PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 43/2009 • 3.3.1. Osnovni cilj Programa, kojeg je izradilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske, je smanjenje emisija štetnih plinova i razine buke cestovnih motornih vozila kategorija N2, (cestovna vozila koja služe za prijevoz tereta čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 t), N 3 (cestovna vozila koja služe za prijevoz tereta čija je najveća dopuštena masa veća od 12 t) i M3 (motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju više od 8 sjedišta i čija je najveća dopuštena masa veća od 5 t), sukladno s ciljevima predviđenim člankom 6. Zakona o zaštiti okoliša (»Narodne novine« broj 110/07).
NN 43/2009 • Između ostalog, spomenuti ciljevi odnose se na zaštitu života ljudi i životinja, zaštitu biljnoga svijeta, biološke i krajobrazne raznolikosti, očuvanje ekološke stabilnosti, unapređenje stanja okoliša i osiguranje zdravog okoliša, sprječavanje i smanjenje onečišćenja okoliša i slično. Naime, sukladno obrazloženju Programa, prometni sektor kao jedan od čimbenika ekonomskog rasta i kvalitete življenja predstavlja jedan od najvećih zagađivača okoliša, prvenstveno zbog velike emisije štetnih plinova prijevoznih sredstava, te je osim onečišćenja zraka, vode i tla, uzročnik stakleničkih plinova, globalnog zatopljenja, buke, vibracija, promjene klime, osiromašenja biološke raznolikosti, promjene krajolika ali i prometnih nezgoda.
NN 43/2009 • Programom su predviđene mjere smanjenja emisija štetnih plinova koje se odnose na kategorije cestovnih vozila N2, N 3 i M3, a sukladno propisanim standardima (EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4 i EURO 5). Standardi emisija štetnih plinova određuju se za vozila u obliku grama emitirane tvari po prijeđenom kilometru, prosječno za tipični ciklus vožnje. Standardima se ograničava emisija ugljikovog monoksida (CO), ugljikovodika (HC), dušičnih oksida (NOx) i čestica (PM), (usporedbe radi, jedno vozilo standarda EURO 1 ima emisiju kao tri vozila standarda EURO 4, odnosno jedan kamion kao deset automobila).
NN 43/2009 • 3.3.2. U državama članicama Europske unije od 1. listopada 2009. stupa na snagu standard EURO 5, dok će se isti standard u Republici Hrvatskoj početi primjenjivati od 1. listopada 2010. Temeljem mjera iz Programa, namjerava se izvršiti zamjena oko 3.000 ekoloških neprihvatljivih vozila za cestovna vozila standarda EURO 5.
NN 43/2009 • Poboljšanje ekoloških standarda vozila poduzetnika koji se bave cestovnim prijevozom, znatno je otežano nastankom globalne financijske i gospodarske krize, posebno, nemogućnosti dobivanja kredita na financijskom tržištu. Stoga se mjerama predviđenim u Programu nastoje otkloniti takvi problemi a dodjela državnih potpora pozitivno će utjecati na ovu gospodarsku djelatnost.
NN 43/2009 • b) Zakon o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (»Narodne novine« broj 107/03).
NN 43/2009 • Korisnici državne potpore su mali, srednji i veliki poduzetnici. Korisnik državne potpore, između ostalog, ne smije pripadati kategoriji poduzetnika u teškoćama, osim ako je taj status stekao nakon 1. kolovoza 2008., radi financijske i gospodarske krize. Korisnik državne potpore za čiju su zamjenu starog za novo vozilo standarda EURO 5 dodijeljena sredstava u obvezi je zbrinuti staro vozilo (reciklirati ga, zamijeniti vozilo po načelu »staro za novo«, prodati ga i sl.), a novo vozilo mora ostati u vlasništvu korisnika državne potpore najmanje 5 godina.
NN 43/2009 • 3.5. Instrument državne potpore, visina državne potpore, opravdani trošak, zbrajanje državnih potpora
NN 43/2009 • Država potpora u obliku subvencije, u iznosu do 70.000,00 kuna po vozilu dodijeljivat će se malim i srednjim poduzetnicima, odnosno u iznosu do 50.000,00 kuna po vozilu velikim poduzetnicima.
NN 43/2009 • Opravdani trošak predstavlja razlika u cijeni između starog vozila kategorija N2, N 3 i M3 s ekološki neprihvatljivim standardom (EURO 0, EURO 1, EURO 2 i EURO 3) i cijene novog vozila istih kategorija standarda EURO 5.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 43/2009 • Fond će dodijeliti državnu potporu pojedinom korisniku, koja zajedno s državnim potporama male vrijednosti i ostalim programima državnih potpora, ne može biti veća od 500.000,00 eura, za iste opravdane troškove, u kunskoj protuvrijednosti na dan dodjele državne potpore sukladno srednjem tečaju Hrvatske narodne banke (dalje: u kunskoj protuvrijednosti), u razdoblju od 1. siječnja 2008. do 31. prosinca 2010.
NN 43/2009 • Trajanje Programa predviđeno je od 1. travnja 2009. do 31. prosinca 2010.
NN 43/2009 • 3.8. Nadzor provedbe državnih potpora dodijeljenih temeljem Programa
NN 43/2009 • Nadzor nad namjenskim trošenjem državne potpore provodit će Fond. Također, Fond će voditi evidenciju o dodijeljenim državnim potporama i čuvati podatke o dodijeljenoj državnoj potpori 10 godina.
NN 43/2009 • Fond je naveo da je Program izrađen sukladno Priopćenju Komisije. Iz točke 4.2.2. Priopćenja Komisije proizlazi da trenutačna kriza ne utječe samo na poduzetnike koji ionako nemaju zavidan položaj na tržištu, već i na poduzetnike koji zbog finacijske i gospodarske krize ne mogu ostvariti pravo na kredit.
NN 43/2009 • 4.1. Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) razmatralo je prijedlog Programa na svojoj 11. sjednici održanoj 26. ožujka 2009., pri čemu je uzelo u obzir sve činjenice iz prijedloga Programa.
NN 43/2009 • Vijeće je utvrdilo da subvencija u svrhu nabavke cestovnih vozila kategorije N2, N 3 i M3 za cestovna vozila višeg ekološkog standarda EURO 5, sadržana u Programu predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. Zakona o državnim potporama. Sukladno navedenom članku Zakona, državne potpore su stvarni i potencijalni rashodi ili umanjeni prihodi države dodijeljeni od davatelja državne potpore koji narušavaju ili bi mogli narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore, bez obzira na oblik državne potpore, u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a.
NN 43/2009 • Svoju odluku Vijeće temelji na sljedećim činjenicama: subvenciju dodjeljuje Fond, koji je u vlasništvu Republike Hrvatske te se na taj način radi o rashodu države; odobrenje subvencije donosi ekonomsku prednost poduzetnicima koju isti ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje; riječ je o selektivnoj mjeri, jer će subvencija biti odobrena samo određenim poduzetnicima; odobrenjem subvencije postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a.
NN 43/2009 • Člankom 4. stavkom 1. Zakona o državnim potporama propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, dok su člankom 4. stavkom 2. i 3. propisana izuzeća od opće zabrane.
NN 43/2009 • 4.2. Da bi se na subvencije iz Programa moglo primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke c) Zakona o državnim potporama, isti mora biti izrađen sukladno hrvatskim propisima o državnim potporama i pravilnoj primjeni pravne stečevine EU odnosno za konkretan slučaj Priopćenju Komisije. Slijedom navedenog, Vijeće je utvrdilo da se Program odnosi na ublažavanje značajnih poremećaja u hrvatskom gospodarstvu nastalih temeljem globalne gospodarske i financijske krize.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 12/07, Broj 113/08,
Broj 14/06, Broj 128/08,
Broj 56/03, Broj 59/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE