PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-04-47-931 NN 47/2005

• 13. Ustavni sud je utvrdio da zakonske odredbe, kojima se mirovina ograničava propisivanjem njenog najvišeg iznosa, nisu u nesuglasju s mjerodavnim odredbama Ustava.


Stranica 2005-04-47-931 NN 47/2005

• Temeljem odredbe članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava, Hrvatski sabor ovlašten je samostalno odlučivati o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj, u skladu s Ustavom i zakonom. Pri uređivanju tih odnosa, zakonodavac je dužan uvažavati zahtjeve koje pred njega postavlja Ustav, a osobito one koji proizlaze iz načela vladavine prava i one kojima se štite određena ustavna dobra i vrednote.


Stranica 2005-04-47-931 NN 47/2005

• Pored ove odredbe, ustavna osnova za donošenje osporenog Zakona bila je i odredba članka 56. stavka 1. Ustava, prema kojoj se pravo na socijalnu sigurnost i socijalno osiguranje uređuje zakonom.


Stranica 2005-04-47-931 NN 47/2005

• Postojeće socijalno i gospodarsko stanje Republike Hrvatske nalaže zakonodavcu da u mirovinskom sustavu zadrži načela solidarnosti i uzajamnosti, čime Republika Hrvatska potvrđuje svoje temeljno ustavno određenje da je socijalna država, u kojoj se zakonima ostvaruju ustavna jamstva o socijalnoj pravdi i socijalnoj sigurnosti.


Internet NN 47/2005
• Nema nesuglasnosti osporenih zakonskih odredbi s Ustavom zajamčenom jednakošću pred zakonom (članak 14. stavak 2.) jer su razlike u ostvarivanju prava jednih u odnosu na druge iz navedenih razloga legitimne, objektivne, opravdane i razmjerne svojoj svrsi. Osporeno ograničenje visine mirovine jednih osiguranika mirovinskog osiguranja u funkciji je zaštite prava drugih osiguranika u tom istom osiguranju te zaštite pravno uređenog mirovinskog sustava. Iz tih je razloga to ograničenje razmjerno naravi potrebe za njegovim propisivanjem (članak 16. Ustava).

Internet stranice NN 47/2005
• 14. U vezi s osporavanjem suglasnosti s Ustavom Zakona o dopunama Zakona o najvišoj mirovini sa stajališta povrede »stečenih prava«, Ustavni sud navodi sljedeće:

Internet stranice NN 47/2005 • Osporeni Zakon propisuje najvišu mirovinu koju može ostvariti osiguranik, kojemu se mirovina određuje prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (članak 1a.).
Internet stranice NN 47/2005 • Ocijenjeno je da se takvim propisivanjem ne zadire u pravo na mirovinu, već se ostvareno pravo na mirovinu ograničava u svojoj visini, a visina mirovine nije »stečeno pravo«, u smislu navoda predlagatelja.
Internet stranice NN 47/2005 • Stoga, osporenim Zakonom predlagateljima nije povrijeđeno niti ustavno pravo vlasništva, zajamčeno člankom 48. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske, budući da se u sustavu obveznog mirovinskog osiguranja, koje se temelji na međugeneracijskoj solidarnosti, ne jamči pravo na mirovinu u određenom novčanom iznosu.
Internet stranice NN 47/2005 • 15. Neosnovanim su ocijenjeni i navodi predlagatelja o nesuglasnosti osporenih zakona s odredbom članka 49. stavka 4. Ustava, prema kojemu se prava stečena ulaganjem kapitala ne mogu umanjiti zakonom niti drugim pravnim aktom. Ovo stoga što se dio hrvatskog mirovinskog sustava, uređen Zakonom o mirovinskom osiguranju, temelji na načelu međugeneracijske solidarnosti, prema kojemu se prava iz mirovinskog osiguranja mogu ostvariti na način i u opsegu propisanom zakonom, neovisno o pojedinačnim ulaganjima u to osiguranje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 47/2005 • 16. Slijedom navedenog, Ustavni sud je utvrdio da osporeni zakoni nisu u nesuglasju s odredbama Ustava, istaknutim u prijedlozima predlagatelja.
Informacije NN 47/2005 • 17. Odredbe članka 26. Ustava, prema kojemu su svi državljani Republike Hrvatske i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti, te članka 51. stavka 1. Ustava, prema kojemu je svatko dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima, na koje se predlagatelji također pozivaju, nisu mjerodavne u konkretnom ustavnosudskom postupku.
Poslovne stranice NN 47/2005 • Budući da su neki predlagatelji osnovanost svojih navoda dokazivali pojedinačnim aktima, donesenima u postupku određivanja njihove mirovine, Ustavni sud ističe da je ocjena ustavnosti svakog zakona pa i ovdje osporenih, moguća jedino sa stajališta Ustava, dok se zaštita Ustavom zajamčenih ljudskih prava i temeljnih sloboda, uslijed njihove povrede pojedinačnim aktima donijetim na temelju zakona, ostvaruje pred ovim Sudom u postupku pokrenutom ustavnom tužbom.
Pregledi NN 47/2005 • 18. Stoga je, temeljem odredbe članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona, odlučeno kao u izreci rješenja (točka I.).
Besplatno NN 47/2005 • Objava rješenja (točka II. izreke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
Glasnik NN 48/2005 • – Izražavajući poštovanje prema Svetom Ocu Ivanu Pavlu II. kao najvećem moralnom autoritetu današnjice koji je za vrijeme svog pontifikata zagovarao i promicao dijalog, snošljivost i kulturu mira među različitim osobama i kulturama diljem svijeta, koji je neumorno pozivao na poštivanje prava i dostojanstva svake osobe i svakog naroda
Propis NN 48/2005 • – Izražavajući zahvalnost hrvatskog naroda i građana Republike Hrvatske na njegovom stalnom, dosljednom i nemjerljivom doprinosu i potpori Republici Hrvatskoj u najtežim trenucima rata i hrvatskim naporima za uključivanje u zajednicu europskih naroda
Propis NN 48/2005 • – Izražavajući zahvalnost na pružanom nesebičnom prijateljstvu koje je otvoreno iskazivao prema zemlji Hrvatskoj, hrvatskom narodu i svim njezinim građanima dijeleći s njima radost svojih osobnih jubileja, tri puta pohodeći našu Domovinu, mi predstavnici hrvatskog naroda i svih građana Hrvatske odlučili smo donijeti
Propis NN 48/2005 • – odužujući se na taj način za snažnu i iskrenu potporu političkom osamostaljenju Hrvatske u sudbonosnim danima borbe za slobodu i međunarodno priznanje
Propis NN 48/2005 • – za vjeru u snagu hrvatskog naroda i društva u prihvaćanju kulture mira i života i potpori ulaska Hrvatskoj u veliku obitelj europskih država
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 42/95, Broj 48/92, Broj 5/93, Broj 87/93, Broj 5/09, Broj 38/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled