PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-02-20-787 NN 20/2007

• 23. Ako je nezakonita potpora prethodno dodijeljena poduzetniku u teškoćama, u odnosu na koju je Komisija donijela odluku o odbijanju davanja suglasnosti odnosno naredila povrat potpore, i ako nije došlo do povrata u skladu sa člankom 14. Uredbe Vijeća (EZ) br. 659/1999 od 22. ožujka 1999. kojom se utvrđuju detaljna pravila za primjenu članka 93. Ugovora o EZ-u(13), pri ocjenjivanju svake potpore za sanaciju i restrukturiranje koja treba biti dodijeljena istom poduzetniku uzet će se u obzir, prvo, kumulativni učinak stare i nove potpore, te drugo, činjenica da stara potpora nije bila vraćena(14).


Stranica 2007-02-20-787 NN 20/2007

• 3. OPĆI UVJETI ODOBRAVANJA POTPORA ZA SANACIJU I/ILI RESTRUKTURIRANJE KOJE SE POJEDINAČNO PRIJAVLJUJU KOMISIJI


Stranica 2007-02-20-787 NN 20/2007

• 24. Ovo Poglavlje odnosi se isključivo na mjere (potpore) koje se pojedinačno prijavljuju Komisiji. Pod određenim uvjetima Komisija može odobriti programe potpora za sanaciju ili restrukturiranje. Ti su uvjeti navedeni u Poglavlju 4.


Stranica 2007-02-20-787 NN 20/2007

• 25. Da bi mogla biti odobrena od strane Komisije, potpora za sanaciju iz točke 15.:


Internet NN 20/2007
• (a) mora se sastojati od pomoći održanju likvidnosti u obliku davanja jamstva za zajam ili zajma(15); u oba slučaja zajam mora biti odobren uz kamatnu stopu koja je barem usporediva s onom koja se naplaćuje kod zajmova zdravim poduzetnicima, a naročito s referentnim kamatnim stopama koje utvrđuje Komisija; svaki zajam mora biti vraćen, a svako jamstvo mora prestati najdulje u roku od šest mjeseci od isplate prvog obroka poduzetniku;

Internet stranice NN 20/2007
• (b) mora biti opravdana ozbiljnim socijalnim poteškoćama i ne smije imati neopravdane negativne učinke »prelijevanja«na druge Države članice;

Internet stranice NN 20/2007 • (c) prilikom prijave potpore Država članica mora se obvezati da će Komisiji dostaviti, najkasnije šest mjeseci nakon odobravanja potpore za sanaciju, plan restrukturiranja ili plan likvidacije ili pak dokaz da je zajam vraćen u cijelosti i/ili da je jamstvo isteklo; u slučaju potpore za restrukturiranje koja nije prijavljena, Država članica mora najkasnije u roku od šest mjeseci nakon prve provedbe potpore za sanaciju, dostaviti plan restrukturiranja ili plan likvidacije ili dokaz da je zajam vraćen u cijelosti i/ili da je jamstvo isteklo;
Internet stranice NN 20/2007 • (d) mora biti ograničena na iznos koji je potreban za održavanje poduzetnika na životu tijekom razdoblja do odobravanja potpore; taj iznos može obuhvaćati potporu za hitne strukturne mjere u smislu točke 16.; potrebni iznos mora se temeljiti na potrebama za likvidnim sredstvima poduzetnika koje su prouzročene gubicima; pri određivanju tog iznosa uzimat će se u obzir rezultat dobiven primjenom formule navedene u Dodatku; potpora za sanaciju koja premašuje iznos dobiven primjenom te formule mora se valjano objasniti;
Internet stranice NN 20/2007 • (e) mora ispunjavati uvjet iz Odjeljka 3.3. (jednokratna dodjela potpore).
Internet stranice NN 20/2007 • 26. U slučaju kada Država članica dostavi plan restrukturiranja u roku od šest mjeseci od dana odobrenja potpore, odnosno u slučaju neprijavljene potpore, šest mjeseci od provedbe mjere, rok za povrat zajma ili istek jamstva produžit će se sve dok Komisija ne donese svoju odluku o tom planu, osim ako Komisija ne odluči da takvo produženje nije opravdano.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 20/2007 • 27. Ne dovodeći u pitanje članak 23. Uredbe (EZ) br. 659/1999 i mogućnost pokretanja postupka pred Europskim sudom, u smislu članka 88. stavka 2. podstavka 2. Ugovora, Komisija će pokrenuti postupak sukladno članku 88. stavku 2. Ugovora ako država članica ne dostavi:
Informacije NN 20/2007 • (a) vjerodostojan i obrazložen plan restrukturiranja ili likvidacije, ili
Poslovne stranice NN 20/2007 • (b) dokaz da je zajam vraćen u cijelosti i/ili da je jamstvo isteklo prije isteka šestomjesečnog roka.
Pregledi NN 20/2007 • 28. U svakom slučaju, Komisija može odlučiti pokrenuti takav postupak, ne dovodeći u pitanje članak 23. Uredbe (EZ) br. 659/1999 i mogućnost pokretanja postupka pred Europskim sudom u smislu članka 88. stavka 2. podstavka 2. Ugovora, ako smatra da je zajam ili jamstvo bilo zlouporabljeno ili da, nakon što je istekao šestomjesečni rok, propuštanje povrata potpore više nije opravdano.
Besplatno NN 20/2007 • 29. Odobravanje potpore za sanaciju ne znači nužno da će potpora prema planu restrukturiranja kasnije biti i odobrena; takva potpora mora se ocijeniti u svakom pojedinom slučaju.
Glasnik NN 20/2007 • 30. Komisija će ako je to moguće u roku od jednog mjeseca nastojati donijeti odluku u odnosu na potpore za sanaciju koje ispunjavaju sve uvjete iz Odjeljka 3.1.1. te uz sljedeće kumulativne pretpostavke:
Propis NN 20/2007 • (a) da predmetni poduzetnik zadovoljava barem jedan od tri kriterija iz točke 10.:
Propis NN 20/2007 • (b) da je potpora za sanaciju ograničena na iznos koji proizlazi iz primjene formule navedene u Dodatku te da ne premašuje 10 milijuna eura.
Propis NN 20/2007 • 31. Potpore za restrukturiranje izazivaju posebne probleme za tržišno natjecanje budući da mogu prebaciti nepravedan dio tereta strukturne prilagodbe i s njom povezanih socijalnih i gospodarskih problema na druge proizvođače koji posluju bez potpora, te na druge Države članice. Opće načelo stoga treba biti da se dodjela potpora za restrukturiranje dopušta kada je moguće dokazati da to nije suprotno interesima Zajednice.
Propis NN 20/2007 • To je jedino moguće ako se ispune strogi kriteriji, te ako je sigurno da će narušavanje tržišnog natjecanja biti prevladano koristima koje su nastale kao posljedica opstanka poduzetnika (primjerice, kada je jasno da bi neto učinak otpuštanja viška radnika uzrokovanog propašću poduzetnika, zajedno s učinkom na njegove dobavljače, pojačao probleme zapošljavanja ili iznimno, kada bi nestanak poduzetnika imao za posljedicu monopol ili oligopol (visoko koncentrirano tržište), te da u načelu postoje odgovarajuće kompenzacijske mjere u korist konkurenata na tržištu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 83/02, Broj 13/93, Broj 37/95, Broj 109/93, Broj 141/06, Broj 2/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled