PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-03-35-445 NN 35/1998

• Uvjeti i način ostvarivanja prava na nadoknadu plaće zbog korištenja porodnog dopusta utvrđeni su odredbama članaka 21. i 25. Zakona o zdravstvenom osiguranju, dok je člankom 34. utvrđena visina te uređen način na koji se to pravo obračunava. Člankom 47. je utvrđeno da se za ostvarivanje toga prava sredstva osiguravaju u proračunu Republike Hrvatske.


Propis NN 35/1998

• Osporenim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenom osiguranju izmijenjene su odredbe kojima je do tada bilo utvrđeno trajanje, kriteriji za ostvarivanje te način obračunavanja nadoknade plaće za vrijeme korištenja porodnog dopusta - članci 25. i 34. Zakona o zdravstvenom osiguranju.


Propis NN 35/1998

• Tako je člankom 1. Zakona o izmjenama i dopunama utvrđeno da se u članku 25. stavku 2. Zakona o zdravstvenom osiguranju riječi: "u visini iznosa od tri najniže plaće koju utvrđuje Vlada Republike Hrvatske" zamjenjuju riječima: "najmanje u visini najnižeg iznosa propisanog Zakonom o izvršavanju Državnog proračuna". Dodani su i novi stavci 3. i 4. u kojima je utvrđeno da navedena nadoknada ne može biti viša od najvišeg iznosa nadoknade plaće utvrđenog Zakonom o izvršenju državnog proračuna, te da Vlada Republike Hrvatske može povećavati najniži i najviši iznos te nadoknade uzimajući u obzir kretanje troškova života i ovisno o sredstvima osiguranim u državnom proračunu.


Propis NN 35/1998

• Člankom 2. toga Zakona je u članku 34. stavku 2. Zakona o zdravstvenom osiguranju izmijenjena t. 3. tako da sada glasi: "3. Za vrijeme korištenja obveznog porodiljnog dopusta".


Propis NN 35/1998
• Člankom 3. osporenog Zakona utvrđeno je da će do donošenja Zakona o izmjeni i dopuni Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1997. godinu najniži iznos nadoknade plaće biti 1.540,00 kuna, a najviši 2.400,00 kuna. Prema članku 4. ta

Propis NN 35/1998
• U odnosu na odredbu članka 3. osporenog Zakona valja reći da ona više nije na snazi budući da je prestankom važenja Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1997. prestala postojati i pravna osnova za obračun nadoknade za porodni dopust u visini i na način utvrđen u tom članku.

Propis NN 35/1998 • Određivanje visine nadoknade za porodni dopust u ovisnosti od visine koja će biti propisana Zakonom o izvršavanju Državnog proračuna, kao što je to učinjeno dopunjenim odredbama članka 25. Zakona o zdravstvenom osiguranju (izmijenjeni stavak 2. te novi stavci 3. i 4.), po ocjeni Ustavnog suda, u značenju je dopunjavala već postojeće pravne (zakonske) osnove za uređivanje toga pitanja propisom kojim se uređuje način izvršavanja državnog proračuna, budući da je već navedenom a neosporenom odredbom članka 47. Zakona o zdravstvenom osiguranju propisano da se sredstava za spornu nadoknadu osiguravaju u državnom proračunu.
Propis NN 35/1998 • Nije upitno kako je ostvarivanje temeljne odredbe Ustava o Republici Hrvatskoj kao socijalnoj državi (članak 1. stavak 1.), zatim najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske iz članka 3. Ustava, kao što su jednakost, socijalna pravda, poštivanje prava čovjeka te vladavina prava, kao i Ustavom zajamčenih prava i sloboda, posebice socijalnih, u ovisnosti od određenih pravnih, materijalnih i drugih pretpostavki, koje se u skladu s Ustavom i zakonom kroz pravni sustav moraju osigurati.
Propis NN 35/1998 • Vladavina prava nije povrijeđena u slučaju kada zakonodavac, slijedeći svoje ustavnopravne ovlasti o neposrednom i samostalnom uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa (članak 2. stavak 4. al. 1. Ustava), posebice onih iz već rečenog članka 56. stavak 2. Ustava, na opisani način uredi pitanje visine i isplate nadoknade koja pripada korisnicima prava na porodni dopust. Nije povrijeđeno niti načelo pravne sigurnosti, budući da se ta regulacija odnosi jednako na sve one koji ispunjavaju zakonom propisane uvjete za priznanje prava na ovu nadoknadu.
Propis NN 35/1998 • Iz tih razloga Ustavni sud je ocijenio da navodi predlagatelja glede neustavnosti odredbi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenom osiguranju nisu ustavnopravno utemeljeni.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 35/1998 • Stoga je suglasno članku 45. stavak 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske, riješeno kao u t. 2 izreke.
Propis NN 35/1998 • Objava ovog rješenja (t. 3. izreke) zasniva se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 35/1998 • PREDSJEDNIKA USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE JADRANKA CRNIĆA
Propis NN 35/1998 • u odnosu na odluku Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-I-55/1997 i dr. od 4. ožujka 1998.
Propis NN 35/1998 • Glasovao sam protiv toč. 2. izreke kojom nije prihvaćen prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenom osiguranju ("Narodne novine" br. 109/97 - u nastavku teksta: osporeni Zakon). Ne slažem se ni sa obrazloženjem o tom dijelu rješenja Ustavnog suda, kada se u njemu navodi da nije povrijeđeno načelo pravne sigurnosti, budući da se regulacija odnosi jednako na sve koji ispunjavaju zakonom propisane uvjete za priznanje prava na nadoknadu za porodni dopust, te da je zakonodavac imao ustavnopravnu ovlast da to pitanje uredi na način kako je osporenim zakonom i uredio.
Propis NN 35/1998 • Smatram da je trebalo prihvatiti prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti osporenog zakona, te utvrditi da nije suglasan s Ustavom ukoliko se odnosi već na zatečene korisnike prava na nadoknadu.
Propis NN 35/1998 • Učinak tog utvrđenja bio bi u odnosu na tu neustavnost osporenog zakona jednak učinku odluke o ukidanju cijelog ili pojedinih odredaba zakona (članak 126. stavak 1. Ustava i članak 21. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske - "Narodne novine", br. 13/91 - u nastavku teksta: Ustavni zakon). Time bi svatko kome je povrijeđeno pravo pravomoćnim pojedinačnim aktom donijetim na osnovu odredbi za koje je utvrđeno da nisu u suglasnosti s Ustavom imao pravo tražiti od nadležnog tijela izmjenu tog pojedinačnog akta odgovarajućom primjenom odredaba o ponavljanju postupka (članak 23. stavak 2. Ustavnog zakona). Razlozi koje sam iznosio u tijeku ustavnopravnog postupka, a posebno u mom pismenom koreferatu od 11. velječe 1998. godine br. U-I-55/1997 i dr., temelj su i ovog izdvojenog mišljenja, te ih iznosim kako slijedi:
Propis NN 35/1998 • 1. a) Ne dvojim da zakonodavac može zakone koje je donio i suštinski mijenjati, pa odrediti i prestanak njihovog važenja. To je ustavno pravo Hrvatskog državnog sabora.
Propis NN 35/1998 • b) Smatram, međutim, da od tog načela postoje iznimke. Ovdje se neću upuštati u "vječno" pitanje retroaktivnosti zakona, a nti ono o stečenim pravima. Nema sumnje da su oba ta pitanja od značaja i za ocjenu ustavnosti u ovoj stvari. Međutim, svoje razmišljanje o neustavnosti osporenih odredbi temeljim prije svega na odredbi članka 1. stavak 1. Ustava o Republici Hrvatskoj kao socijalnoj državi, te odredbi članka 3. Ustava o socijalnoj pravdi i vladavini prava. Iz tih odredbi izvodim da i ustavno pravo (bolje reći deklaraciju) iz članka 56. stavak 2. Ustava prema kome se: "prava u svezi s porođajem, materinstvom i njegom djece uređuju zakonom", treba zasnivati na spomenutim temeljnim odredbama Ustava, te smatram da je osporenim Zakonom i ono povrijeđeno.
Propis NN 35/1998 • 2. Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske usvojio je Nacionalni program demografskog razvitka Republike Hrvatske. Ukazujući na izuzetno nepovoljnu demografsku sliku Republike Hrvatske razmotrio je brojne prijedloge ne samo za stvaranje pozitivnog duhovnog ozračja u razrješenju ovog jednog od najtežih pitanja, već i prijedloge poticajnih mjera (sve masnim slovima u ovom izdvojenom mišljenju naznačio J. C.) populacijske politike, koje su se odnosile i na materijalni položaj obitelji, a i status roditelja. Čini mi se korisnim iz tog programa navesti slijedeće:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 16/92, Broj 100/01, Broj 36/01, Broj 95/97, Broj 9/94, Broj 172/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled