PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 72/2003 • – zaposlenik s manjom količinom tjednog radnog vremena od oglašene potrebe,
NN 72/2003 • – zaposlenik s najmanje 5 godina rada u školi s otežanim uvjetima rada,
NN 72/2003 • 2. Podnositelji prijedloga, u bitnome, smatraju da sporna odredba, odnosno njezini dijelovi daju prednost pri zapošljavanju samo onim osobama koje su članovi Sindikata hrvatskih učitelja, čime se sve ostale dovodi u neravnopravan položaj.
NN 72/2003 • Ističe se da je to u suprotnosti s člankom 3. (jednakost, kao jedna od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske), člankom 5. stavkom 1. (suglasnost zakona s Ustavom, a ostalih propisa s Ustavom i zakonom), člankom 14. (opća jednakopravnost, jednakost svih pred zakonom), člankom 43. (sloboda udruživanja), člankom 44. (ustavno pravo sudjelovanja svih hrvatskih državljana, pod jednakim uvjetima, u obavljanju javnih poslova, te primanja u javne službe), te s člankom 54. Ustava (pravo na rad i sloboda rada, sloboda izbora poziva i zaposlenja, dostupnost svakog radnog mjesta i dužnosti svakome, pod jednakim uvjetima).
NN 72/2003 • Također podnositelji smatraju da se na navedeni način krše odredbe Zakona o radu, Zakona o zapošljavanju i Zakona o osnovnom školstvu, kao i odredbe međunarodnih ugovora (članak 1. stavak 1. Zakona o potvrđivanju Europske socijalne povelje, Dodatnog protokola Europskoj socijalnoj povelji, Protokola o izmjenama Europske socijalne povelje – »Narodne novine«, Međunarodni ugovori, broj 15/02; članak 1. stavci 1. i 3. Konvencije o diskriminaciji u odnosu na zaposlenje i zanimanje – »Narodne novine«, Međunarodni ugovori, broj 5/00).
NN 72/2003 • Podnositelji ukazuju na nedopustive negativne posljedice praktične primjene sporne odredbe Kolektivnog ugovora, te predlažu ukidanje odnosno poništenje te odredbe u cijelosti odnosno u dijelu u kojem ona glasi »i članstvo u Sindikatu«, te »član Sindikata«.
NN 72/2003 • Istodobno, Udruga tajnika i računovođa u školstvu predlaže i donošenje privremene mjere, radi obustavljanja radnji koje se poduzimaju na temelju osporenog Kolektivnog ugovora, a zbog izbjegavanja nastanka teških i nepopravljivih posljedica.
NN 72/2003 • 3. Prema članku 128. aliniji 2. Ustava, Ustavni sud odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom.
NN 72/2003 • Pod drugim propisom u smislu navedene ustavne odredbe podrazumijeva se propis donesen unutar zakonskog ovlaštenja od strane nadležnog tijela državne vlasti radi provedbe zakona, odnosno propis kojega tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe s javnim ovlastima donose unutar svog djelokruga utvrđenog Ustavom i zakonom.
NN 72/2003 • Dakle, pod drugim propisom podrazumijeva se akt općeobveznog karaktera, donesen od strane nadležnih tijela državne vlasti ili tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, koji uređuje odnose na općenit način i koji se odnosi u pravilu na neodređeni krug adresata.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 72/2003 • 4. O pravnoj prirodi Kolektivnog ugovora u odnosu na odredbe članka 128. Ustava, Sud je već izrazio ovakvo stajalište u predmetima, broj: U-II-464/1996 od 12. srpnja 2001. godine, broj: U-II-188/2002 od 6. veljače 2002. godine, broj: U-II-361/2002 od 20. ožujka 2002. godine i dr.
NN 72/2003 • 5. Ustavni sud, međutim, smatra potrebnim napomenuti da su, usprkos značajnom ograničenju autonomije subjekata radnih odnosa od strane države, u radnim odnosima prisutni i privatnopravni elementi. U hrvatskom radnom zakonodavstvu privatnopravni pristup radnim odnosima je izražen, među ostalim, u odredbi članka 6. Zakona o radu (»Narodne novine«, broj 38/95, 54/95, 65/95 i 17/01) koja predviđa supsidijarnu primjenu općih propisa obveznog prava u slučaju ako određeno pitanje nije uređeno propisima radnog prava. Ta odredba izričito predviđa da će se i na pitanja u vezi s kolektivnim ugovorima koja nisu uređena odredbama tog ili drugog zakona primijeniti, u skladu s naravi toga ugovora, opći propisi obveznog prava.
NN 72/2003 • Temeljem navedenog, Ustavni sud smatra da o protivnosti kolektivnog ugovora s Ustavom Republike Hrvatske, prisilnim propisima te moralom društva odlučuju sudovi, primjenom propisa obveznog prava o ništavosti ugovora. Ustavni sud tek u povodu eventualne
NN 72/2003 • 6. Prema odredbi članka 32. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, nastavno: Ustavni zakon), Sud će rješenjem odbaciti zahtjev, prijedlog i ustavnu tužbu ako nije nadležan za odlučivanje, ako su nepravodobni i u drugim slučajevima kada ne postoje pretpostavke za odlučivanje o biti stvari.
NN 72/2003 • Slijedom utvrđenja da akt u kojem je sadržana osporena odredba nije drugi propis u smislu odredbe članka 128. alineje 2. Ustava, a na temelju odredbe članka 32. Ustavnog zakona, riješeno je kao u izreci.
NN 72/2003 • 7. Ustavni sud nije razmatrao prijedlog podnositelja za privremenu obustavu izvršenja radnji koje se poduzimaju na osnovi osporenog akta, budući da je donio rješenje kao u izreci.
NN 73/2003 • Na temelju članka 65. stavka 5. Zakona o morskim lukama (»Narodne novine«, br. 108/95 i 97/2000) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 24. travnja 2003. godine donijela
NN 73/2003 • O KONCESIJI POMORSKOG DOBRA U SVRHU IZGRADNJE I GOSPODARSKOG KORIŠTENJA LUKE POSEBNE NAMJENE – LUKE NAUTIČKOG TURIZMA AGANA
NN 73/2003 • Na temelju prijave, u skladu s člankom 65. Zakona o morskim lukama, ovom Odlukom zamjenjuje se Rješenje Skupštine Općine Trogir od 7. ožujka 1990. godine klase: Up-I-944-05/90-01/2, urbroja: 2134-01-02/2-90-1, o pravu korištenja pomorskog dobra u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene – luke nautičkog turizma Agana. Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Davatelj koncesije) daje Poljoprivrednoj zadruzi Marina (u daljnjem tekstu: Korisnik koncesije) ovlaštenje za izgradnju i gospodarsko korištenje luke posebne namjene – luke nautičkog turizma Agana, pod uvjetima utvrđenim ovom Odlukom.
NN 73/2003 • Kopneni dio lučkog područja luke posebne namjene – luke nautičkog turizma Agana obilježeno je točkama od A… do …Z sa svojim koordinatama:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 116/03, Broj 75/09,
Broj 54/04, Broj 125/05,
Broj 148/08, Broj 76/97
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE