PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-11-123-1804 NN 123/1997

• Županijski sud je presudom, broj: Gž-711/95 od 24. siječnja 1996. godine, odbio žalbu tuženika Županije S.-M. kao neosnovanu i potvrdio prvostupanjsku presudu. Pritom je ocijenio da je prvostupanjski sud u svojoj odluci pravilno primijenio materijalno pravo s obzirom na to da je postojala obveza župana da tužiteljicu rasporedi na jedno od nepopunjenih radnih mjesta, a temeljem odredbe članka 43. stavak 2. Uredbe o ustrojavanju županijskih ureda.


Propis NN 123/1997

• Vrhovni sud Republike Hrvatske je pobijanom presudom prihvatio reviziju tuženika te preinačio presude prvog i drugog stupnja tako da je u cijelosti odbio tužbeni zahtjev podnositeljice. Utvrdio je da je ostvaren revizijski razlog pogrešne primjene materijalnog prava budući da je podnositeljici radno pravni status, kao neraspoređenom radniku, utvrđen rješenjem o preuzimanju od 31. prosinca 1993. godine, a nedonošenjem akta o raspoređivanju na određeno radno mjesto ostala je neraspoređeni radnik u smislu odredbe članka 381. Zakona o upravi ("Narodne novine", broj 16/78, 29/85, 48/85, 41/90, 47/90 i 53A/91). Vrhovni sud je zauzeo stajalište da se rješenjem o prestanku radnog odnosa od 26. siječnja 1994. godine samo deklarira radno pravni status podnositeljice kao neraspoređenog radnika. Stoga joj može prestati radni odnos pod uvjetima iz članka 383 A Zakona o upravi.


Propis NN 123/1997

• U provedenom postupku Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da su u ovom slučaju odlukom Vrhovnog suda Republike Hrvatske povrijeđene temeljne vrednote iz članka 3. Ustava Republike Hrvatske kao što su jednakost i vladavina prava, kao i odredba članka 5. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske prema kojoj je svatko dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske.


Propis NN 123/1997

• Odredbom članka 44. Ustava Republike Hrvatske propisano je da svaki građanin Republike Hrvatske ima pravo, pod jednakim uvjetima, sudjelovati u obavljanju javnih poslova i biti primljen u javne službe.


Propis NN 123/1997
• Prema odredbama članka 54. Ustava Republike Hrvatske svatko ima pravo na rad i slobodu rada i svatko slobodno bira poziv i zaposlenje i svakome je pod jednakim uvjetima dostupno svako radno mjesto i dužnost. Ostvarivanje tih prava, odnosno način i postupak za njihovu primjenu pod jednakim uvjetima za sve propisan je zakonom.

Propis NN 123/1997
• Uredbom o ustrojavanju županijskih ureda uređuje se, između ostalog, ustrojavanje županijskih ureda, njihov djelokrug, način i postupak preuzimanja poslova državne uprave te službenika i dokumentacije organa uprave i službi dosadašnjih općina i druga pitanja od značaja za rad županijskih ureda.

Propis NN 123/1997 • Međutim, Uredbom o ustrojavanju županijskih ureda nije određeno propisano da li postoji obveza župana da rasporedi preuzete službenike, već se glede neraspoređenih službenika regulira samo pitanje plaća.
Propis NN 123/1997 • Zakon o upravi je opći propis kojim su uređeni radni odnosi i plaće djelatnika u organima uprave, a primjenjuje se temeljem članka 56 c. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", broj 90/92, 94/93 i 117/93) na djelatnike u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne samouprave do donošenja posebnog zakona za te djelatnike.
Propis NN 123/1997 • Stoga obveza rasporeda preuzetih službenika, obzirom da nije utvrđena navedenom Uredbom, proizlazi iz odredbe članka 381. stavka 1. Zakona o upravi, koji glasi: "Radnici koji nisu mogli biti raspoređeni u smislu članka 380..." i članka 380. stavak 1. Zakona o upravi prema kojem se radnici koji su obavljali poslove i zadatke ukinutih radnih mjesta, raspoređuju na radna mjesta koja odgovaraju njihovoj stručnoj spremi i radnom iskustvu, u isti organ uprave ili u drugi organ uprave iste društveno-političke zajednice a i u organ uprave druge društveno-političke zajednice.
Propis NN 123/1997 • Iz navedenog proizlazi da je potrebno poduzeti sve mjere kako bi se preuzeti službenici rasporedili. Ukoliko nema slobodnog radnog mjesta za koje službenik ispunjava stručne uvjete u tijelu državne uprave koje je preuzelo službenika ili u nekom drugom tijelu državne uprave, ili ako takvo radno mjesto nije predviđeno aktom tijela državne uprave, dakle, ako preuzeti službenik nikako nije mogao biti raspoređen, tada mu kao neraspoređenom službeniku prestaje radni odnos u smislu odredbe članka 383. u svezi sa člankom 381. Zakona o upravi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 123/1997 • U svezi sa stajalištem Vrhovnog suda da je radno pravni status podnositeljice, kao neraspoređenog službenika, utvrđen rješenjem o preuzimanju od 31. prosinca 1993. godine, za navesti je kako tim rješenjem nije definitivno riješen status podnositeljice jer je tek donošenjem Pravilnika utvrđen broj potrebnih službenika i potrebni stručni uvjeti. A Pravilnik o unutarnjem redu županijskih ureda Županije S.-M. donesen je dana 14. siječnja 1994. godine. Stoga su tek od tada mogli preuzeti službenici biti raspoređeni ili neraspoređeni ovisno o broju potrebnih službenika predviđenih Pravilnikom.
Propis NN 123/1997 • U smislu gore navedenih propisa nakon donošenja Pravilnika, župan je bio dužan donijeti akt o rasporedu podnositeljice jer je u konkretnom slučaju navedenim Pravilnikom predviđeno radno mjesto veterinarskog inspektora, a iz činjenice objavljivanja natječaja proizlazi da dva mjesta veterinarskih inspektora nisu popunjena, pa je stoga postojala i mogućnost rasporeda podnositeljice na mjesto veterinarskog inspektora.
Propis NN 123/1997 • Propusti u postupanju župana Županije S.-M., u ovom slučaju nedonošenje akta o raspoređivanju podnositeljice ustavne tužbe, premda su za to postojali uvjeti i zakonska obveza, doveli su do povrede ustavnih prava podnositeljice, prava da pod jednakim uvjetima sudjeluje u obavljanju javnih poslova i bude primljena u javne službe i prava na rad.
Propis NN 123/1997 • Iz tih razloga su i osporenom revizijskom odlukom podnositeljici ustavne tužbe povrijeđena njena ustavna prava iz članaka 44. i 54. Ustava, te je takvo postupanje dovelo i do povrede temeljnih načela o jednakosti i vladavini prava iz članka 3. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 123/1997 • U skladu sa člankom 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) odlučeno je kao u točci 1. izreke.
Propis NN 123/1997 • Odluka iz točke 2. izreke temelji se na članku 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 123/1997 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu predsjednik Jadranko Crnić, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, rješavajući o prijedlogu M. Š. iz Z. za privremenu obustavu izvršenja rješenja, na sjednici održanoj dana 29. listopada 1997. godine, donio je ovo
Propis NN 123/1997 • I. Prijedlog za privremenu obustavu izvršenja pojedinačnih akata odbacuje se.
Propis NN 123/1997 • II. Zaštitu svojih prava, u povodu prestanka sudačke dužnosti temeljem rješenja predsjednika Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske, broj: 7 Su 258/97 od 23. lipnja 1997, i rješenja predsjednika istog Suda, pod istim brojem, od 1. kolovoza 1997. o prestanku njegova radnog odnosa s danom 12. kolovoza 1997, podnositelj ima pravo tražiti temeljem odredaba članka 23. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91).
Propis NN 123/1997 • M. Š. iz Z., sudac Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske, podnio je ovom Sudu prijedlog - temeljem članka 18. navedenog Ustavnog zakona - za privremenu obustavu izvršenja u izreci navedenih rješenja o prestanku njegove sudačke dužnosti i njegova radnog odnosa.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 12/08, Broj 53/06, Broj 2/05, Broj 117/01, Broj 99/95, Broj 106/95


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled