PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2001-01-4-93 NN 4/2001

• U tom se smislu pozivanje suda drugog stupnja »da je to iziskivalo naročita potreba službe iz članka 383-a. Zakona o upravi« ne može smatrati prihvatljivim. Isto tako, ne može se smatrati prihvatljivim ni utvrđenje revizijskog suda da pozivanje suda drugog stupnja na članak 383-a. Zakona o upravi »nema za posljedicu pogrešnu primjenu materijalnog prava u konkretnom slučaju«, a da to svoje utvrđenje revizijski sud ni na koji način nije objasnio niti podrobnije obrazložio.


Propis NN 4/2001

• 7. Ustavni sud ističe da zbog izražavanja vlastitog mišljenja ne može prestati radni odnos nikome, pa ni podnositelju, kao radniku Ministarstva unutarnjih poslova. Pravo na slobodu izražavanja zajamčeno je odredbom članka 38. stavka 1. Ustava, odredbom članka 10. Europske konvencije i odredbom članka 19. Međunarodnog pakta i može biti podvrgnuto ograničenjima samo u izuzetnim slučajevima (interes državne sigurnosti, teritorijalne cjelovitosti, javnog reda i mira, radi sprječavanja nereda ili zločina i drugo), a oni u konkretnom slučaju nisu bili temelj zbog kojega je podnositelju prestao radni odnos, niti su bili predmet raspravljanja i utvrđivanja pred sudom.


Propis NN 4/2001

• 8. Sukladno prethodnim navodima, osporene presude ne sadrže razloge o bitnim činjenicama na kojima su se temeljila utvrđenja o tome da podnositelj nema sposobnosti za obavljanje poslova svog radnog mjesta (vozača motornog vozila), a koja su bila osnova za donošenje rješenja o prestanku njegova radnog odnosa.


Propis NN 4/2001

• Stoga su osporenim presudama povrijeđena ustavna prava podnositelja zajamčena odredbom članka 14. stavka 2. Ustava (jamči se jednakost svih pred zakonom), članka 18. stavka 1. Ustava (jamči se pravo na žalbu), članka 26. Ustava (jamči se jednakost svih pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti), članka 29. Ustava (jamči se pravo na pravično suđenje), članka 38. stavka 1. Ustava (jamči se sloboda mišljenja i izražavanja misli), te članka 54. stavka 1. Ustava (jamči se pravo na rad i slobodu rada).


Propis NN 4/2001
• Odredbom članka 14. stavka 2. Ustava zajamčena jednakost pred zakonom, odnosno odredbom članka 26. Ustava zajamčena jednakost pred sudovima, drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti, razrada je i primjena općeg načela jednakosti na podru

Propis NN 4/2001
• Iz istih razloga na kojima se temelje povrede navedenih odredaba Ustava, osporenim su presudama povrijeđene i mjerodavne odredbe Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima i Europske konvencije o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda.

Propis NN 4/2001 • 9. Podaci spisa predmeta ne upućuju na povredu ostalih odredaba Ustava na koje podnositelj u tužbi ukazuje. U ustavnosudskom postupku, naime, Sudu nisu bile poznate niti prezentirane pravno relevantne činjenice na kojima bi se mogao temeljiti neosporni zaključak o prestanku radnog odnosa kao posljedici diskriminacije podnositelja po osnovi nacionalne ili vjerske pripadnosti. Stoga ni ustavna prava podnositelja na jednakost svih bez obzira na nacionalnu ili vjersku pripadnost, sadržana u odredbama članka 14. stavka 1., članka 15. i članka 17. stavka 2. Ustava, u odredbi članka 18. Međunarodnog pakta, te odredbi članka 9. Europske konvencije, kojima se jamči sloboda savjesti i vjere, kao i sloboda promjene i sloboda iskazivanja vjeroispovijedi, osporenim presudama nisu povrijeđene.
Propis NN 4/2001 • 10. Podnositelj u tužbi ukazuje i na povredu članka 118. Ustava, kojom je određeno da sudbenu vlast obnašaju sudovi, da je sudbena vlast samostalna i neovisna i da sudovi sude na temelju Ustava i zakona. Budući da navedena odredba utvrđuje samostalnost i neovisnost sudova, odnosno načelo ustavnosti i zakonitosti kao temeljno načelo u postupanju sudbene vlasti, navedena odredba nije usmjerena neposrednoj zaštiti ustavnih prava i sloboda čovjeka i građanina (ustavnog prava pojedinca), te se na njoj ne može zasnivati ustavna tužba sukladno članku 59. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 – u daljnjem tekstu: Ustavni zakon).
Propis NN 4/2001 • 11. Temeljem odredbe članka 69. i članka 72. Ustavnog zakona, odlučeno je kao i izreci.
Propis NN 4/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću petorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu: sudac Velimir Belajec, kao predsjednik Vijeća te suci Marijan Hranjski, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec i Vice Vukojević, kao članovi Vijeća, odlučujući u postupku vođenom u povodu ustavne tužbe R. G. iz P., kojeg zastupa V. N., odvjetnik iz Z., na sjednici Vijeća održanoj dana 10. siječnja 2001. godine, jednoglasno je donio sljedeću
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 4/2001 • – presuda Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-5312/1997-5 od 19. svibnja 1999. godine i
Propis NN 4/2001 • – rješenje Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-42-UP/I-2/2718/1-97 od 16. travnja 1997. godine.
Propis NN 4/2001 • II. Predmet se vraća Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske na ponovni postupak.
Propis NN 4/2001 • 1. R. G. iz P. podnio je dopuštenu i pravodobnu ustavnu tužbu u svezi s presudom Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-5312/1997-5 od 19. svibnja 1999. godine, kojom je odbijena njegova tužba protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-42-UP/I-2/2718/1-97 od 16. travnja 1997. godine.
Propis NN 4/2001 • Navedenim rješenjem odbijen je zahtjev podnositelja za primitak u hrvatsko državljanstvo uz obrazloženje da ne ispunjava pretpostavke iz članka 8. stavka 1. točke 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu (»Narodne novine«, broj 53/91, 28/92 i 113/93).
Propis NN 4/2001 • 2. U ustavnoj tužbi podnositelj u bitnome navodi da je imao neprekidno prijavljeno prebivalište u Republici Hrvatskoj od 1993. do 1995. godine.
Propis NN 4/2001 • Osim toga ističe da je u svom zahtjevu naveo da je u braku s hrvatskom državljankom više od 30 godina, te je upravno tijelo trebalo s te osnove, temeljem članka 10. Zakona o hrvatskom državljanstvu, njegov zahtjev usvojiti.
Propis NN 4/2001 • Smatra da su, zbog navedenog, osporenom presudom Upravnog suda i rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova povrijeđene odredbe iz članaka 14. stavak 2., 19. i 118. stavak 3. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 4/2001 • 3. Pribavljen je spis Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske.
Propis NN 4/2001 • Iz spisa predmeta proizlazi da je podnositelj podnosio zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo dana 8. travnja 1997. godine. Uz zahtjev je priložio izjavu da se pod pretpostavkom stjecanja hrvatskog državljanstva odriče državljanstva Bosne i Hercegovine i životopis. Iz životopisa proizlazi da je prijavio prebivalište u Republici Hrvatskoj 1958. godine, da je radio u O. od 15. kolovoza 1961. do 1. siječnja 1991. godine, kada je otišao u starosnu mirovinu. Godine 1993. odjavio je prebivalište u P., gdje je ponovno prijavio boravak 17. lipnja 1999. godine.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 30/08, Broj 154/03, Broj 5/04, Broj 142/97, Broj 44/98, Broj 109/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled