PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/2002 • Iako primarno namijenjeni obrani i zaštiti od izravnih ugrožavanja vojne prirode, obrambeni potencijali u suvremenim uvjetima poprimaju multisvrhovita obilježja. To je posljedica širenja spektra sigurnosnih izazova, ali i društvenih očekivanja u odnosu na obrambene institucije. Ta su očekivanja uključena u novu definiciju njihove društvene uloge. Stoga, kao i svi moderni obrambeni sustavi u drugim državama, prvenstveno Oružane snage Republike Hrvatske, ali i druge obrambene institucije, moraju razvijati obilježja multisvrhovitosti.
NN 33/2002 • b) U najširem društvenom kontekstu, obrambeni sustav, a posebno Oružane snage Republike Hrvatske, predstavljaju specifičnu društvenu instituciju. One nasljeđuju tradicije nacionalne svijesti, ponosa i vojničkih vještina stečenih u nedavnoj borbi za slobodu i samostalnost u Domovinskom ratu, kao i tradicije svih borbi prethodnih generacija hrvatskog naroda za vlastiti opstanak, slobodu i neovisnost u burnim povijesnima događanjima na prostoru Jugoistočne Europe. Takve vrijednosti i dalje će se njegovati kod pripadnika mlade generacije koji će pristupati Oružanim snagama Republike Hrvatske. Oružane snage oblikovat će se i razvijati kao društvena institucija koja će davati puni doprinos u razvijanju nacionalne svijesti, ponosa i samopouzdanja, ne samo kod vlastitih pripadnika, nego i društvu u cjelini. Također, Oružane snage Republike Hrvatske trebaju postati institucija koja će maksimalno razvijati temeljne vojničke vrline kao što su: hrabrost, odgovornost, profesionalizam, samodisciplina, stručna kompetentnost, i dr., po kojima će njihovi pripadnici biti prepoznatljivi od strane društva.
NN 33/2002 • Prema tome, Oružane snage nisu samo vojni instrument civilne vlasti. One su izraz države i društva kakvo jesmo, oslonac su samopouzdanja u međunarodnim odnosima te jedan od pokazatelja pomoću kojeg se može ocjenjivati naše buduće međunarodne namjere.
NN 33/2002 • c) Iako će temeljna uloga Oružanih snaga Republike Hrvatske i dalje biti prvenstveno obrambena, one, pripremama i sudjelovanjem u tzv. »netradicionalnim zadaćama«, trebaju dokazati svoju višestruku društvenu korisnost u mirnodopskim uvjetima. Bilo bi neracionalno da se moćna vojna organizacija odnosno njeni operativni potencijali i ekspertiza kojom raspolažu njeni kadrovi ne stave, pod jasnim i zakonom definiranim uvjetima, u službu najšireg spektra sigurnosnih potreba društva u mirnodopskim uvjetima. Stoga Oružane snage Republike Hrvatske imaju višestruku ulogu. Uz temeljnu odgovornost za odvraćanje od agresije te obranu stanovništva i teritorija u slučaju vanjske agresije, one su dužne sudjelovati i u planiranju, pripremama i provedbi operacija zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara u slučajevima elementarnih nepogoda i drugih katastrofa, kada razmjeri istih nadilaze mogućnosti namjenskih institucija. Isto tako, one ubuduće trebaju razviti svestrane sposobnosti za angažiranje u izvanrednim i kriznim situacijama u zemlji u kojima su, zbog različitih uzroka, u većoj mjeri ugroženi sigurnost ljudi i materijalnih dobara.
NN 33/2002 • d) Iako je doprinos Oružanih snaga sigurnosti Republike Hrvatske neosporan, njihova izgradnja i održavanje zahtijevaju angažman znatnih sredstava. Kao institucija koja zapošljava veliki broj ljudi i ima na raspolaganju značajan dio proračunskih sredstava, Oružane snage Republike Hrvatske predstavljaju važan čimbenik gospodarskog i financijskog sustava. Kupnjom roba široke potrošnje i korištenjem usluga one pridonose zapošljavanju domaćih gospodarskih i ljudskih kapaciteta. Ovi aspekti funkcioniranja i razvoja vojne organizacije ubuduće će biti još jasnije postavljeni. Oružane snage Republike Hrvatske trebaju postati pouzdan partner svim gospodarskim subjektima, koji se odgovorno odnosi prema dogovorenim i preuzetim obvezama. Također, racionalno i višestrano komponirana politika i planiranje teritorijalnog razmještaja Oružanih snaga Republike Hrvatske mogu postati čimbenici prostornog i socio-ekonomskog razvoja Republike Hrvatske.
NN 33/2002 • e) Kao potencijalni naručitelj i potrošač posebnih vojnih sredstava i opreme, Oružane snage Republike Hrvatske predstavljaju subjekt i čimbenik održavanja i poticanja razvoja domaće vojne industrije. U okviru toga, a s obzirom na visoke znanstvene i tehnološke domete na koje se oslanja suvremena vojna proizvodnja, oružane snage imaju i ulogu čimbenika znanstvenog i tehnološkog razvoja društva. Pri definiranju razvojnih planova i programa treba se, između ostalog, uzimati u obzir i mogućnosti očuvanja i poticanja razvoja domaće tehnologije i industrije za vojne potrebe.
NN 33/2002 • f) Suvremene oružane snage i ukupni obrambeni potencijali angažirani su u širokom spektru aktivnosti »obrambene diplomacije« te u različitim međunarodnim humanitarnim i mirovnim misijama. Ovakvim međunarodnim aranžmanima razvija se i učvršćuje povjerenje i sigurnost među državama, izgrađuje se sigurno i stabilno okružje u kojemu je ograničen prostor za primjenu sile i nasilno rješavanje sporova, zaštićuju se i spašavaju ljudski životi, ublažavaju patnje i umanjuju materijalni gubici. Na taj način stvaraju se pretpostavke na osnovi kojih oružane snage, iako (još uvijek) primarno namijenjene za tradicionalne vojne zadaće, postupno prerastaju u instituciju koja aktivno doprinosi miru, stabilnosti i sigurnosti. Suvremeni izvori ugrožavanja nacionalne i međunarodne sigurnosti takve su prirode da im se niti jedna država, a pogotovo mala država s ograničenim resursima, ne može sama uspješno suprotstavljati. Stoga se međusobna suradnja država na području sigurnosti i obrane nameće kao novi izazov i prilika, a oružane snage u takvim uvjetima dobivaju novu ulogu. One postaju jedno od sredstava suvremene »obrambene diplomacije«, odnosno doprinose održavanju kvalitetnih međudržavnih veza u regionalnim i savezničkim aranžmanima. To posebno pogoduje razvijanju pretpostavki za pouzdana obrambena partnerstva i savezništva. U takvom okružju stvaraju se pretpostavke za blagovremenu i odgovarajuću pomoć i potporu bilo kojoj državi u slučaju njezina suočavanja sa sigurnosnim problemima.
NN 33/2002 • Republika Hrvatska procjenjuje da je njena sigurnost, danas i ubuduće, nerazdvojno povezana sa sigurnošću i perspektivama neposrednog okružja, Europe i međunarodne zajednice u cjelini. Stoga će ona, sukladno mogućnostima, odnosno raspoloživim resursima, vlastite oružane snage razvijati i osposobljavati tako da mogu pružiti primjereni doprinos međunarodnim nastojanjima održavanja mira, stabilnosti i sigurnosti. Međunarodnim sigurnosnim aranžmanima poboljšavat će se stupanj sigurnosti u okružju, u smislu smanjenja vjerojatnosti napada na Republiku Hrvatsku i povećanja perspektiva potpore drugih država ako bi do takvog napada došlo. Takvi aranžmani doprinosit će i razvoju bliskijih veza na drugim područjima međunarodne aktivnosti.
NN 33/2002 • 2.3. Strategijske opcije odgovora na ugroŽavanja vojne prirode
NN 33/2002 • Izazovi po sigurnost Republike Hrvatske u razdoblju na koje se odnosi ova Strategija, izvjesni su. Međutim, teško je točno predvidjeti kako će svijet ili neposredno okružje izgledati 2015. godine. To je moguće samo u granicama prihvatljivog rizika, kako bi se izgradile pretpostavke za planiranje primjerenih obrambenih rješenja i ponašanja. Procjena globalnih događanja i njihovih sigurnosnih implikacija prepoznaje tri moguća opća scenarija. Svijet može ostati isti kao što je danas, postati još nestabilniji i opasniji, ili pak sigurniji. Prva opcija je najvjerojatnija i ona podrazumijeva zadržavanje relativne globalne stabilnosti, ali uz postojanje niza potencijalnih i aktivnih regionalnih i lokalnih kriznih žarišta – koja mogu biti, u većoj ili manjoj mjeri, pod kontrolom, odnosno eskalirati u manje ili veće otvorene sukobe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/2002 • Neposredno regionalno okružje Republike Hrvatske također može varirati u okviru tri opća scenarija: (1) nepromijenjeno stanje okružja – relativna stabilnost; (2) pogoršanje – sve do mogućnosti izbijanja otvorenih sukoba koji izravno ili neizravno mogu utjecati na sigurnost, odnosno povredu suvereniteta i teritorijalnog integriteta Republike Hrvatske te (3) poboljšanje stanja – zbog očekivanog širenja NATO-a, kao i demokratizacije političkih sustava i poboljšanja gospodarskog stanja zemalja u regiji.
NN 33/2002 • Sukladno takvom općem sagledavanju, definirana su tri scenarija stanja međunarodnog okružja relevantna za strategijsko planiranje:
NN 33/2002 • 2) ugrožavanje sigurnosti Republike Hrvatske kao rezultat narastanja regionalne nestabilnosti, te
NN 33/2002 • 3) ugrožavanje sigurnosti Republike Hrvatske kao refleksija poremećaja globalne strategijske stabilnosti i oružanih sukoba iz svjetskog okružja.
NN 33/2002 • Pored toga, kao posebni scenariji relevantni za strategijsko planiranje obrane, razmatrani su:
NN 33/2002 • 4) stanje neposredne ugroženosti – kao stanje sigurnosnog okružja Republike Hrvatske ili stanje u državi, te
NN 33/2002 • 5) stanje u zemlji nastalo u slučaju prirodnih, tehničko-tehnoloških i drugih nesreća većih razmjera.
NN 33/2002 • Na temelju ovih planskih scenarija razvijeni su opći strategijski odgovori Republike Hrvatske vezani za planiranje i uporabu njenih obrambenih potencijala, koji će se dalje razrađivati kroz specifičnije planske dokumente.
NN 33/2002 • a) Nepromijenjeno stanje okružja odnosno relativna strategijska stabilnost najvjerojatniji je scenarij koji približno odgovara sigurnosnoj situaciji u kojoj se Republika Hrvatska nalazi u ovom trenutku. Ona nikada nije bila povoljnija, poglavito što se tiče situacije i procesa u području europske sigurnosti, ali i situacije u regiji. Unatoč nekim još neriješenim političkim i sigurnosnim pitanjima među državama, nazočnošću jakih međunarodnih snaga i koncentracijom političkih i drugih mjera međunarodne zajednice usmjerenih na njihovo političko rješavanje, situacija u regiji je u velikoj mjeri pod kontrolom.
NN 33/2002 • Iz tih razloga, procjenjuje se da Republici Hrvatskoj u dogledno vrijeme ne prijeti oružana agresija, bilo iz užeg, bilo iz širega sigurnosnog okružja. Štoviše, stanje sigurnosti Republike Hrvatske – promatrano u odnosu na promjene na vanjskopolitičkom planu – kontinuirano je u poboljšanju.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 140/03, Broj 155/05,
Broj 5/04, Broj 139/05,
Broj 118/09, Broj 28/02
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE