PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-02-20-787 NN 20/2007

• 13. Poduzetniku koji pripada većoj poslovnoj grupi ili je od takve preuzet, u pravilu se ne može dodijeliti potpora za sanaciju ili restrukturiranje, osim ako je moguće dokazati da se radi o teškoćama unutar samog poduzetnika i da iste nisu rezultat proizvoljne raspodjele troškova unutar grupe, te da su teškoće preozbiljne da bi ih grupa sama mogla nadvladati.


Stranica 2007-02-20-787 NN 20/2007

• Ako poduzetnik u teškoćama osnuje društvo kćer, društvo kćer i poduzetnik pod čijom je kontrolom zajedno će se smatrati grupom i moći će primiti državnu potporu pod uvjetima iz ove točke.


Stranica 2007-02-20-787 NN 20/2007

• 14. Potpore za sanaciju i potpore za restrukturiranje obuhvaćene su istim smjernicama budući da se u oba slučaja država suočava s poduzetnikom u teškoćama te su sanacija i restrukturiranje, premda uključuju različite postupke, obično dvije razine istog procesa.


Stranica 2007-02-20-787 NN 20/2007

• 15. Potpora za sanaciju je prema svojim obilježjima mjera koja je vremenski ograničena i povratnog karaktera (mora biti vraćena).


Internet NN 20/2007
• Njezin je primarni cilj osigurati održavanje poduzetnika u teškoćama dok se ne pripremi plan restrukturiranja ili likvidacije. Temeljno je načelo da potpora za sanaciju omogući vremenski ograničenu potporu poduzetniku koji je suočen sa značajnim pogoršanjem svoje financijske situacije koje se odražava u akutnoj krizi likvidnosti ili tehničkoj insolventnosti.

Internet stranice NN 20/2007
• Takva vremenski ograničena potpora trebala bi poduzetniku osigurati vrijeme potrebno za analizu okolnosti koje su dovele do teškoća i izradu odgovarajućeg plana oporavka.

Internet stranice NN 20/2007 • Nadalje, potpora za sanaciju mora biti ograničena na najnižu potrebnu mjeru. Drugim riječima, potpora za sanaciju daje kratki predah poduzetniku u teškoćama u trajanju od najviše šest mjeseci.
Internet stranice NN 20/2007 • Potpora se mora sastojati od financijske posudbe u obliku jamstva ili zajma koja mora biti vraćena uz kamatnu stopu koja je barem usporediva s onom koja se naplaćuje na zajmove zdravim poduzetnicima, a naročito s referentnim kamatnim stopama koje utvrđuje Komisija. Strukturne mjere koje ne zahtijevaju brzo djelovanje, kao primjerice bespovratno i automatsko sudjelovanje države u vlastitom kapitalu društva, ne mogu se financirati iz potpore za sanaciju.
Internet stranice NN 20/2007 • 16. Čim se izradi i provede plan restrukturiranja ili likvidacije za koji je zatražena potpora, sve daljnje potpore smatrat će se potporama za restrukturiranje.
Internet stranice NN 20/2007 • Mjere koje treba odmah provesti kako bi se zaustavili gubici, uključujući strukturne mjere (primjerice promptno napuštanje djelatnosti koja donosi gubitke), mogu se financirati iz potpore za sanaciju, podložno uvjetima iz Odjeljka 3.1. za pojedinačne potpore i Odjeljka 4.3. za programe potpora. Osim u slučaju primjene skraćenog postupka iz Odjeljka 3.1.2., Država članica morat će dokazati da te strukturne mjere treba poduzeti odmah. Potpore za sanaciju obično se ne mogu dodijeliti za financijsko restrukturiranje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 20/2007 • 17. Restrukturiranje se pak s druge strane, temelji na izvedivom, koherentnom i dalekosežnom planu s ciljem ponovne uspostavu poduzetnikove dugoročne održivosti (rentabilnosti).
Informacije NN 20/2007 • Restrukturiranje obično uključuje jedan ili više od sljedećih elemenata: reorganizaciju i racionalizaciju poduzetnikovih djelatnosti na učinkovitijoj osnovi, što obično uključuje napuštanje djelatnosti koja je donosila gubitke, restrukturiranje onih postojećih djelatnosti koje ponovno mogu postati konkurentne, te po mogućnosti, diversifikaciju djelatnosti (razvoj novih ili poboljšanih proizvoda i proizvodnih procesa) koje će biti nove i održive.
Poslovne stranice NN 20/2007 • 18. Ove Smjernice primjenjuju se na poduzetnike u svim sektorima, osim onih koji djeluju u sektoru ugljena(8) ili proizvodnje čelika(9), pri tom ne dovodeći u pitanje posebna pravila koja se primjenjuju na poduzetnike u teškoćama(10) u određenom sektoru. Osim točke 79.(11) primjenjuju se i na sektor ribarstva i marikulture, koje je podložno posebnim pravilima sukladno Smjernicama za ispitivanje državnih potpora u ribarstvu i marikulturi(12). Poglavlje 5. sadrži neka dodatna pravila za poljoprivredu.
Pregledi NN 20/2007 • 19. Potpore koje su obuhvaćene člankom 87. stavkom 1. Ugovora mogu sukladno članku 87. stavcima 2. i 3. ipak biti smatrane usklađenima sa zajedničkim tržištem.
Besplatno NN 20/2007 • Osim potpora u smislu članka 87. stavka 2., posebice potpora za otklanjanje šteta nastalih uslijed prirodnih nepogoda ili izvanrednih okolnosti a koje nisu obuhvaćene ovim Smjernicama, jedini pravni temelj na osnovu kojeg se potpore za poduzetnike u teškoćama mogu smatrati usklađenima je članak 87. stavak 3. točka (c).
Glasnik NN 20/2007 • Temeljem te odredbe Komisija ima ovlast odobriti »potpore za olakšavanje razvoja određenih gospodarskih djelatnosti (…) ako te potpore ne utječu negativno na promjenu trgovinskih uvjeta u mjeri koja je suprotna zajedničkom interesu.«. Ovo bi osobito mogao biti slučaj ako je potpora potrebna za ispravljanje razlika nastalih neuspjesima na tržištu ili da bi se osigurala ekonomska i socijalna kohezija.
Propis NN 20/2007 • 20. Budući da je u opasnosti sam njegov opstanak, poduzetnik u teškoćama ne može se smatrati prikladnim sredstvom zagovaranja drugih ciljeva javne politike sve dok nije osigurana njegova održivost (rentabilnost). Sukladno tomu, Komisija smatra da potpore poduzetnicima u teškoćama mogu doprinijeti razvoju gospodarskih djelatnosti a da ne utječu negativno na trgovinu u mjeri u kojoj je to suprotno interesu Zajednice samo ako se poštuju uvjeti iz ovih Smjernica.
Propis NN 20/2007 • Kada se poduzetnici koji trebaju dobiti potporu za sanaciju ili restrukturiranje nalaze na područjima koja ispunjavaju uvjete za regionalnu potporu, Komisija će uzeti u obzir regionalne uvjete iz članka 87. stavka 3. točaka (a) i (c) Ugovora opisane u točkama 55. i 56. ovoga teksta.
Propis NN 20/2007 • 21. Komisija će osobitu pažnju posvetiti potrebi sprečavanja korištenja ovih Smjernica u svrhu nepoštivanja načela iz postojećih okvira i smjernica Zajednice.
Propis NN 20/2007 • 22. Na ocjenu potpora za sanaciju ili restrukturiranje ne smiju utjecati promjene u strukturi vlasništva poduzetnika koji prima potporu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 3/92, Broj 158/03, Broj 90/04, Broj 61/98, Broj 35/08, Broj 24/95


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled