PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 77/2004 • Ustavni sud utvrđuje da se radilo o postupku u kojem određena pravna pitanja nisu bila zakonom uređena, no sudovi su ipak o njima zauzeli pravna stajališta. Nakon toga, donijet je zakon koji je odredio prekid postupka do donošenja zakona koji bi uredio odgovornost za štetu nastalu u bivšoj SFRJ za koju je odgovarala bivša SFRJ.
NN 77/2004 • 6. Ustavni sud utvrđuje da je tijekom razdoblja relevantnog za ocjenu povrede prava na suđenje u razumnom roku, u trajanju od oko četiri godine i šest mjeseci, predmet ispitan pred tri stupnja. Slijedom toga, a posebno imajući u vidu okolnost da je nakon podnošenja ustavne tužbe predmet okončan u vrlo kratkom razdoblju nakon što su se stekli uvjeti za postupanje, Ustavni sud nalazi da duljina postupka ne premašuje razumni rok. Stoga, Ustavni sud utvrđuje da podnositeljici nije povrijeđeno ustavno pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njenim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 77/2004 • 7. Stoga je, temeljem odredaba članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno kao u točkama I. i II. izreke. Točka III. izreke temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
NN 77/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući u povodu prijedloga za pokretanje postupka ocjene suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj 26. svibnja 2004. godine, donio je
NN 77/2004 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o obavljanju podvodnih aktivnosti (»Narodne novine«, broj 23/2003).
NN 77/2004 • 1. Ronilački klub »Modri val« iz Zagreba, kojeg zastupa odvjetnik Nino Balać iz Zagreba, podnio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti članaka 1b., 2a. i 5a. Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o obavljanju podvodnih aktivnosti (»Narodne novine«, broj 23/03, u daljnjem tekstu: Pravilnik).
NN 77/2004 • Prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti osporenog Pravilnika u cijelosti su podnijeli: Goran Zbašnik iz Dobrinja, Nenad Dolinar, Marko Rebić, Gojko Vukov-Colić, Petar Kružić, Tatjana Bakran Petricioli, svi iz Zagreba, Maja Novosel iz Kašine, Donat Petricioli iz Zadra, Ivan Radić iz Zagreba, Marino Mjedenjak iz Rijeke, Berislav Ercegović iz Splita, Dado Pandža iz Matulja, ?ordano Bucci iz Rijeke, Anđelko Novosel iz Kašine, Klub podvodnih aktivnosti »Delfin« iz Splita, Leonard Kvarantan iz Zadra, Marino Kvarantan iz Zagreba, Hrvoje Hrelić iz Zadra, Kallay Kornel iz Zagreba i Velibor Vukotić iz Zagreba.
NN 77/2004 • 2. Predlagatelj ronilački klub »Modri val« osporava odredbe članka 1b., kojima je organizatoru ronjenja propisana obveza izdavanja dnevnika ronjenja za svakog voditelja ronjenja te su taksativno navedeni podaci koje dnevnik ronjenja mora sadržavati. Između ostalih, mora sadržavati i podatak o obavljenom zdravstvenom pregledu, te je propisano da dnevnik ronjenja mora ovjeravati mjesno nadležna lučka kapetanija odnosno ispostava lučke kapetanije. On smatra da ta odredba nije u skladu s odredbama Ustava koje se odnose na ograničavanje sloboda i prava pojedinaca, niti s odredbama Pravilnika o obavljanju podvodnih aktivnosti (»Narodne novine«, broj 91/95, prestao važiti danom primjene osporenog Pravilnika) kojima nije bilo propisano unošenje podataka o zdravstvenom pregledu voditelja ronjenja. Nadalje, da je to trebalo propisati i za individualno ronjenje, za koje nisu predviđene nikakve sigurnosne mjere.
NN 77/2004 • »Organizirano ronjenje u Republici Hrvatskoj obavlja se putem pravnih i fizičkih osoba koje posjeduju koncesijsko odobrenje za obavljanje podvodnih djelatnosti (obuka ronilaca, organiziranje ronilačkih izleta i sl.).
NN 77/2004 • Individualno ronjenje se obavlja temeljem Odobrenja za individualno ronjenje«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 77/2004 • »Odobrenje iz članka 2a. stavka 2. Pravilnika izdaje lučka kapetanija, odnosno ispostava lučke kapetanije.
NN 77/2004 • Odobrenje se izdaje osobi koja posjeduje valjanu ronilačku iskaznicu iz članka 5. Pravilnika, na razdoblje od godinu dana od dana izdavanja.
NN 77/2004 • Predlagatelj Ronilački klub »Modri val« kao jedinu svrhu donošenja osporenog Pravilnika vidi stjecanje novca od strane države.
NN 77/2004 • Predlagatelji Goran Zbašnik iz Dobrinja, Nenad Dolinar, Marko Rebić, Gojko Vukov-Colić, Petar Kružić, Tatjana Bakran Petricioli, svi iz Zagreba, Maja Novosel iz Kašine, Donat Petricioli iz Zadra, Ivan Radić iz Zagreba, Marino Mjedenjak iz Rijeke, Berislav Ercegović iz Splita, Dado Pandža iz Matulja, ?ordano Bucci iz Rijeke, Anđelko Novosel iz Kašine, Klub podvodnih aktivnosti »Delfin« iz Splita, Leonard Kvarantan iz Zadra, Marino Kvarantan iz Zagreba, Hrvoje Hrelić iz Zadra i Kallay Kornel iz Zagreba, u identično napisanim prijedlozima smatraju da je osporeni Pravilnik suprotan odredbama članaka 14., 16. i 32. Ustava Republike Hrvatske. Navode da se ronjenje u svrhu razonode i sporta ne može okarakterizirati kao opasna djelatnost s obzirom da ono, po svojoj prirodi, ne uzrokuje štetu trećim osobama. Navode i podatke o postocima stradanja ronioca. Navode da se navedenim odredbama pokušava osigurati povoljniji položaj pravnim i fizičkim osobama koje posjeduju koncesijsko odobrenje za obavljanje podvodnih djelatnosti u odnosu na osobe koje se bave individualnim ronjenjem. Kršenjem prava pojedinaca smatraju nametanje obveze učlanjivanja u udrugu građana i obveze plaćanja godišnje članske iskaznice u iznosu od 100,00 kn, te obveze trpljenja da udruga građana procjenjuje je li netko kvalificiran roniti u cilju rekreacije i športa te obveze plaćanja Odobrenja za individualno ronjenje. Navode da su u neravnopravnom položaju u odnosu na sve druge građane koji se bave drugim rekreacijskim sportovima (npr. vožnja bicikla, koturanje, jedrenje na dasci, skijanje na vodi i dr.). Ističu da je Hrvatski ronilački savez neosnovano stavljen u povlašteni položaj jer je ovlašten za izdavanje ronilačke iskaznice i to samo osobi koja posjeduje odgovarajuću ronilačku kvalifikaciju.
NN 77/2004 • Predlagatelj Velibor Vukotić navodi da su osporenim Pravilnikom povrijeđeni »sloboda kretanja, jednakost građana i pravo na odluku i izbor po slobodnoj volji građanina hoće li i kada koristiti neke komercijalno ponuđene usluge«. Navodi da se 35 godina rekreativno bavi ronjenjem i podvodnom fotografijom te ističe nepogodnosti koje je za njegovo bavljenje tim sportom uveo osporeni Pravilnik. Smatra da se Pravilnikom ne postiže ništa više u zaštiti podmorja i sigurnosti ronjenja nego što bi se postiglo ažurnom primjenom dosadašnjih zakona i propisa.
NN 77/2004 • 3. Temeljem odredbe članka 25. i članka 42. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), zatražen je odgovor tijela koje je donijelo osporeni propis – ministra pomorstva, prometa i veza Republike Hrvatske. U odgovoru od 6. listopada 2003. godine ministar je detaljno obrazložio razloge zbog kojih smatra da je Pravilnik donijet sukladno Ustavu i Pomorskom zakoniku.
NN 77/2004 • 4. O suglasnosti zakona s Ustavom, odnosno drugih propisa s Ustavom i zakonom, odlučuje Ustavni sud na temelju članka 128. podstavaka 1. i 2. Ustava, na način i prema postupku koji su propisani Ustavom i Ustavnim zakonom.
NN 77/2004 • Predmet ustavnosudske ocjene, u konkretnom slučaju, propis je koji se donosi radi provedbe zakona, slijedom koje činjenice je isti, prema svojoj pravnoj prirodi, tzv. podzakonski općenormativni akt. Provedbeni propis mora biti prije svega u skladu sa zakonom na temelju kojega je donijet, a potom i s Ustavom. U postupku ocjene zakonitosti i ustavnosti takvog propisa ispituje se, stoga, je li on donesen od strane ovlaštene osobe, zatim je li donositelj imao zakonsko ovlaštenje za njegovo donošenje, te odgovara li propis, po svom sadržaju, onim okvirima koje mu je odredio zakon.
NN 77/2004 • 5. Osporeni Pravilnik donio je ministar pomorstva, prometa i veza na temelju članka 1043. stavka 38. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, broj 17/94, 74/94 i 43/96), koji glasi: »Ministar u ministarstvu nadležnom za pomorstvo pored ovlaštenja za donošenje propisa predviđenih u ovom Zakonu, u roku od tri godine od dana stupanja na snagu ovoga Zakona, donosi propise: ...o obavljanju podvodnih aktivnosti u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske«.
NN 77/2004 • Pravilnikom o obavljanju podvodnih aktivnosti (»Narodne novine«, broj 47/99) utvrđeni su uvjeti bavljenja podvodnim aktivnostima (ronjenje) u svrhu razonode i sporta u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 112/04, Broj 65/06,
Broj 30/05, Broj 78/99,
Broj 42/04, Broj 33/96
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE