PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 51/2009 • 2. Stranke se obvezuju da će po potrebi usvojiti odgovarajuće mjere s ciljem promicanja pune i učinkovite jednakosti između pripadnika nacionalne manjine i pripadnika većinskog pučanstva u svim područjima gospodarskog, društvenog, političkog i kulturnog života. U svezi s tim stranke će na odgovarajući način uzeti u obzir specifične uvjete pripadnika nacionalnih manjina.
NN 51/2009 • 3. Mjere usvojene u skladu sa stavkom 2. ne smatraju se činom diskriminacije.
NN 51/2009 • Člankom 15. Okvirne konvencije propisano je da će stranke stvoriti uvjete za učinkovito sudjelovanje osoba koje pripadaju nacionalnim manjinama i u javnim poslovima, posebice onima koji se tiču njih samih.
NN 51/2009 • Odredbom članka 22. stavaka 2. i 4. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, propisano je:
NN 51/2009 • (2) Pripadnicima nacionalnih manjina osigurava se zastupljenost u tijelima državne uprave i pravosudnim tijelima sukladno odredbama posebnog zakona, vodeći računa o sudjelovanju pripadnika nacionalnih manjina u ukupnom stanovništvu na razini na kojoj je ustrojeno tijelo državne uprave ili pravosudno tijelo i stečenim pravima.
NN 51/2009 • (4) U popunjavanju mjesta iz stavka 2. i 3. ovoga članka, prednost pod istim uvjetima imaju predstavnici nacionalnih manjina.
NN 51/2009 • 4. Polazeći, dakle, od navedenih odredaba Ustava, Okvirne konvencije, Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina zakonodavac je, temeljem ovlasti propisane člankom 2. stavkom 4. alinejom 1. Ustava, a razrađujući svoju ustavnu ovlast za uređenje gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj, bio ovlašten propisati pravo pripadnicima nacionalnih manjina na njihovu zastupljenost i u pravosudnim tijelima.
NN 51/2009 • Naime, provodeći ustavno opredjeljenje i preuzete međunarodne obveze osporenim odredbama članka 74. ZS-a, pripadnicima nacionalnih manjina osigurava se zastupljenost u pravosudnim tijelima na razini na kojoj je ustrojeno pravosudno tijelo, a prednost pod istim uvjetima u popunjavanju mjesta u navedenom tijelu imaju predstavnici nacionalnih manjina.
NN 51/2009 • Navedena prednost predstavlja posebnu pozitivnu mjeru, koja podrazumijeva namjerno davanje prednosti određenoj skupini ili skupinama (etnička, spolna, socijalna, politička, dobna i dr.) s ciljem otklanjanja stvarne nejednakosti i razlikovanja osoba po navedenim i drugim osobinama te se na taj način sprječavaju različiti oblici otvorene (direktne) ili prikrivene (indirektne) diskriminacije ako zakonodavac utvrdi da je ona prisutna u odnosu na njih.
NN 51/2009 • Propisana prednost pri zapošljavanju pripadnika nacionalnih manjina, u konkretnom slučaju, međutim, nije automatska i bezuvjetna i primjenjuje se samo uz ispunjavanje propisanih uvjeta, a njezinom primjenom osigurava se ravnomjernost u zastupljenosti pripadnika nacionalnih manjina u pravosudnim tijelima, na način kojim se osigurava njihov ravnopravan položaj s ostalim građanima Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 51/2009 • Stoga, prednost pri zapošljavanju, kako je to propisano osporenim odredbama stavaka 7. i 8. članka 74. ZS-a, valja promatrati kao posebnu pozitivnu mjeru u korist pripadnika nacionalnih manjina, s ciljem da se pripadnicima nacionalnih manjina (manjinske skupine) omogući učinkovito sudjelovanje u javnim poslovima kroz zapošljavanje i u pravosudnim tijelima, u smislu članka 4. stavaka 2. i 3. i članka 15. Okvirne konvencije.
NN 51/2009 • Propisivanje navedene pozitivne mjere pri zapošljavanju pripadnika nacionalnih manjina ulazi u područje slobodne prosudbe zakonodavca i ima se smatrati opravdanom i dopuštenom sve dok traju razlozi zbog kojih je uvedena, o čemu u prvom redu odlučuje zakonodavac, odnosno sve dok se njome ne vrijeđa načelo razmjernosti, propisano člankom 16. Ustava, što je u prvom redu predmet ustavnosudske kontrole.
NN 51/2009 • Stoga, sve dok se pozitivna mjera, propisana člankom 22. Ustavnog zakona, može ocijeniti opravdanom, dopuštenom i razmjernom, ona se neće smatrati diskriminacijom zabranjenom člankom 14. stavkom 2. Ustava, kako to pogrešno shvaća predlagateljica.
NN 51/2009 • 5. Slijedom navedenog, a promatrano s aspekta mjerodavnih ustavnih odredbi i odredbi mjerodavnih međunarodnih ugovora, Ustavni sud je neosnovanim ocijenio navode iz prijedloga predlagateljice, kojima se obrazlažu tvrdnje o neustavnosti osporenih odredbi stavaka 7. i 8. članka 74. ZS-a, te nije našao razloge ili okolnosti koji bi, neovisno o razlozima predlagateljice, upućivali na nesuglasnost osporenih odredbi ZS-a s Ustavom.
NN 51/2009 • 6. Stoga je, temeljem članka 43. stavaka 1. i 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), riješeno kao u izreci.
NN 51/2009 • 7. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 52/2009 • Na temelju članka 7. stavka 2. Zakona o tržištu nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«, broj 57/06), ministar gospodarstva, rada i poduzetništva donosi
NN 52/2009 • Ovim Pravilnikom utvrđuje se najviša razina cijena ukapljenog naftnog plina (u daljnjem tekstu: UNP) za pravne i fizičke osobe (u daljnjem tekstu: osobe) koje se bave proizvodnjom i/ili uvozom i/ili trgovinom UNP.
NN 52/2009 • Izrazi koji se koriste u smislu odredaba ovog Pravilnika imaju sljedeća značenja:
NN 52/2009 • Ukapljeni naftni plin (u daljnjem tekstu UNP) – naftni ugljikovodici (propan, propen, butan, buten i njihovi izomeri i drugi ugljikovodici) i njihove smjese u tekućem i plinovitom stanju, čiji parni tlak prelazi 1,25 bar pri 40 °C, koji odgovara hrvatskim normama.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 23/94, Broj 23/02,
Broj 80/97, Broj 23/04,
Broj 159/03, Broj 40/95
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE