PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-05-54-1032 NN 54/1999

• U Ustavnom sudu dana 20. listopada 1998. godine u ovom predmetu održan je savjetodavni sastanak na kojem su bili prisutni predstavnici podnositelja zahtjeva te prof. dr. Jakša Barbić.


Propis NN 54/1999

• Ministarstvo uprave Republike Hrvatske dostavilo je stručno mišljenje o podnesenom zahtjevu.


Propis NN 54/1999

• U njemu navodi da zahtjev nije osnovan te da osporavane odredbe nisu suprotne članku 48. stavku 1., članku 50. stavku 1. i članku 128. Ustava iz sljedećih razloga:


Propis NN 54/1999

• Ustavnom odredbom članka 128. stavak 2. u okviru lokalne samouprave građanima se jamči pravo odlučivanja o potrebama i interesima lokalnog značaja, a osobito o skrbi za djecu, socijalnoj skrbi kao i ostalim djelatnostima. Međutim, tom se ustavnom odredbom ne jamči da se skrb o rečenim djelatnostima može i treba obavljati isključivo u okviru lokalne samouprave, jer bi time javnim ustanovama i drugim pravnim osobama koje skrbe za te djelatnosti, a nisu na lokalnoj razini, bilo onemogućeno obavljanje tih djelatnosti. Stoga smatraju da je neutemeljeno stajalište podnositelja zahtjeva da su se javne ovlasti, odnosno osnivačka prava pa time prava na imovinu i upravljanje nad javnim ustanovama koje skrbe o djelatnostima iz ustavne odredbe članka 128. stavka 1. mogla prenijeti jedino i izravno na jedinice lokalne samouprave, a ne na Republiku Hrvatsku.


Propis NN 54/1999
• Nadalje se u mišljenju posebno navodi odredba članka 81. Zakona o ustanovama, prema kojoj se odredbe članaka 78., 79. i 80. toga Zakona ne primjenjuju na one ustanove koje su osnovane zakonom, odnosno na temelju zakona aktom predstavničkog tijela jedini

Propis NN 54/1999
• Vlada Republike Hrvatske i od nje ovlašteno ministarstvo mogu osobu iz stavka 2. ovog članka (koja obnaša poslovodnu dužnost u pravnoj osobi - primjedba) razriješiti i na njenu dužnost imenovati drugu osobu sve dok se ne izaberu odnosno imenuju novi organi ustanove u skladu s ovim Zakonom. To pravo imaju i predstavnička tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno nadležni organi drugih pravnih osoba na koje su prenesena osnivačka prava.

Propis NN 54/1999 • Ako Vlada Republike Hrvatske ili ovlašteno ministarstvo ne prenesu osnivačka prava na jedinicu lokalne samouprave ili drugu pravnu osobu, Vlada Republike Hrvatske, odnosno ovlašteno ministarstvo imenovat će upravni odbor ustanove od tri člana, od kojih najmanje jedan mora biti iz redova zaposlenih u ustanovi.
Propis NN 54/1999 • Po ocjeni Ustavnog suda ove odredbe nisu suprotne članku 128. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske u kojem su navedena područja u kojima se jamči lokalna samouprava među ostalim i u području brige o djeci, socijalne skrbi, kulturi, tjelesnoj kulturi tehničkoj kulturi i športu, ako se radi o potrebama i interesima građana lokalnog značenja.
Propis NN 54/1999 • Naime, time što je Ustav odredio sadržajno i okvirno prava koja obuhvaćaju lokalnu samoupravu nije ujedno i odredio da se o tim pravima građana može i mora brinuti samo lokalna samouprava. Upravo u okviru jamstva koje Ustav pruža građanima, država se u prvom redu mora brinuti i za ona prava koja su po članku 128. Ustava obuhvaćena pravom na lokalnu samoupravu.
Propis NN 54/1999 • Osporenim odredbama (imajući u vidu definiciju javne ustanove u članku 6. Zakona) definirana je ovlast Vlade i ministarstava u pojedinim slučajevima te time nije ograničena lokalna samouprava niti pravo na lokalnu samoupravu, s obzirom da Ustav brigu o djeci, o socijalnoj skrbi te kulturi i športu nije stavio na brigu samo lokalnoj samoupravi nego i paralelno lokalnoj samoupravi. Ustav u člancima 56., 57., 61., 62., 63. i dr. jamči da će se država brinuti o istim tim vrijednostima odnosno društvenim i individualnim potrebama i interesima građana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 54/1999 • Nadalje, nema temelja tvrdnja da su osporene odredbe suprotne članku 48. stavku 1. Ustava koje jamči pravo vlasništva i članku 50. stavku 1. Ustava koja određuje da se vlasništvo može oduzeti ili ograničiti u interesu hrvatske države samo uz naknadu tržišne vrijednosti.
Propis NN 54/1999 • Naime, podnositelj zahtjeva ističe da su temeljem Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi i to temeljem odredbi članaka 67., 87. stavka 1. tog Zakona zaključeni sporazumi pravnih slijednika Općine Rijeka o preuzimanju imovine u studenom 1993. Na taj način društvena imovina da je dobila titulara vlasništva čime da je prestala biti društvena imovina, a što sve dovode u pitanje osporene odredbe Zakona o ustanovama. Podnositelj zahtjeva ujedno neutemeljeno smatra da je protuustavna odredba članka 78. osporenog Zakona jer da je u toj odredbi trebalo biti naznačeno da se osnivačka prava u odnosu na javne ustanove u okviru brige za djecu, socijalne skrbi, kulture i športa morala ex lege vezati za jedinice lokalne samouprave.
Propis NN 54/1999 • Prema ovlastima članka 125. Ustava, Ustavni sud nije nadležan ocjenjivati suglasnost zakona međusobno, pa nije u predmetu razmatran podneseni zahtjev u tom pogledu. No kako citiranjem odredaba Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi te Zakona o ustanovama podnositelj zahtjeva ističe i povredu članaka 48. i 50. stavak 1. Ustava, ovaj Sud je ocijenio da osporene odredbe nisu suprotne navedenim ustavnim odredbama.
Propis NN 54/1999 • Naime, osporenom odredbom Zakona nije odlučio o nečijim vlasničkim pravima nego o osnivačkim pravima pa te odredbe ne propisuju da bi se osnivač javne ustanove samim tim mogao smatrati vlasnikom imovine već je to, po stajalištu Ustavnog suda pravno pitanje koje se treba rješavati temeljem drugih zakona koji reguliraju ovu materiju.
Propis NN 54/1999 • Tako se i odredba članka 57. Zakona o ustanovama ne odnosi na imovinu jedinica lokalne samouprave koja je ranije donesenim Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi prenesena na druge nositelje toga prava, jer to, po ocjeni ovog Suda, ne proizlazi iz zakonskog teksta.
Propis NN 54/1999 • Kako se osporenim odredbama ne zadire u vlasnička prava jedinica lokalne samouprave te odredbe nisu suprotne člancima 48. i 50. stavku 1. Ustava.
Propis NN 54/1999 • U zahtjevu se nadalje navodi i da su pojedine odredbe Zakona o ustanovama međusobno suprotne, a što Ustavni sud, prema ovlastima iz članka 125. Ustava ne može ocjenjivati.
Propis NN 54/1999 • Odluka o objavi temelji se na članku 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91).
Propis NN 55/1999 • Na temelju članka 100. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske i Odluke o ustanovljenju Spomen medalje Vukovar (»Narodne novine« br. 5/98), donosim
Propis NN 55/1999 • za osobni doprinos uspješnom okončanju mirne reintegracije hrvatskog Podunavlja u ustavno-pravni poredak Republike Hrvatske
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 100/07, Broj 58/99, Broj 38/08, Broj 83/09, Broj 66/99, Broj 89/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled