PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis NN 2/1991

• U gradovima i naseljenim mjestima 4. stupnja ugroženosti treba na cijelom području planirati zaštitu stanovništva u zaklonima.


Propis NN 2/1991

• Ministarstvo obrane može dodatno postaviti zahtjev ili odobriti da se u određenim zonama gradova i naseljenih mjesta grade skloništa veće otpornosti od 100 kPa uključujući i sklonište pojačane zaštite.


Propis NN 2/1991

• Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana nakon objave u "Narodnim novinama".


Propis NN 2/1991

• Na temelju člana 60. stava 3. Zakona o unutrašnjim poslovima ("Narodne novine", br. 55/89,18/90 i 47/90), ministar unutarnjih poslova donosi


Propis NN 2/1991
• o izmjeni Pravilnika o određivanju poslova koje mogu obavljati osobe na ratnom rasporedu u organima unutrašnjih poslova, o njihovom stručnom osposobljavanju i usavršavanju kao i nošenju uniforme za vrijeme obavljanja poslova

Propis NN 2/1991
• Obrazac službene legitimacije za vojne obveznike iz člana 27. Pravilnika o određivanju poslova koje mogu obavljati osobe na ratnom rasporedu u organima unutrašnjih poslova, o njihovom stručnom osposobljavanju i usavršavanju kao i nošenju uniforme za vrijeme obavljanja poslova ("Narodne novine", broj 20/1980) mijenja se.

Propis NN 2/1991 • Izmijenjeni obrazac službene legitimacije prema članu 1. ovoga pravilnika prilaže se uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni dio.
Propis NN 2/1991 • Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objave u "Narodnim novinama".
Propis NN 2/1991 • Imalac ove legitimacije ovlašten je da, pod uvjetima predviđenim zakonom, legitimira, zadrži i privede osobu nadležnom organu, uđe u tuđi stan i druge prostorije i izvrši pretragu bez pismene naredbe, da privremeno oduzme predmete koji mogu poslužiti kao
Propis NN 2/1991 • Imalac ove legitimacije ovlašten je da nosi vatreno oružje i policijsku uniformu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 2/1991 • Ustavni sud Hrvatske, na sjednici održanoj 15. studenoga 1990. godine, donio je
Propis NN 2/1991 • 1. Odbija se prijedlog Osnovnog suda udruženog rada u Osijeku da se ukine odredba člana 12. stava 4. Pravilnika o raspoređivnaju sredstava za osobne dohotke, zajedničku potrošnju i osobnim izdacima na teret materijalnih troškova poslovanja Vukovarske tekstilne industrije "Vuteks" Vukovar od 3. kolovoza 1989. godine.
Propis NN 2/1991 • 2. Ova odluka objavit će se u "Narodnim novinama" i u Vukovarskoj tekstilnoj industriji "Vuteks" na način na koji se objavljuju samoupravni opći akti.
Propis NN 2/1991 • Odredbama člana 12. Pravilnika navedenog u izreci utvrđen je način raspoređivanja sredstava za osobne dohotke te utvrđena mjerila i kriteriji za odredivanje osobnog dohotka radnika po osnovi tekućega i minulog rada. Kao mjerilo za određivanje osobnog dohotka radnika po osnovi minulog rada radnika utvrđen je radni staž, s tim što je u članu 12. stavu 3. propisano da se osobni dohodak radnika, ostvaren radom i iskazan u bodovima, uvećava za svaku godinu radnog staža 0,5%, dok je u stavu 4. propisano da se pod radnim stažom podrazumijeva radni staž ostvaren u poduzeću i upisan u radnoj knjižici. Osnovni sud udruženog rada u Osijeku predložio je ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbi člana 12. Pravilnika, osporavajući u svom prijedlogu samo zakonitost odredbe prema kojoj se kod odredivanja osobnog dohotka po osnovi minulog rada uzima u obzir vrijeme efektivnog rada, a ne i cjelokupni mirovinski staž. Prijedlogom je, dakle, osporena zakonitost odredbe člana 12. stava 4. Pravilnika. Prijedlog nije osnovan. Prema odredbi člana 49. stava 1. Zakona o osnovnim pravima iz radnog odnosa ("Službeni list SFRJ", broj 60/89. i 42/90) radniku pripada osobni dohodak u skladu s općim aktom usklađenim s društvenim dogovorom odnosno s kolektivnim ugorovom i zakonom. U članu 61. Zakona o radnim odnosima ("Narodne novine", broj 19/90) pripisano je da radnik ima pravo na osobni dohodak odnosno plaću u visini utvrdenoj općim aktom odnosno ugovorom o zapošljavanju u skladu sa zakonom, društvenim dogovorom odnosno kolektivnim ugovorom. Općim kolektivnim ugovorom, zaključenim između Vijeća Saveza samostalnih sindikata Hrvatske i Privredne komore Hrvatske ("Narodne novine", broj 35/90), kojim su uređena prava i obveze radnika iz rada i na osnovi rada u organizacijama i kod poslodavaca, u članu 23. određeno je da se osnovna plaća radnika povećava za svaku navršenu godinu radnog staža 0,5%. Budući da citirani savezni i republički zakon ne uređuju pitanje osnove i mjerila ta odredivanje osobnih dohodaka radnika, nego uređivanje tih pitanja prepuštaju kolektivnom ugovoru i općem aktu, Sud je ocijenio da osporena odredba Pravilnika nije u suprotnosti sa zakonom. Ta odredba, gledano sa stajališta odredbe člana 61. republičkog zakona, bila bi u suprotnosti sa zakonom samo u slučaju da je pitanje određivanja osobnog dohotka po osnovi radnog staža uredeno protivno Općem kolektivnom ugovor. Kako je predmetno pitanje osporenom odredbom Pravilnika upravo uređeno u skladu s tim ugovorom, proizlazi da je ta odredba zakonita. Iz navedenih razloga odlučeno je kao u izreci.
Propis NN 2/1991 • Ustavni sud Republike Hrvatske, na sjednici 27. prosinca 1990. godine, donio je ovu
Propis NN 2/1991 • 1. Usvaja se prijedlog Upravnog suda Hrvatske i ukida odredba člana 4. stava 2. Odluke o izmjeni Odluke o mjerilima za utvrđivanje nadoknade za promjenu namjene poljoprivrednog zemljišta, što ju je Skupština općine Dubrovnik donijela 29. veljače 1988. godine ("Službeni glasnik općine Dubrovnik", br. 2/88). 2. Odbacuje se prijedlog u dijelu što se odnosi na Rješenje o prometnoj vrijednosti poljoprivrednog zemljišta, koje je Izvršno vijeće Skupštine općine Dubrovnik donijelo 5. svibnja 1987. godine ("Službeni glasnik općine Dubrovnik", broj 5/87). 3. Ova će se odluka objaviti u "Narodnim novinama" i u "Službenom glasniku općine Dubrovnik".
Propis NN 2/1991 • Prema odredbi člana 4. stava 2. Odluke, navedene u točki 1. izreke, prometnu vrijednost poljoprivrednog zemljišta, koja će se primjenjivati u postupku utvrđivanja visine nadoknade za promjenu namjene poljoprivrednog zemljišta, utvrđuje Izvršno vijeće Skupštine općine Dubrovnik do 31. siječnja za tekuću godinu. Upravni sud Hrvatske podnio je prijedlog za ocjenu Odluke sa stajališta odredbe člana 31. Zakona o poljoprivrednom zemljištu ("Narodne novine", broj 26/84), koja je bila na snazi u vrijeme donošenja osporene odluke. Prema spomenutoj zakonskoj odredbi, kod promjene namjene poljoprivrednog zemljišta, poslije koje se ono više ne iskorištava za poljoprivrednu proizvodnju, plaća se jednokratna nadoknada zbog umanjenja vrijednosti i površine poljoprivrednog zemljišta kao prirodnog bogatstva, s tim da općinska skupština propisuje mjerila za utvrđivanje te nadoknade. Ista zakonska odredba dalje utvrđuje do koje se visine nadoknada može utvrditi, određujući ujedno da ona ne može biti manja od trostruke prometne vrijednosti poljoprivrednog zemljišta iste klase na području katastarske općine. U prijedlogu se zastupa stajalište da iz navedenih zakonskih odredaba proizlazi da se prometnu vrijednost poljoprivrednog zemljišta ne može propisati unaprijed, za cijelu godinu; nju, u skladu sa svim navedenim mjerilima, u svakom konkretnom slučaju utvrđuje općinski organ za poljoprivredno zemljište, kao što izričito propisuje član 31. stav 5. Zakona. Odnosno, dok općinska skupština ne utvrdi mjerila za utvrdivanje nadoknade, općinski organ za poljoprivredno zemljište utvrđuje nadoknadu u visini - kao što odreduje Zakon o poljoprivrednom zemljištu u važećem tekstu ("Narodne novine", broj 28/84, 19/90, 41/90) - trostruke prometne vrijednosti. Ustavni sud Republike Hrvatske prihvatio je stajalište iz prijedloga i stoga odlučio kao u izreci. Prijedlog za ocjenu Rješenja navedenog u točki 2. izreke odbačen je temeljem člana 413. Ustava Republike Hrvatske, tj. zato što je osporeno rješenje prestalo važiti, a od tog prestanka do pokretanja ustavnosudskog postupka prošlo je više od godinu dana.
Propis NN 2/1991 • REPUBLIČKI FOND MIROVINSKOG I INVALIDSKOG OSIGURANJA SAMOSTALNIH PRIVREDNIKA HRVATSKE
Propis NN 2/1991 • Na temelju člana 121. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine", br. 26/83, 5/86, 42/87. 34/89, 57/89. i 40/90), člana 1. stava 3. i 4. Društvenog dogovora o obaveznom usklađivanju mirovina u toku godine s kretanjem nominalnih osobnih dohodaka ("Narodne novine", br. 10/89), te člana 6. točke 13. Statuta Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske, Upravni odbor Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske na sjednici održanoj 28. studenoga 1990. godine donosi
Propis NN 2/1991 • 1. Mirovine svih korisnika mirovina kojima 1990. godina za koju se obavlja usklađivanje nije posljednja godina rada povećavaju se od 1. siječnja 1990. godine za 277,16% s tim da je u taj postotak uključeno povećanje prema Odluci u usklađivanju mirovina od 1. siječnja 1990. godine za 257,5% tako da će se te mirovine povećati još za 5,50%.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 69/03, Broj 76/09, Broj 96/03, Broj 112/04, Broj 26/05, Broj 73/92


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled