PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 51/2009 • 1. Maja Vidović iz Šišljavića podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 74. stavaka 7. i 8. Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 150/05., 16/07. i 113/08., u nastavku: ZS).
NN 51/2009 • 7) Prilikom imenovanja sudaca mora se voditi računa o zastupljenosti sudaca pripadnika nacionalnih manjina, sukladno odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina.
NN 51/2009 • (8) Kada pripadnici nacionalnih manjina podnose prijavu na objavljeno slobodno sudačko mjesto, imaju se pravo pozivati na ostvarivanje prava koja im pripadaju sukladno odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina.
NN 51/2009 • 2. Predlagateljica je prijedlog podnijela povodom odluke Državnog sudbenog vijeća Republike Hrvatske broj: IS-33/06 od 14. lipnja 2007. (u nastavku: odluka DSV).
NN 51/2009 • Tom je odlukom, navodi predlagateljica, za suca Općinskog suda u Karlovcu imenovan Ninko Mirić, dipl. pravnik iz Vojnića, uz obrazloženje da mu se dala prednost u odnosu na druge kandidate kao pripadniku nacionalne manjine, a suglasno odredbama članka 22. stavaka 2., 3. i 4. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine« broj 155/02.).
NN 51/2009 • Predlagateljica smatra da se, u konkretnom slučaju, radi o tzv. pozitivnoj diskriminaciji, koja je ipak po svojoj definiciji diskriminacija pa slijedom toga istim podneskom osporava navedenu odluku DSV-a, predlaže ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 22. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, članka 18. stavka 4. Zakona o državnom sudbenom vijeću (»Narodne novine« broj 129/00.), kao i osporenih odredaba članka 74. ZS-a.
NN 51/2009 • Sud napominje da je o dijelu podneska kojim se osporava navedena odluka DSV-a odlučio svojim rješenjem pod brojem: U-III-2765/2007 od 25. listopada 2007., o dijelu podneska kojim predlaže ocjenu suglasnosti s Ustavom Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina odlučio je rješenjem broj: U-I-402/2003 i U-I-2812/2007 od 30. travnja 2008. (»Narodne novine« broj 70/08.), a da je dio podneska predlagateljice, kojim predlaže ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 18. stavka 4. Zakona o državnom sudbenom vijeću, izdvojen u zaseban predmet koji se kod ovog Suda vodi po brojem: U-I-2766/2007.
NN 51/2009 • Dakle, predmetom ovog rješenja je dio prijedloga podnositeljice koji se odnosi na ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih odredaba članka 74. ZS-a.
NN 51/2009 • Predlagateljica dalje navodi da, koliko god zakonodavac bio dobronamjeran u donošenju osporenih odredaba navedenih zakona, njihova primjena rezultirala je diskriminacijom po osnovi nacionalne pripadnosti te se potencijalno ta diskriminacija može javljati i ubuduće.
NN 51/2009 • Osporene odredbe članka 74. ZS-a smatra nesuglasnim odredbama članaka 3., 14. stavka 2. i 15. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske pa s tim u svezi zaključuje:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 51/2009 • Na sljedećem natječaju na ovu odredbu može se pozivati pripadnik na primjer romske manjine, pa pripadnik slovenske manjine i tako redom dok god u Hrvatskoj Hrvati ne postanu manjina, pa će zakonodavac tada možda zaključiti da i Hrvati imaju jednaka prava kao i svi drugi građani, pa jednaka prava ne treba posebnim odredbama zakona posebno zaštićivati.
NN 51/2009 • Predlaže usvajanje prijedloga i ukidanje osporenih odredaba stavaka 7. i 8. članka 74. ZS-a.
NN 51/2009 • 3. Za ocjenu suglasnosti osporenih odredaba članka 74. ZS-a mjerodavne su odredbe članaka 3., 14., 15. stavci 1. i 2. i 140. Ustava, kao i odredba članka 22. stavka 2. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina.
NN 51/2009 • Razmatrajući, dakle, navode iz prijedloga, Ustavni sud je pošao od navedenih odredbi Ustava i međunarodnih ugovora koje su mjerodavne za ocjenu ustavnosti osporenih odredbi ZS-a.
NN 51/2009 • Člankom 3. Ustava propisano je da su jednakost, poštivanje prava čovjeka i vladavina prava najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava.
NN 51/2009 • Člankom 14. Ustava propisana je zabrana diskriminacije po bilo kojoj osnovi, odnosno određeno je da svatko u Republici Hrvatskoj ima prava i slobode, neovisno o socijalnom podrijetlu, imovini, naobrazbi i drugim osobinama te se jamči jednakost svih pred zakonom.
NN 51/2009 • Člankom 15. stavcima 1. i 2. Ustava jamči se ravnopravnost pripadnicima svih nacionalnih manjina te propisuje da se ravnopravnost i zaštita prava nacionalnih manjina uređuje ustavnim zakonom, koji se donosi po postupku za donošenje organskih zakona.
NN 51/2009 • Odredbom članka 140. Ustava propisano je da međunarodni ugovori koji su valjano sklopljeni, potvrđeni, objavljeni i koji su na snazi čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, a po pravnoj su snazi iznad zakona.
NN 51/2009 • Među međunarodnim ugovorima, koji su dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, je Okvirna konvencija za zaštitu nacionalnih manjina (Zakon o ratifikaciji, »Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/97., stupio na snagu 17. listopada 1997., nastavno: Okvirna konvencija).
NN 51/2009 • Prema članku 1. Okvirne konvencije, zaštita nacionalnih manjina te zaštita prava i sloboda pripadnika manjina čini sastavni dio međunarodne zaštite ljudskih prava i kao takva spada u područje međunarodne suradnje. U članku 4. stavcima 2. i 3. Okvirne konvencije za zaštitu nacionalnih manjina propisano je:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 18/92, Broj 67/09,
Broj 24/02, Broj 91/92,
Broj 112/04, Broj 28/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE