PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 40/2005 • 39. Kada se postupak inaktivacije ili uklanjanja virusa obavlja tijekom proizvodnje, treba poduzeti mjere kako bi se izbjegao rizik unakrsne kontaminacije između obrađenih i neobrađenih proizvoda.
NN 40/2005 • 40. Vrlo različita oprema može se upotrebljavati kod kromatografskih postupaka. Preporuča se opremu koristiti namjenski za purifikaciji jednog proizvoda, a između pojedinih serija kromatografsku opremu treba sterilizirati ili sanitirati. Uporabu iste opreme u različitim fazama proizvodnje treba izbjegavati. Kriteriji prihvatljivosti, rok valjanosti i metode sanitizacije ili sterilizacije kolona trebaju biti definirani.
NN 40/2005 • 41. Procesna kontrola ima posebno važnu ulogu u osiguravanju konzistentnosti kvalitete bioloških lijekova. One postupke kontrole koji su bitni za kvalitetu (npr. uklanjanje virusa), a ne mogu se izvesti na gotovom proizvodu, treba provesti u odgovarajućem stupnju proizvodnog postupka.
NN 40/2005 • 42. Potrebno je zadržati dovoljnu količinu uzorka međuproizvoda pri odgovarajućim uvjetima čuvanja kako bi bilo moguće ponavljanje ili potvrda rezultata kontrole za seriju proizvoda.
NN 40/2005 • 43. Potrebno je trajno praćenje nekih proizvodnih postupka, npr. praćenje procesa fermentacije. Ti podaci trebaju sačinjavati dio proizvodne dokumentacije svake serije proizvoda.
NN 40/2005 • 44. Kada se rabi kontinuirana kultura, posebno treba paziti na zahtjeve kontrole kvalitete koji su određeni vrstom proizvodnog postupka.
NN 40/2005 • Na temelju članka 43. Zakona o službenoj statistici (»Narodne novine«, br. 103/03.) Državni zavod za statistiku određuje
NN 40/2005 • Temeljni je zahtjev koji se stavlja pred sve statistike svijeta osiguravanje standardiziranih poslovnih pokazatelja svim zainteresiranim korisnicima na nacionalnom, europskom i svjetskom tržištu kako bi bili međusobno usporedivi. Taj je zahtjev rezultirao ubrzanim procesom međunarodne harmonizacije sve većeg broja statističkih poslovnih pokazatelja te izgradnje nacionalnih statističkih sustava koji pri kompilaciji i proizvodnji statističkih podataka primjenjuju međunarodno harmoniziran okvir. Dodatno, obveza kontinuiranog usklađivanja službene statistike RH sa statistikom EU-a nakon potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) između Republike Hrvatske i EU-a, donesenih Mjera Vlade RH u okviru Plana provedbe SSP-a za razdoblje od 2001. do kraja 2006., a posebice nakon dobivanja statusa kandidata, na zahtjev Eurostata, jest da se temeljni nacionalni statistički pokazatelji kontinuirano prilagođavaju standardima EU-a. U okviru preporuka EU-a, i tijekom 2004. intenziviran je rad DZS-a na daljem usklađivanju koncepta i definicija poslovnih statistika industrije prema zahtjevima EU-a. Jedan od rezultata tog rada jest izrada ovih revidiranih 1) Statističkih standarda za Strukturno-poslovno istraživanje industrije (u daljem tekstu SPS-ind), radi uvođenja novih obilježja za istraživanje SPS-ind istraživanja u skladu sa zahtjevima EU-a i potrebama nacionalnih korisnika za tom vrstom pokazatelja. Cilj je uvođenja novih obilježja osiguranje dovoljnog skupa relevantnih SPS-ind pokazatelja za sektor industrije svim korisnicima za potrebe analize strukture industrijskog sektora, karakterističnih jedinica koje obavljaju industrijske djelatnosti, njihov ustroj i organizaciju, konkurentnost i uspješnost poslovanja te njihov pojedinačni doprinos kako sektoru industrije, tako i ukupnome nacionalnom gospodarstvu, radi zadovoljavanja zahtjeva EU-a. Dalji razvoj i cjelovita harmonizacija istraživanja SPS-ind s istoimenim statistikama EU-a predviđeni su okvirno do kraja 2006. u okviru implementacije cjelovitoga koncepta SPS-a za sva područja gospodarstva, a ne samo za industriju.
NN 40/2005 • Naziv »Strukturno-poslovno istraživanje« preuzet je od istovrsnih statistika EU-a čija je primjena obvezatna na temelju Uredbe o strukturno-poslovnim statistikama (SBS-R) 2), kojom su propisani sadržaj, definicije, klasifikacije i druge norme koje se trebaju koristiti za ispravnu primjenu SBS-R. Primjena SBS-R obvezatna je za statistike svih država članica EU-a i za statistike svih država kandidata koje se žele pridružiti EU. Prema konceptu EU-a, strukturno-poslovne statistike (u daljem tekstu SPS) integralni su dio Teme 44: Statistike ekonomske djelatnosti poduzeća, unutar potpodručja III. B Poslovne statistike. 3) Nazivom »strukturno-
NN 40/2005 • -poslovne« EU želi istaknuti da je riječ o statistikama kojima je cilj ustanoviti strukturu ekonomske djelatnosti poduzeća i rezultate njihova poslovanja, a osnovni izvor podataka jesu poslovni računi poduzeća. Naime, informacije koje se osiguravaju iz ad
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 40/2005 • Razlozi donošenja SBS-R od strane EU-a ujedno su razlozi uvođenja SPS-ind statistika u RH još 1998., a odnose se na područja djelatnosti NKD-a 2002. koja čine sektor industrije. U SBS-R za sektor industrije u Dodatku 1. Opći modul, propisana su opća obilježja, definicije i klasifikacije, a u Dodatku 2. Industrija, posebna obilježja, definicije i klasifikacije, a uključuju rokove i ostale zahtjeve za transmisiju 4) nacionalnih SPS-ind podataka u Statistički ured EU-a – Eurostat.
NN 40/2005 • Upućivanje na izvorni statistički propis EU-a ili drugi međunarodni statistički standard bit će prikazano slijedom navoda u tekstu ovih Statističkih standarda. Navođenje izvornoga statističkog normativa koji je u cijelosti ili djelomično preuzet u ovim standardima, nužno je zbog uvođenja novih pojmova i definicija koji se razlikuju od dosadašnje statističke teorije i prakse te treba izbjeći eventualnu zabunu pri njihovoj interpretaciji od korisnika ili poistovjećivanje s nekim sličnim ili istim izrazima koji se koriste u drugim statističkim istraživanjima RH u nekome drugom kontekstu.
NN 40/2005 • Pojam industrije koji se koristi u ovom istraživanju SPS-ind, definiran je trima područjima NKD-a 2002.5): C Rudarstvo i vađenje, D Prerađivačka industrija i E Opskrba električnom energijom, plinom i vodom, odnosno odjeljcima djelatnosti NKD-a 2002. od 10. do 41. i u daljem tekstu referira se kao sektor industrije. Definicija tog pojma u skladu je s definicijom sektora industrije iz SBS-R EU-a jer je NKD 2002. strukturom i opisima djelatnosti izveden iz Statističke klasifikacije ekonomskih djelatnosti EU-a, NACE Rev. 1.16) i razlikuje se samo na razini podrazreda NKD-a 2002. (peteroznamenkasta brojčana oznaka), koji su uvedeni zbog specifičnih nacionalnih zahtjeva. Nacionalna raščlamba NKD-a 2002. nema neposredan utjecaj na rezultate istraživanja SPS-ind jer su statističke jedinice i njihov obuhvat određeni na razini skupina djelatnosti NKD-a 2002. (troznamenkasta brojčana oznaka).
NN 40/2005 • Usporedivost s prethodnim serijama podataka. Istim pojmom sektora industrije Državni zavod sa statistiku koristio se u godišnjim istraživanjima industrije (IND-21) počevši od 1995., a u mjesečnim istraživanjima industrije (IND-1) od 1997. Prvi prikupljeni, obrađeni i objavljeni podaci o strukturi industrijske proizvodnje prema konceptu ESA-e 95 7) EU-a (i izabranih varijabli SBS-R) odnose se na serije podataka iz Godišnjeg izvještaja industrije (IND-21) za sljedeće godine: od 1998. do 2001. U navedenom razdoblju provodilo se zajedničko istraživanje IND-21 za istraživanje PRODCOM o industrijskoj proizvodnji (tablica 1.) i dio istraživanja SPS-ind Elementi računa proizvodnje (tablice 2. i 3.). U 2003. zajedničko istraživanje IND-21 revidirano je i razdvojeno u dva samostalna istraživanja. Tako je SPS-ind postalo samostalno istraživanje i provelo se za 2002. i 2003. na temelju istih Statističkih standarda za Strukturno-poslovno istraživanje industrije (NN, br. 78/03.). Rezultati svih dosadašnjih godišnjih istraživanja SPS-ind, od 1998. do 2003., potpuno su usporedivi, osim za nova obilježja koja su uvedena za SPS-ind za 2002. i 2003., za koja postoje dvogodišnje serije. Rezultati i ovoga revidiranog istraživanja SPS-ind za 2004. bit će potpuno usporedivi za isti skup SPS-ind pokazatelja, a za novouvedena obilježja bit će kraće serije. Revizije istraživanja SPS-ind uvode se isključivo zbog potrebe daljeg usklađivanja nacionalnih statistika industrije s konceptom, definicijama i klasifikacijama statistika industrije EU-a, odnosno Eurostata, koji je nadležan za realizaciju kontinuiranog procesa statističke harmonizacije država koje su već članice EU-a, te integraciju onih koje se pripremaju to postati.
NN 40/2005 • Svrha prikupljanja SPS podataka jest osigurati elemente za obračun računa proizvodnje prema konceptu ESA-e 95 EU-a, koji se koristi za sagledavanje temeljnih pokazatelja o poslovanju i strukturi sektora industrije, za analizu strukturnih promjena unutar procesa pretvorbe i za sagledavanje elemenata koji utječu na njihov razvoj. Ciljevi istraživanja višestruki su: a) osigurati pouzdane i ažurne statističke podatke za određivanje strukture i pondera koji se koriste pri obračunavanju indeksa obujma industrijske proizvodnje i drugih pokazatelja kratkoročnih statistika industrije, b) osigurati svim relevantnim korisnicima dovoljan skup pokazatelja o poslovanju industrijskih poduzeća, strukturi i dodanoj vrijednosti sektora industrije, c) osigurati pouzdane i ažurne SPS-ind pokazatelje za potrebe nacionalnih računa, posebice za obračun godišnjeg BDP-a sektora industrije i d) uskladiti statističko praćenje industrije prema konceptu strukturno-poslovnih statistika EU-a.
NN 40/2005 • Dugoročni je cilj istraživanja SPS-ind i uspostava jedinstvenoga metodološkog okvira za objedinjavanje statističkih podataka iz proizvodnih, kratkoročnih i strukturnih statistika industrije te uspostava statistički baziranoga registra za sektor industrije, kako bi se osigurale relevantne, točne, pouzdane i komparabilne statističke informacije o naturalnim, vrijednosnim i strukturnim pokazateljima tog segmenta gospodarstva za njegovo mjerenje, valoriziranje i analiziranje sa svih aspekata na međunarodno usporediv način, te na temelju njih donosile adekvatne mjere koje će utjecati na njihov rast i razvoj.
NN 40/2005 • Usklađenost ovih statistika sa SBS-R za sektor industrije u I. fazi uvođenja SPS-ind statistika uglavnom je na agregatnoj razini, a njihova će se raščlamba na razinu svih varijabli po SBS-R za sektor industrije uvesti u okviru II. faze, koja će implicirati bitno proširenje sadržaja i novi pristup ovom istraživanju.
NN 40/2005 • Predmet su istraživanja SPS-ind, u skladu sa svrhom i ciljevima istraživanja, struktura djelatnosti industrijskih poduzeća i onih neindustrijskih koja u svom sastavu imaju dio ili dijelove koji obavljaju industrijsku proizvodnju te poslovni podaci za poduzeća i njihove dijelove. Obilježja koja se prikupljaju na obrascu IND-21/SPS jesu sljedeća: elementi računa proizvodnje u financijskom izrazu, tj. podaci o intermedijarnoj potrošnji, prihodima od prodaje proizvoda i ostalim prihodima, PDV-u i drugim porezima na proizvodnju i uvoz, subvencijama i dotacijama, stanju zaliha i nedovršene proizvodnje na početku i kraju godine; podaci u financijskom izrazu o troškovima osoblja poduzeća, ukupno i raščlanjeno na bruto plaće i nadnice zaposlenih te na doprinose poslodavaca za socijalno osiguranje; naturalni podaci o prosječnom broju zaposlenih, ukupno i raščanjeno na plaćene i neplaćene zaposlenike; informacije o e-poslovanju poduzeća (Anketa o elektroničkom poslovanju poduzeća). S obzirom na predmet istraživanja SPS-ind, strukturu industrije, podaci se prikupljaju za glavne i sporedne djelatnosti industrijskih poduzeća i onih neindustrijskih ako imaju barem jednu sporednu djelatnost industrije. Iz tih su razloga svakoj izvještajnoj jedinici za potrebe istraživanja SPS-ind određene statističke jedinice – poduzeća i njihove industrijske lokalne jedinice na razini industrijskih skupina djelatnosti NKD-a 2002. (troznamenkasta brojčana oznaka) jer se svi podaci u ovom istraživanju prikupljaju, osim za RH ukupno, i za razinu županija radi osiguravanja regionalnih SPS-ind pokazatelja.
NN 40/2005 • Izvještajne jedinice dužne su dostaviti podatke o predmetu istraživanja SPS-ind za sve svoje statističke jedinice navedene u adresaru za SPS-ind za izvještajnu godinu, na odgovarajućim obrascima IND-21/SPS za izvještajnu godinu.
NN 40/2005 • Istraživanje SPS-ind za izvještajnu godinu provodi se na osnovi Zakona o službenoj statistici (»Narodne novine«, br. 103/03.) slijedeći koncepte i definicije te druge upute koje su navedene u ovim Statističkim standardima. Obveza davanja podataka za sva statistička istraživanja koja provodi Državni zavod za statistiku i drugi nosioci službene statistike temelji se na člancima 35. i 38. (stavak 1.) Zakona o službenoj statistici (»Narodne novine«, br. 103/03.).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 111/03, Broj 113/09,
Broj 10/08, Broj 118/07,
Broj 58/06, Broj 175/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE