PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-04-50-635 NN 50/1998

• U postupak donošenja rješenja nisu uključeni ni poslodavac, ni sindikati, dakle, u potpunosti je otklonjena mogućnost njihovog utjecaja na ocjenu o potrebnom obujmu nužnog funkcioniranja PT prometa radi zaštite vitalnih interesa društvene zajednice i drugih.


Propis NN 50/1998

• Na takav način propisanog ovlaštenja ministra, smatramo, nije ostvarena ustavna odrednica da se štrajk u javnim službama može ograničiti zakonom. Naime, iz osporene odredbe proizlazi da će štrajk, prema svojoj ocjeni o potrebi zaštite neodređenih vitalnih interesa društvene zajednice i drugih, ograničiti ministar. Dakle, ministar će procijeniti i koji su to vitalni interesi i koja je količina PT prometa potrebna radi zaštite vitalnih interesa, bez da su zakonom, pa makar i samo okvirno ili primjerice navedeni slučajevi za koje bi se moglo smatrati da predstavljaju vitalne interese društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja. Zakonom bi se trebali propisati uvjeti za ograničenje prava na štrajk, ali ti uvjeti ni u kojem slučaju ne bi smjeli značajno ograničiti ili čak potpuno onemogućiti to pravo. Pravo na štrajk je ustavno pravo i ono se može zakonom ograničiti samo na način i u mjeri u kojoj se mogu ograničavati i druga ustavna prava, zbog čega i granicu tog ograničavanja treba potražiti u Ustavu i to upravo u njegovom članku 16., gdje propisuje da se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje.


Propis NN 50/1998

• Stoga postoji osnovana sumnja da ovlaštenje ministra u smislu osporene odredbe, nije u suglasnosti ni s odredbom članka 16. Ustava.


Propis NN 50/1998

• Sud nalazi potrebnim ovdje navesti i mjerodavne odredbe međunarodnog prava. Tako Međunarodni pakt o građanskim i političkim pravima (1966.), u članku 22. kaže:


Propis NN 50/1998
• Nadalje, odredbe članka 11. (Europske) Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (1950.), koje glase:

Propis NN 50/1998
• Konačno i odredbe članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima (1966.), koje glase:

Propis NN 50/1998 • Sud ocjenjuje da postoji osnovana sumnja da osporena odredba članka 16. stavka 1. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća nije u skladu ni s odredbama članka 11. Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, zatim s odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima te odredbama članka 22. Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima. Spomenute odredbe su dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske i po svojoj su pravnoj snazi iznad zakona u smislu odredbe članka 134. Ustava. Iz njihovog sadržaja, u bitnom proizlazi da se sindikalna prava, pa i pravo na štrajk, mogu ograničavati samo zakonom radi interesa državne sigurnosti ili javnog reda i mira, radi sprječavanja nereda i zločina, radi zaštite zdravlja ili morala ili radi zaštite prava i sloboda drugih, uz istovremenu nemogućnost da se poduzimaju i zakonodavne mjere koje bi bile na štetu jamstava iz Konvencije Međunarodne organizacije rada iz 1948. godine, o slobodi sindikalnog udruživanja i zaštiti prava na udruživanje, a potrebno je osigurati ostvarivanje prava na štrajk u skladu sa zakonima uz mogućnost zakonskog ograničenja za oružane snage, redarstvo i državnu upravu.
Propis NN 50/1998 • Nesuglasnost odredbe članka 16. stavka 1. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća s navedenim odredbama međunarodnog prava, predstavljala bi i povredu načela vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1998 • S obzirom da su u stavcima 2., 3. i 4. članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća propisane dužnosti i posljedice nepostupanja po rješenju ministra, one moraju slijediti pravnu sudbinu odredbe stavka 1. članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća, zbog čega je i glede njih valjalo pokrenuti postupak ocjene ustavnosti.
Propis NN 50/1998 • Stoga je, temeljem odredbe članka 45. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), odlučeno kao u točki I. izreke ove odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 50/1998 • Odluka o objavi ovog rješenja temelji se na odredbi članka 45. stavka 3. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u povodu prijedloga Sindikata zaposlenih u Hrvatskom mirovinskom osiguranju u Zagrebu, na sjednici održanoj dana 31. ožujka 1998. godine, donio je slijedeće
Propis NN 50/1998 • 1. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske članka 1. Zakona o plaćama službenika i namještenika u javnim službama ("Narodne novine", broj 74/94).
Propis NN 50/1998 • Sindikat zaposlenih u Hrvatskom mirovinskom osiguranju u Zagrebu podnio je prijedlog (s dopunom) za ocjenu ustavnosti članka 1. Zakona o plaćama službenika i namještenika u javnim službama.
Propis NN 50/1998 • Predlagatelj navodi da je osporena odredba suprotna članku 55. stavak 1. Ustava jer male plaće kao posljedica primjene naznačenog Zakona, navode zaposlene na odlazak, što će u budućnosti onemogućiti kvalitetan rad službi.
Propis NN 50/1998 • Nadalje, podnositelj prijedloga smatra da primjena osporenog zakona ne dozvoljava povećanje plaća, a one su nedostatne za slobodan i dostojan život čime je povrijeđena navedena odredba Ustava.
Propis NN 50/1998 • Odredba članka 1. Zakona o plaćama službenika i namještenika u javnim službama propisuje da su službenici i namještenici u javnim službama u smislu tog zakona - službenici i namještenici u javnim ustanovama, odnosno drugim pravnim osobama kojima se sredstva za plaće osiguravaju u državnom proračunu, odnosno iz fondova mirovinsko-invalidskog osiguranja i Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Propis NN 50/1998 • Odredba članka 55. stavak 1. Ustava propisuje da svaki zaposleni ima pravo na zaradu kojom može osigurati sebi i obitelji slobodan i dostojan život.
Propis NN 50/1998 • Predlagateljima se obračunava plaća prema Zakonu koji vrijedi jednako za sve službenike i namještenike u javnim službama prema osporenoj odredbi.
Propis NN 50/1998 • Stoga, Ustavni sud ocjenjuje da primjena osporene odredbe na određenu kategoriju građana pod istim uvjetima ne ukazuje da bi ta odredba bila u suprotnosti s odredbom iz članka 55. stavak 1. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 29/94, Broj 65/05, Broj 61/09, Broj 37/07, Broj 97/09, Broj 129/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled