PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/2002 • To ne znači da se funkcija obrane može relativizirati, odnosno da ne treba poklanjati veću pažnju daljnjem razvoju obrambenog sustava. Obrambeni potencijali su instrument i sredstvo politike i moraju se razvijati primjerno vojnim potencijalima, a ne trenutnim politikama drugih država u regiji. Kako se obrambene sposobnosti ne mogu razviti u kratkom vremenu (npr. u razdoblju od pogoršanja sigurnosno-političke situacije do izbijanja ratnog sukoba), te s obzirom da se mogućnost vojne agresije na Republiku Hrvatsku ne može bezuvjetno eliminirati, postojeće obrambene sposobnosti bitno je kontinuirano održavati i unapređivati do razine spremnosti koja će jamčiti ispunjavanje njihovih temeljnih zadaća. Pored toga, u kontekstu već otvorenog procesa približavanja međunarodnim obrambenim savezima, Republika Hrvatska će od strane država članica tih saveza, kao saveznica i partner, biti prihvaćena samo pod uvjetima samostalnog ostvarivanja obrane te, istovremeno, prema mogućnostima participiranja u aktivnostima tih saveza.
NN 33/2002 • Dobrobiti kolektivne obrane ne mogu se samo eksploatirati, bez istovremenog ulaganja i odgovornog odnosa prema obvezama koje članstvo u obrambenim savezima zahtijeva. Republika Hrvatska će, uz preuzimanje odgovornosti za vlastitu sigurnost, aktivnim doprinosom stabiliziranju sigurnosnih prilika u regiji podupirati nastojanja međunarodne zajednice na putu jačanja uzajamnog povjerenja između država u užem, te međunarodnog mira i sigurnosti u širem smislu. Aktivno članstvo u Programu partnerstvo za mir kao i brojni bilateralni sporazumi o vojnoj suradnji otvorili su Republici Hrvatskoj nove mogućnosti po svim pitanjima jačanja vlastitoga sigurnosnog položaja, ali i izazove vezane uz aktivno participiranje u aktivnostima međunarodne zajednice.
NN 33/2002 • Investicijama u području obrane, od onih kapitalnih u borbene sustave do osoblja i organizacije, osigurat će se pretpostavke za punu kompatibilnost i interoperabilnost s oružanim snagama i obrambenim sustavima drugih demokratskih država po svim pitanjima potencijalno zajedničkog obrambenog djelovanja. S obzirom na to da Republika Hrvatska vlastitu sigurnost i obranu promišlja kroz interakcije obrambenih organizacija demokratskih država, razvijat će sve organizacijske sposobnosti potrebne za uspješno zajedničko djelovanje. Nacionalnim zakonodavstvom, prihvaćanjem standardnih akata međunarodnog prava te akata i inicijativa kojima se potiču konkretni oblici suradnje država u području obrane, Republika Hrvatska će doprinositi ostvarivanju i razvoju novih oblika zajedničkoga djelovanja pri pružanju pomoći drugim državama u slučaju kriznih situacija koje zahtijevaju urgentnu i stručnu pomoć međunarodne zajednice.
NN 33/2002 • Trenutno stanje operativnih obrambenih sposobnosti faktor je koji, zajedno s određenim organizacijskim i personalnim problemima, Republici Hrvatskoj ograničava uključivanje u aktivnosti međunarodne zajednice. Međutim, ostvarivanje, ovog neosporno bitnog cilja Republike Hrvatske, neće se dovesti pod znak pitanja. Umjesto toga, postupno će se povećavati trenutno ograničene mogućnosti.
NN 33/2002 • b) Pogoršanje stanja – ugrožavanje sigurnosti Republike Hrvatske kao rezultat narastanja regionalne nestabilnosti. Unatoč izuzetno visokim političkim i sigurnosnim »investicijama« međunarodne zajednice u države koje su regionalni susjedi Republike Hrvatske u Jugoistočnoj Europi, one su i dalje potencijalni izvori regionalne sigurnosne nestabilnosti. Pitanja implementacije, revizije i/ili zastoja u provedbi te daljnje perspektive Daytonskog sporazuma, kretanje procesa demokratizacije u SRJ kao i razvoj budućih odnosa između Srbije i Crne Gore, mandata NATO-snaga u rješavanju problema Bosne i Hercegovine, Kosova i Makedonije – samo su neka od otvorenih pitanja na temelju kojih se mogu razviti konkretni scenariji ugrožavanja sigurnosti Republike Hrvatske. Primjerice, sigurnost Republike Hrvatske može biti neposredno ugrožena oružanim građanskim sukobom u nekoj od susjednih država na jugoistoku, međudržavnim sukobom, ekonomskom krizom, izbjegličkom krizom, terorizmom, organiziranim kriminalom, proliferacijom naoružanja i dr. Sve dok države u regiji ne provedu cjelovite strukturne reforme po ugledu na standarde EU, ta će regija biti sigurnosno nestabilna te potencijalno područje s kojeg Republika Hrvatska može biti neposredno ili posredno ugrožena do mjere koja će zahtijevati primjerenu obrambenu reakciju.
NN 33/2002 • To podrazumijeva potrebu za strategijskim odgovorom na ugrožavanja iz regionalnog okružja, prvenstveno vlastitim snagama i sredstvima. Takvo opredjeljenje je, s jedne strane, preduvjet smanjenja potencijalnih sigurnosnih rizika, a s druge strane, ono predstavlja konkretan izraz nastojanja za ispunjenjem kriterija vjerodostojnoga vojnog partnerstva s drugim demokratskim državama. Također, ono predstavlja i doprinos regionalnoj stabilnosti – u smislu izbjegavanja nastajanja »sigurnosnog vakuuma«. To, prirodno, ne znači odricanje od međunarodne potpore niti od partnerske i savezničke pomoći u slučaju izloženosti ugrožavanjima.
NN 33/2002 • c) Pogoršanje stanja – ugrožavanje sigurnosti Republike Hrvatske kao refleksija poremećaja globalne strategijske stabilnosti i oružanih sukoba iz svjetskog okružja. Unutar ove opcije razrađeno je više scenarija pri čijoj su izradi uzeti u obzir: a) različiti mogući uzroci nastajanja sukoba, od ekonomskih do civilizacijskih; b) potencijalno rizične lokacije na kojima mogu nastati sukobi, od kojih je jedno od mogućih inicijalnih žarišta i jugoistok Europe; c) konvencionalni sukobi različitog intenziteta, ali i mogućnost prijetnje uporabom nuklearnog oružja; d) perspektive razvoja uloge sile u rješavanju problema u međunarodnim odnosima, e) perspektive postojećih sigurnosnih saveza i organizacija kolektivne obrane, kao i procjene mogućnosti stvaranja novih suparničkih blokova i dr. Svi razmatrani scenariji ukazuju da bi sigurnost Republike Hrvatske bila ugrožena neovisno o mjestu, uzrocima i karakteru sukoba na globalnoj razini. Naravno, ovisno o žarištu sukoba, njegovu intenzitetu i karakteru mogući su različiti konkretni oblici ugrožavanja. Ugroženost varira od relativno manjih posljedica produciranih određenim refleksijama sukoba do mogućnosti neizbježnoga dubljeg uključivanja u sukob – uslijed nepovoljnog razvoja različitih čimbenika i posljedica sukoba za interese Republike Hrvatske. Bez obzira na samu gradaciju konkretnih posljedica po nacionalnu sigurnost Republike Hrvatske, zaključci razmatranja scenarija ukazuju da bi – zbog nepredvidljivog razvoja eventualnih sukoba, veličine sukobom obuhvaćenog područja, broja te ekonomske i vojne snage uključenih država, kao i složenih političkih odnosa potencijalno sukobljenih strana – Republika Hrvatska teško u potpunosti izbjegla posljedice takvih događaja.
NN 33/2002 • Uzimajući u obzir objektivne mogućnosti razvoja vlastitih obrambenih sposobnosti, jasno je da Republika Hrvatska ne bi bila u stanju samostalno zadovoljiti sve svoje obrambene potrebe koje proizlaze iz ovog scenarija. Stoga joj se, kao optimalno i jedino moguće, nameće rješenje savezništva, odnosno kolektivne obrane u zajedništvu s drugim demokratskim državama. Zato izgradnja pouzdanih obrambenih savezništava, tj. pristupanje vjerodostojnim sigurnosnim organizacijama razvijenih demokratskih država, predstavlja važne sastavnice strategijskog obrambenog koncepta.
NN 33/2002 • d) Stanje neposredne ugroženosti – kao stanje sigurnosnog okružja Republike Hrvatske ili stanje u državi – zahtijevalo bi angažiranje svih raspoloživih društvenih resursa, uključujući potencijale obrambenog sustava. Ista je situacija i sa stanjem u zemlji koje mogu izazvati prirodne, tehničko-tehnološke i druge nesreće većih razmjera. Iako se za takve situacije primarno organiziraju i pripremaju posebne, namjenske snage (odnosno službe) kojima su zaštita i spašavanje temeljna područja nadležnosti, institucije obrambenog sustava moraju preuzeti svoj dio odgovornosti i angažirati se kada složenost situacije prelazi kapacitete i mogućnosti redovnih snaga. Zahtjev za uspješnim odgovorom na takve situacije podrazumijeva dimenzioniranje angažiranja obrambenih potencijala sukladno stupnju složenosti situacije i uspješnosti djelovanja namjenskih snaga. To znači njihovo angažiranje na širokoj skali – od razine simboličnog sudjelovanja pojedinim logističkim kapacitetima, do šireg angažiranja vojnih postrojbi u neborbenim i borbenim aktivnostima. S obzirom na njihovu temeljnu ulogu, Oružane snage Republike Hrvatske načelno se u ovakvim aktivnostima angažiraju samo kada posljedice događanja prerastaju operativne sposobnosti redovnih namjenskih institucija.
NN 33/2002 • Strategijski važan aspekt priprema, odnosno planiranja i organiziranja institucija obrambenog sustava za ovakve situacije sadržan je u pristupu prema kojemu ova vrsta zadaća ne utječe na veličinu, obilježja i strukturu obrambenih snaga. One se oblikuju sukladno zahtjevima koji proizlaze iz prethodnih scenarija mogućeg angažiranja. Potrebe za sposobnostima koje proizlaze iz scenarija stanja neposredne ugroženosti i nesreća osiguravat će se dopunskim programima opremanja i obuke tako oblikovanih snaga.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/2002 • Republika Hrvatska svoj strategijski obrambeni koncept razvija na temelju sagledavanja općih obrambenih ciljeva, nove, proširene društvene i međunarodne uloge svojih obrambenih potencijala te sagledavanjem objektivnih funkcionalnih zahtjeva i realnih mogućnosti odgovora na scenarije sadašnjih i budućih sigurnosnih izazova. U okviru prethodno razmatranih planskih scenarija nameću se sljedeće strategijske opcije odgovora Republike Hrvatske koje zadovoljavaju kriterij primjerenosti pojedinim situacijama:
NN 33/2002 • 1) uspješan odgovor na vojne izazove globalnog karaktera može osigurati samo udruživanje s drugim demokratskim državama – kako u aktivnom oblikovanju sigurnosnog okružja, tako i u pripremi i uporabi obrambenih potencijala,
NN 33/2002 • 2) na vojne izazove regionalnog karaktera može se uspješno odgovoriti: u preventivnom smislu – angažiranjem obrambenih potencijala; u oblikovanju sigurnosnog okružja – u sklopu regionalnih i bilateralnih sigurnosnih inicijativa; u obrambenom smislu – izgradnjom i uporabom vlastitih obrambenih sposobnosti, uz potencijalno oslanjanje na međunarodnu potporu i pomoć,
NN 33/2002 • 3) funkcionalni odgovori na stanje neposredne ugroženosti i stanja izazvanih nesrećama ne predstavljaju posebnu funkcionalnu opciju koja determinira primarna strategijska rješenja.
NN 33/2002 • Preslikana u realne uvjete ostvarivanja obrambene funkcije, odnosno kreiranja i izgradnje budućih obrambenih potencijala, ova strategijska opredjeljenja oblikuju se u koncept djelovanja u miru i u slučaju rata. Strategijski obrambeni koncept odgovara na pitanje kako će Republika Hrvatska, s realno raspoloživim snagama, realizirati temeljnu obrambenu zadaću – osiguranje neovisnosti i teritorijalnog integriteta u odnosu na ugrožavanja vojne prirode. U razdoblju na koje se odnosi ova Strategija, Republika Hrvatska opredjeljuje se za sljedeći obrambeni koncept:
NN 33/2002 • – u miru – izgradnja pouzdanog partnerstva i savezništva te doprinos oblikovanju povoljnog sigurnosnog okružja,
NN 33/2002 • – u uvjetima rata i napada na državni teritorij – odlučna obrana teritorija vlastitim snagama, uz oslanjanje na partnersku i savezničku pomoć.
NN 33/2002 • U realizaciji ovakvog koncepta primarnu i odlučujuću ulogu imaju vlastite obrambene sposobnosti i potencijali. Oni su najpouzdaniji oslonac vlastite obrane. Međutim, oni su ujedno i osnova razvijanja povoljnih uvjeta i pretpostavki za realizaciju i funkcionalnost obrambenog sustava u odnosu na ostale sigurnosne izazove za Republiku Hrvatsku. Kada je riječ o klasičnoj obrambenoj funkciji, obrambeni potencijali ne izgrađuju se samo zato da bi čekali na svoju uporabu u eventualnom ratu, odnosno napadu na državni teritorij. Oni moraju biti stavljeni u službu prevencije sukoba i kriza, zajedno s obrambenim potencijalima drugih demokratskih država. Stoga je moto ove strategije – kroz suradnju, povjerenje i partnerstvo – do stabilnosti i sigurnosti.
NN 33/2002 • Naglasak ove Strategije je na postizanju sigurnosti kroz suradnju i zajedničko oblikovanje sigurnosnog okružja u cilju prevencije sukoba i izgradnje stabilnosti. To znači da je strategijski pristup Republike Hrvatske defenzivan – što jedino i može biti legitimno i vjerodostojno opredjeljenje za malu državu. Iz njega proizlazi jasno opredjeljenje da Republika Hrvatska neće borbeno uporabiti oružanu silu, osim za obranu vlastitog suvereniteta i teritorijalnog integriteta. Međutim, ako do takve uporabe dođe, ona mora biti vjerodostojna, odlučna i učinkovita. Dakle, ona mora slomiti volju za nastavkom agresije svakom protivniku. To uključuje i zahtjev za raspolaganje sposobnostima za vođenje ofenzivnih operacija po dubini borbenog rasporeda agresorovih snaga.
NN 33/2002 • S obzirom na kooperativni pristup međunarodnoj sigurnosti, vlastiti obrambeni potencijali i sposobnosti samo su jedna od obrambenih komponenti na koje Republika Hrvatska računa u uvjetima rata i napada na državni teritorij. Osloncem na respektabilne vlastite obrambene potencijale i doprinos Republike Hrvatske međunarodnoj stabilnosti i sigurnosti u mirnodopskom razdoblju, politika mora osigurati uvjete da se zemlja ni u kojoj strategijskoj situaciji ne nađe zanemarena od strane drugih demokratskih država koje raspolažu moćnim sigurnosnim mehanizmima, a pogotovo ne u međunarodnoj izolaciji. Samo ovako postavljena strategijska opredjeljenja pribavljaju osnovu za postizanje zahtjevanog »punog spektra« obrambenih sposobnosti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 76/99, Broj 47/90,
Broj 146/04, Broj 30/94,
Broj 13/93, Broj 3/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE