PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 141/2004 • U člancima 10. i 11. Zakon izričito propisuje obvezu nadležnih tijela da izrade dokumente praćenja stanja u prostoru – Izvješće o stanju u prostoru za proteklo dvogodišnje razdoblje i Program mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru za iduće dvogodišnje razdoblje. Člankom 11. Zakona o prostornom uređenju propisano je što sve Program mjera može sadržavati, pa to, pored ostalog, može biti i ocjena o potrebi izrade novih odnosno izmjene i dopune postojećih dokumenata prostornog uređenja, među inim i detaljnih planova uređenja prostora. Sukladno odredbi članka 28. stavka 1. istog Zakona, ukoliko bude odlučeno da će se pristupiti izradi detaljnog plana uređenja, obveza izrade, postupak i način donošenja tog detaljnog plana moraju biti utvrđeni u Programu mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru (osobito ukoliko to nije utvrđeno prostornim planom šireg područja).
NN 141/2004 • Izvješće o stanju u prostoru, kao i Program mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru moraju biti objavljeni u »Narodnim novinama«, odnosno u službenom glasilu jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave (članak 11. stavak 6. Zakona o prostornom uređenju).
NN 141/2004 • Prema Zakonu o prostornom planiranju i uređivanju prostora (»Narodne novine«, broj 54/80., 16/86., 18/89., 34/91., 61/91. i 59/93.), važećem do stupanja na snagu Zakona o prostornom uređenju, bila je propisana obveza donošenja posebne odluke o pristupanju izradi prostornog plana. Ta je odluka bila zaseban akt nadležnog predstavničkog tijela, koji je morao biti objavljen u službenom glasilu, a nakon čega je slijedio postupak pripreme, rasprave i izrade prostornog plana, do njegova donošenja.
NN 141/2004 • Institut odluke predstavničkog tijela o pristupanju izradi prostornog plana Zakonom o prostornom uređenju zamijenjen je aktom donošenja dokumenata praćenja stanja u prostoru (Izvješća i Programa mjera), koji također moraju biti objavljeni i imaju isti smisao i svrhu.
NN 141/2004 • Okolnost da su u konkretnom slučaju odluka o obvezi donošenja Detaljnog plana i sam Detaljni plan doneseni praktički istodobno nije izravno protivna odredbama Zakona o prostornom uređenju, jer takva odredba ne postoji, međutim, takvo je postupanje protivno naprijed izloženom smislu, svrsi i cilju Zakona o prostornom uređenju, izraženima u odredbama članaka 1., 2., 3., te 10., 11. i 28. Zakona.
NN 141/2004 • Zbog svega izloženog, Ustavni sud ocjenjuje da osporena Odluka nije suglasna odredbama članka 10. stavka 2, članka 11. stavka 1. i stavka 6., te članka 28. stavka 1. Zakona o prostornom uređenju.
NN 141/2004 • 7.3. Glede navoda podnositelja o tome da Programom mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru (tj. njegovom posljednjom izmjenom i dopunom) u konkretnom slučaju nije utvrđena obveza izrade Detaljnog plana uređenja, odnosno da taj Program mjera ne sadrži sve što bi, u smislu članka 11. i članka 28. stavka 1. Zakona, trebao sadržavati, Ustavni sud napominje da Program mjera nije predmet ocjene u ovom ustavnosudskom postupku, niti to može biti, budući da on po svojoj pravnoj prirodi nije propis.
NN 141/2004 • Ustavni sud može ocjenjivati samo zakonitost osporene Odluke, budući da ona jest propis podložan ustavnosudskoj ocjeni, pa se u tom smislu, a u svezi s Programom mjera, može ocjenjivati jedino s gledišta jesu li njezinom donošenju prethodili dokumenti koji prema zakonu moraju biti prethodno doneseni, jer ti dokumenti, prema odredbama Zakona o prostornom uređenju, imaju značaj postupovne pretpostavke, bez čijeg ispunjenja nije mogla biti donesena niti osporena Odluka.
NN 141/2004 • 7.4. Daljnju nezakonitost osporene Odluke podnositelj nalazi u okolnosti da između osporene Odluke (prostornog plana užeg područja) i Generalnog urbanističkog plana Grada Splita (prostornog plana šireg područja, u daljnjem tekstu: GUP) postoji nesuglasje u pogledu određenih pokazatelja koji se odnose na detaljne uvjete korištenja, uređenja i gradnje građevnih čestica i građevina, što je u izravnoj suprotnosti s odredbom članka 30. Zakona o prostornom uređenju.
NN 141/2004 • Iz očitovanja Upravnog odjela za prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Splita proizlazi da je nacrt prijedloga spornog dokumenta izradila tvrtka »Lavčević – projektiranje« d.o.o. iz Splita, kao pravna osoba registrirana za takvu djelatnost, a ovjerila ga je ovlaštena osoba – stručni izrađivač plana, te ovlašteni arhitekt tvrtke. Budući da je za usklađenost dokumenta prostornog uređenja s dokumentom prostornog uređenja šireg područja odgovorna pravna osoba odnosno fizička osoba koja izradi nacrt prijedloga plana, te su osobe, za potrebe ustavnosudskog postupka, kao i u prethodno vođenom postupku inspekcijskog nadzora, dale svoja očitovanja u kojima matematičkim pokazateljima argumentiraju usklađenost konkretnog Detaljnog plana uređenja s Generalnim urbanističkim planom Grada Splita.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 141/2004 • Iz očitovanja Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Republike Hrvatske proizlazi da nesuglasje osporene Odluke s GUP-om Grada Splita postoji. Ovo stoga što je GUP-om prostor u Gradu Splitu organiziran u 67 gradskih zona s različitim, izrijekom određenim namjenama, te su za svaku zonu i namjenu utvrđeni urbanistički pokazatelji koji, u obliku koeficijenata, predstavljaju limit građevinske iskoristivosti površina (pri čemu su u oblikovanje navedenih pokazatelja uključena odgovarajuća mjerila – broj stanovnika, gustoća naseljenosti, organizacija prometa, sigurnost i niz drugih).
NN 141/2004 • Na temelju analize cjelokupnog predmeta i iznesenih činjenica, Ustavni sud je ocijenio da postoje elementi koji ukazuju na neusklađenost osporene Odluke s GUP-om Grada Splita, odnosno, slijedom toga, na protivnost osporene Odluke s odredbom članka 30. Zakona o prostornom uređenju.
NN 141/2004 • 7.5 U odnosu na navode podnesenog zahtjeva o tome da je konkretna osporena Odluka nezakonita i stoga što ne sadrži određene elemente koje bi, prema mjerodavnom Zakonu (članak 27. Zakona o prostornom uređenju), morala sadržavati, konkretno – da njome nije detaljno utvrđena namjena objekata čija se izgradnja planira, Ustavni sud je, analizirajući sadržaj osporene Odluke u tom pravcu, utvrdio sljedeće:
NN 141/2004 • Člankom 4. osporene Odluke određena je stambena namjena kao opća namjena područja obuhvata plana, sukladno GUP-u Grada Splita.
NN 141/2004 • Odredbama za provođenje plana predviđeno je više namjena – osim stambene, tu su još i poslovna i mješovita, ugostiteljsko-
NN 141/2004 • -turistička (izgradnja hotela) izrijekom je predviđena kao moguća alternativa razmjernom dijelu stambeno-poslovnih sadržaja, zatim je planirana izgradnja trafostanice i javne garaže (članak 6. osporene Odluke).
NN 141/2004 • Više odredaba Detaljnih uvjeta korištenja, uređenja i gradnje građevnih čestica i građevina (članak 7. osporene Odluke) formulirano je na alternativan način. Primjera radi, Ustavni sud citira neke od njih:
NN 141/2004 • Nadalje, pod točkom 2.3. (Namjena građevina), Građevna čestica oznake C1, Građevna čestica oznake D1, te Građevna čestica oznake D2, navodi se: »Na tragu odrednica plana, poštujući ograničenja, strukturu poslovnih prostora, u pogledu namjene, veličine i broja pojedinačnih prostora, odredit će investitori u fazi realizacije plana«.
NN 141/2004 • Za česticu oznake C1 određeno je i sljedeće: »Kao alternativna namjena moguće je proširenje javne garaže na prostor ove čestice«.
NN 141/2004 • Za česticu oznake D2 navodi se sljedeće: »Planirani javni (poslovni) sadržaji podrazumijevaju uslužnu djelatnost, trgovačku djelatnost, te komunalno-servisnu djelatnost, a moguća je i izgradnja hotela kapaciteta do 60 ležaja.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 8/91, Broj 60/93,
Broj 47/98, Broj 40/04,
Broj 85/07, Broj 61/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE