PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-11-134-2159 NN 134/2002

• Za slučajeve šutnje administracije, tj. za slučajeve kada nadležno tijelo, suprotno svojoj zakonom propisanoj obvezi, ne donese upravni akt ili ga ne donese u propisanom roku, Zakon o općem upravnom postupku (članak 218. stavak 2.) i Zakon o upravnim sporovima (članak 26.) predviđaju pravni put koji stoji na raspolaganju pojedincu, odnosno pravnoj osobi o čijim je pravima i dužnostima tim aktom trebalo biti odlučeno.


Stranica NN 134/2002

• Pravo pokretanja upravnog spora pred Upravnim sudom, u slučaju nedonošenja rješenja o žalbi (prigovoru) stranke, uređeno je člankom 26. ZUS-a na sljedeći način:


Stranica NN 134/2002

• »(1) Ako drugostupanjsko tijelo nije u roku od 60 dana ili u posebnim propisom određenom kraćem roku donijelo rješenje o žalbi stranke protiv prvostupanjskog rješenja, a ne donese ga ni u daljnjem roku od 7 dana nakon ponovljenog traženja, stranka može pokrenuti upravni spor kao da joj je žalba odbijena. (2) Na način propisan u stavku 1. ovog članka može postupiti stranka i kad na njezin zahtjev nije donijelo rješenje prvostupanjsko tijelo protiv čijeg akta nema mjesta žalbi. (3) Ako prvostupanjsko tijelo protiv čijeg akta ima mjesta žalbi nije u roku od 60 dana ili u posebnim propisom određenom kraćem roku donijelo nikakvo rješenje o zahtjevu, stranka ima pravo obratiti se svojim zahtjevom drugostupanjskom tijelu. Protiv rješenja drugostupanjskog tijela stranka može pokrenuti upravni spor, a može ga uz uvjete iz stavka 1. ovog članka pokrenuti i ako to tijelo ne donese rješenje.«


Stranica NN 134/2002

• Suprotno stajalištu Upravnog suda, izloženom u obrazloženju rješenja koje se konkretnom ustavnom tužbom osporava, prava fizičkih i pravnih osoba, odnosno njihovi neposredni, osobni i na zakonu utemeljeni interesi mogu biti povrijeđeni ne samo donošenjem nezakonitog akta kojim se odlučuje o nečijim pravima i dužnostima, već i nedonošenjem akta kojim bi se trebalo odlučiti o nečijim pravima i dužnostima.


Internet NN 134/2002
• U konkretnom slučaju, naime, takav akt nije donesen, a rješenje o poništenju rješenja o izboru kandidata ne može se smatrati aktom kojim je donesena odluka o nečijim pravima i dužnostima i kojim je konzumiran pravni interes za donošenje takve odluke.

Propis NN 134/2002
• 7. U smislu odredbe članka 54. stavka 2. Ustava (Svatko slobodno bira poziv i zaposlenje i svakomu je pod jednakim uvjetima dostupno svako radno mjesto i dužnost.), građanima pripada ustavno pravo da se natječu za svako radno mjesto ili dužnost i da nadležno tijelo u zakonito provedenom postupku odluči o tome udovoljavaju li ili ne traženim uvjetima za rad na tom radnom mjestu, odnosno dužnosti.

Propis NN 134/2002 • Sukladno odredbi članka 19. stavka 2. Ustava, kada se o tome odlučuje po pravilima upravnog postupka, ustavno je pravo građana da o zakonitosti tako donesenog akta odluči nadležni sud, konkretno Upravni sud Republike Hrvatske. Tom se odredbom, dakle, ne jamči građanima samo sudska zaštita protiv nezakonitog upravnog akta, već i sudska zaštita od nezakonitog postupanja nadležnih tijela koja vode upravne postupke, u što nedvojbeno spada i slučaj kada upravni akt, protivno zakonu, nije donesen.
Propis NN 134/2002 • Slijedom navedenog, Ustavni je sud ocijenio da su podnositelju ustavne tužbe, uskratom donošenja odluke i uskratom sudske zaštite protiv nezakonitog postupanja, povrijeđena ustavna prava na koja tužbom ukazuje.
Propis NN 135/2002 • Na temelju članka 10. i članka 38. stavak 3. pod e) Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci (»Narodne novine«, br. 36/2001.), Savjet Hrvatske narodne banke na sjednici održanoj 13. studenoga 2002. donio je
Propis NN 135/2002 • Ovom se odlukom reguliraju način i uvjeti odobravanja bankama kratkoročnoga kredita za likvidnost te načini i uvjeti njegova povrata.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 135/2002 • Hrvatska narodna banka odobrava kredit iz točke I. ove odluke bankama za koje se utvrdi da imaju likvidnosnih poteškoća, uz uvjet da su solventne.
Propis NN 135/2002 • Banka koja je zapala u likvidnosne poteškoće obvezna je iskoristiti sve ostale izvore likvidnosti dostupne na tržištu prije donošenja zahtjeva za korištenje kratkoročnoga kredita za likvidnost.
Propis NN 135/2002 • Ako banka udovoljava kriterijima iz točke II. i III. ove odluke, dužna je prilikom podnošenja zahtjeva za korištenje kredita iz točke I. ove odluke Hrvatskoj narodnoj banci dostaviti:
Propis NN 135/2002 • c) popis neopterećenih vrijednosnih papira koji se mogu prenijeti radi sudskoga, odnosno javnobilježničkoga osiguranja prijenosom vlasništva i prava;
Propis NN 135/2002 • e) plan priljeva i odljeva sredstava za razdoblje za koje se traži korištenje kratkoročnoga kredita za likvidnost.
Propis NN 135/2002 • Kredit iz točke I. ove odluke odobrava se uz sudsko, odnosno javnobilježničko osiguranje prijenosom vlasništva i prava, u skladu s odredbama Ovršnog zakona, i to prijenosom:
Propis NN 135/2002 • b) vrijednosnih papira Ministarstva financija Republike Hrvatske;
Propis NN 135/2002 • c) obveznica za koje je Republika Hrvatska zakonom preuzela obvezu da ih amortizira ili za koje garantira, a kojima je preostali rok dospijeća do dvije godine;
Propis NN 135/2002 • d) zadužnica čiji je izdavatelj ili za koje neopozivo jamči osoba čije su kratkoročne obveze utvrdile dvije međunarodno priznate agencije za utvrđivanje kreditnog rejtinga i razvrstale ga u jednu od dvije najviše kategorije;
Propis NN 135/2002 • e) mjenica, potvrda o depozitu, obveznica i ostalih dužničkih vrijednosnih papira koji su plativi u konvertibilnoj valuti dužnika, a čije su kratkoročne obveze dvije međunarodno priznate agencije za ocjenu kreditnog rejtinga ocijenile jednom od dviju najviših ocjena;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 162/98, Broj 202/03, Broj 127/06, Broj 20/00, Broj 122/08, Broj 13/00


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled