PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 137/2008 • (3) Isplatom naknade štete iz stavka 2. ovoga članka prelaze na Republiku Hrvatsku, po samom zakonu, do visine isplaćene naknade sva oštećenikova prava prema štetniku ili Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje.
NN 137/2008 • Materijalne štete nastale uslijed uzroka navedenih u ovom Zakonu nadoknađuju se na teritoriju cijele Republike Hrvatske u obliku obnove oštećenih ili uništenih materijalnih dobara sukladno odredbama Zakona o obnovi.
NN 137/2008 • (1) Zahtjev za naknadu štete oštećenik podnosi Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske.
NN 137/2008 • (2) Izvansudska nagodba o naknadi štete sklopljena između Državnog odvjetništva Republike Hrvatske i oštećenika ima snagu ovršne isprave.
NN 137/2008 • (3) Ako ne prihvati ponudu Državnog odvjetništva Republike Hrvatske za sklapanje izvansudske nagodbe, odnosno ako Državno odvjetništvo Republike Hrvatske u roku od 60 dana ne odluči o podnesenom zahtjevu, oštećenik može svoje pravo na naknadu ostvarivati u postupku pred nadležnim sudom.
NN 137/2008 • (4) Sudski postupci radi ostvarivanja naknade štete su žurni.
NN 137/2008 • Sudski postupci radi naknade štete prekinuti stupanjem na snagu Zakona o izmjeni Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine« broj 7/96.) nastavit će se po odredbama ovoga Zakona.
NN 137/2008 • (1) Ako je zastarijevanje naknade štete počelo teći prije 3. veljače 1996. godine, ono nastavlja teći nakon stupanja na snagu ovoga Zakona, a vrijeme koje je isteklo prije zaustavljanja računa se u zakonom određeni rok za zastaru.
NN 137/2008 • (2) Ako je šteta nastala nakon 3. veljače 1996. godine zastarijevanje počinje teći od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
NN 137/2008 • Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 137/2008 • 3. Predlagatelji smatraju da je osporeni ZOŠT kao cjelina, odnosno da su njegovi članci 7., 8., 10., 11. i 12. nesuglasni s člancima 1., 3., 5. stavkom 1., 14. stavkom 2., 16. stavkom 2., 26., 32., 34. stavkom 1., 48. stavkom 1. i 89. stavcima 3., 4. i 5. Ustava. Pored toga, ukazuju i na nesuglasnost osporenog ZOŠT-a s člancima 6., 8. i 17. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst, 8/99. – ispravak i 14/02., u daljnjem tekstu: Konvencija) i s člankom 1. Protokola br. 1 te člankom 2. Protokola br. 4 uz Konvenciju.
NN 137/2008 • 3.1. Obrazlažući prijedloge, predlagatelji u bitnom ističu da je u Republici Hrvatskoj odgovornost za štetu nastalu uslijed terorističkih akata bila različito uređena u tri vremenska razdoblja:
NN 137/2008 • – u razdoblju od 8. listopada 1991. do veljače 1996. Republika Hrvatska je odgovarala za svu štetu (imovinsku i neimovinsku) koja je proizašla iz terorističkih akata na temelju članka 180. Zakona o obveznim odnosima (»Službeni listi SFRJ« broj 29/78., 39/85., 57/89. i »Narodne novine« broj 53/91., 73/91., 3/94., 107/95., 7/96., 91/96., 112/99., 88/01.; u daljnjem tekstu: ZOO);
NN 137/2008 • – u razdoblju od veljače 1996. do 31. srpnja 2003. po sili zakona (ex lege) bili su prekinuti svi postupci radi naknade štete pokrenuti na temelju navedenog članka 180. ZOO-a;
NN 137/2008 • – u razdoblju nakon stupanja na snagu ZOŠT-a, to jest poslije 31. srpnja 2003., prema mišljenju predlagatelja, ne postoji odgovornost Republike Hrvatske za imovinsku štetu nastalu terorističkim aktima, pa će sve tužbe sa zahtjevima za naknadu imovinske štete, koje su podnesene nadležnom redovnom sudu prije stupanja na snagu osporenog ZOŠT-a, kao i one poslije njegova stupanja na snagu, biti odbačene.
NN 137/2008 • 3.2. Predlagatelji ističu da osporeni ZOŠT uređuje odnose nastale prije njegova stupanja na snagu te ukida prava koja su do stupanja na snagu Zakona o izmjeni Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine« broj 7/96., u daljnjem tekstu: Zakon o izmjeni ZOO-a iz 1996.) bila priznata osobama koje su pretrpjele štetu uslijed terorističkih akata i javnih demonstracija. Stoga smatraju da osporeni ZOŠT ima povratno djelovanje, što je u suprotnosti s člankom 89. stavcima 4. i 5. Ustava. Navode da je osporeni ZOŠT unio pravnu nesigurnost među građane, jer su njegovim donošenjem bitno izmijenjena njihova prava i obveze što su ih imali prema propisima koji su važili u vrijeme nastanka štete. Ističu da su, s obzirom na pozitivne propise u vrijeme podnošenja tužbi za naknadu štete protiv Republike Hrvatske na temelju članka 180. ZOO-a, tužitelji mogli realno očekivati uspjeh u sporovima, te da posljedice koje su proizašle iz osporenog ZOŠT-a (koji je umanjio ranija prava) nisu primjerene legitimnim očekivanjima stranaka, što je u suprotnosti s načelom vladavine prava propisanim člankom 3. Ustava i načelom razmjernosti zajamčenim člankom 16. stavkom 2. Ustava.
NN 137/2008 • 3.3. Navode da je osporeni ZOŠT, suprotno Ustavom zajamčenoj jednakosti pred zakonom i onoj pred sudom, stvorio razliku u pravnom položaju osoba koje su pravo na naknadu štete ostvarile do stupanja na snagu Zakona o izmjeni ZOO-a iz 1996. (i to svih vrsta šteta u punom iznosu) i osoba o čijim će se zahtjevima odlučivati na temelju osporenog ZOŠT-a (koji priznaje pravo na naknadu samo one štete koja je posljedica smrti, tjelesne povrede ili oštećenja zdravlja, i to u ograničenom opsegu). Pored toga ističu da osporeni ZOŠT retroaktivno isključuje odgovornost Republike Hrvatske za štetu što je, prema mišljenju predlagatelja, nesuglasno s Ustavom zajamčenim pravom vlasništva.
NN 137/2008 • 3.4. Predlagatelji nadalje smatraju da naknada imovinske štete u obliku obnove uništenih ili oštećenih objekata sukladno Zakonu o obnovi (»Narodne novine« broj 24/96., 54/96., 87/96. i 57/00.) nije ustavnopravno prihvatljiva. Naime, pravo na obnovu u smislu Zakona o obnovi ne pripada svima (pravo na obnovu imaju samo državljani Republike Hrvatske pod određenim uvjetima), niti je prema Zakonu o obnovi moguće ostvariti pravo na naknadu svih vrsta šteta budući da taj Zakon nije propisao odgovornost za pokretne stvari, za izgubljenu zaradu, za buduću štetu, itd. Smatraju da su u praksi moguće situacije u kojima se obnovom ratom uništenih dobara, u opsegu utvrđenom Zakonom o obnovi, neće postići uspostava stanja kakvo je bilo prije nastanka štete. Stoga smatraju da je vlasnicima uništenih ili oštećenih objekata povrijeđeno ustavno pravo vlasništva zajamčeno člankom 48. stavkom 1. Ustava.
NN 137/2008 • 3.6. Predlagateljica Katarina Sokić ističe da će primjenom osporenog ZOŠT-a biti oštećene osobe koje su zahtjeve za naknadu štete postavile prije stupanja na snagu Zakona o izmjeni ZOO-a 3. veljače 1996. S obzirom na činjenicu da je osporeni ZOŠT isključio odgovornost Republike Hrvatske za štetu (koja je postojala prema ZOO-u koji je bio na snazi u vrijeme nastanka štete), sudovi će odbijati zahtjeve za naknadu štete koji su prema propisima koji su bili na snazi u vrijeme nastanka štete i podnošenja tužbenih zahtjeva nedvojbeno bili osnovani, ali će ti tužitelji unatoč tome biti obvezni plaćati troškove sudskih postupaka.
NN 137/2008 • Na temelju članka 45. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst) predlagateljica predlaže privremenu obustavu izvršenja pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi ZOŠT-a čija se suglasnost s Ustavom ocjenjuje, smatrajući da bi izvršenjem pojedinačnih akata donesenih na temelju osporenog ZOŠT-a mogle nastupiti teške i nepopravljive posljedice.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 75/00, Broj 58/08,
Broj 71/00, Broj 121/03,
Broj 106/00, Broj 109/00
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE