredba u suprotnosti s člankom 3. u svezi s člankom 49. Ustava.
NN 95/2004 • Pored toga, predlagatelj navodi da je osporena odredba u suprotnosti i s odredbom članka 2. ZPDV, prema kojoj porez na dodanu vrijednost plaća poduzetnik koji, baveći se svojom gospodarskom ili drugom djelatnošću, obavi i isporuči dobra bilo koje vrste
NN 95/2004 • Slijedom iznijetog, predlaže se pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom te ukidanje odredbe članka 11. stavka 1. točke 5. ZPDV.
NN 95/2004 • 4. Na temelju članka 25. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), zatraženo je i dobiveno očitovanje Ministarstva financija Republike Hrvatske o prijedlogu:
NN 95/2004 • 5. Ustavni sud Republike Hrvatske već je ocjenjivao suglasnost odredaba članka 11. ZPDV s Ustavom te je donio rješenja o neprihvaćanju prijedloga za pokretanje postupka (v. rješenja broj: U-I-607/1996 i dr. od 5. srpnja 2000. – »Narodne novine«, broj 68/00 i broj: U-I-1021/2000 od 6. lipnja 2001.).
NN 95/2004 • Prema članku 54. Ustavnog zakona, Ustavni sud može ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom i u slučaju kad je taj zakon već bio predmetom ustavnosudske ocjene.
NN 95/2004 • 6. Temeljem članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava, Hrvatski sabor može, sukladno Ustavu i zakonu, samostalno odlučivati o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj. Ova ustavna odredba bila je osnova za donošenje Zakona o porezu na dodanu vrijednost, kojim je uređen dio poreznog sustava u Republici Hrvatskoj.
NN 95/2004 • 7. Porezni sustav Republike Hrvatske, sukladno članku 51. stavku 2. Ustava, mora se temeljiti na načelima jednakosti i pravednosti, što podrazumijeva, pored ostalog, da porezne obveze moraju biti utvrđene i raspoređene na sve porezne obveznike razmjerno mogućnostima poreznih obveznika te na način koji će odražavati njihovu sposobnost plaćanja poreza.
NN 95/2004 • Određivanje vrste poreza, poreznih stopa, načina obračunavanja i plaćanja poreza, poreznih obveznika te druga pitanja važna za ostvarivanje poreznog sustava dio je porezne politike i ustroja poreznog sustava uopće, uređenog zakonom i propisima utemeljenim na zakonu, koji moraju biti u suglasnosti s Ustavom, odnosno zakonom (članak 5. stavak 1. Ustava).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 66/01, Broj 15/99,
Broj 99/05, Broj 2/09,
Broj 120/02, Broj 50/02
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE