PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 58/2006 • 4. Osporenim Zakonom o doprinosima za obvezna osiguranja uređuju se obveze plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja, vrste doprinosa, obveznik doprinosa, obveznik obračunavanja doprinosa, obveznik plaćanja doprinosa, osnovica, stope za obračun, način utvrđivanja obveze i rokovi za uplatu, te druga pitanja uz plaćanje doprinosa za obvezna osiguranja, i to:
NN 58/2006 • 1. za mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti,
NN 58/2006 • 2. za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje,
NN 58/2006 • 5. U postupku određivanja mirovine svakog osiguranika, prilikom izračunavanja visine mirovine uzimaju se u obzir svi ukupno uplaćeni doprinosi za obvezno mirovinsko osiguranje. To znači da će se uzeti u obzir kako visina doprinosa za mirovinsko osiguranje koje je osiguranik uplaćivao na temelju redovnih mjesečnih primanja (plaće), tako i visina doprinosa za mirovinsko osiguranje koje je, u smislu osporenog Zakona o doprinosima za obvezna osiguranja, uplaćivao na temelju drugih povremenih primanja.
NN 58/2006 • Analizirajući navode predlagatelja o propisanim stopama za uplatu doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju osporenog Zakona o doprinosima za obvezna osiguranja (od 15%, odnosno 20%), ističe se da je potrebno razlikovati dvije skupine osiguranika. U prvom dijelu (tzv. I. mirovinski stup) nalaze se osiguranici koji na temelju generacijske solidarnosti uplaćuju mjesečno doprinos u visini 20% za mirovinsko osiguranje, a u drugom se dijelu (tzv. II. mirovinski stup) nalaze osiguranici koji mjesečno doprinos uplaćuju u dva dijela; 15% za mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti i 5% za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje.
NN 58/2006 • S obzirom da Zakon o mirovinskom osiguranju utvrđuje različita prava i u različitoj visini za osiguranike koji su osigurani samo u prvom dijelu mirovinskog osiguranja (osiguranje na temelju generacijske solidarnosti), u odnosu na osiguranike koji su osigurani u prvom i drugom dijelu mirovinskog osiguranja (osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje), to s ustavnopravnog stajališta nisu osnovani navodi predlagatelja da bi te skupine osiguranika morale plaćati doprinose u istoj visini.
NN 58/2006 • 6. Polazeći od utvrđenja da je sustav mirovinskog osiguranja uvjetovan načinom financiranja, te da je utemeljen na solidarnosti, Ustavni sud ocjenjuje da su osporene odredbe Zakona o doprinosima za obvezna osiguranja u suglasju s načelima socijalne pravde i vladavine prava, najvišim vrednotama ustavnog poretka Republike Hrvatske, zajamčenim člankom 3. Ustava.
NN 58/2006 • U odnosu na navode predlagatelja o obvezi plaćanja doprinosa na »druge dohotke« Ustavni sud smatra da, obzirom da se, osim mirovinskog, i svi drugi sustavi socijalnog osiguranja temelje na načelu solidarnosti, nije protivna Ustavu zakonska obveza plaćanja doprinosa na te dohotke.
NN 58/2006 • Osporene odredbe Zakona o doprinosima za obvezna osiguranja u suglasju su s člankom 14. stavkom 2. Ustava, jer propisuju obveze plaćanja doprinosa jednako za sve obveznike plaćanja.
NN 58/2006 • 7. Svi predlagatelji, uz ostalo, osporavaju i ustavnost primjene navedenih odredbi Zakona o doprinosima za obvezna osiguranja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 58/2006 • Ustavni sud nije nadležan ocjenjivati primjenu određenog zakona pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti. Ovo stajalište Ustavni sud je, među ostalim svojim odlukama, izrazio i u rješenju broj: U-I-1455/2001 od 24. studenoga 2004. godine (»Narodne novine«, broj 175/04.), u kojem je istaknuto da primjena zakona ili njegovih pojedinih odredbi može biti predmetom ocjene samo u postupku koji je pred Ustavnim sudom pokrenut ustavnom tužbom.
NN 58/2006 • 8. Stoga je, na temelju odredbe članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona, odlučeno kao u izreci rješenja (točka I.).
NN 58/2006 • Objava rješenja (točka II. izreke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
NN 58/2006 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 20. travnja 2006., donio je
NN 58/2006 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 25. Zakona o vatrogastvu (»Narodne novine«, broj 106/99, 117/01, 96/03 i 174/04).
NN 58/2006 • 1. Petrokemija d.d. iz Kutine, koju zastupaju Boris Mesarić, predsjednik Uprave, i Tomislav Seletković, član Uprave, (u daljnjem tekstu: podnositelj), podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske odredbe članka 25. Zakona o vatrogastvu (»Narodne novine«, broj 106/99, 117/01, 96/03, 139/04 – pročišćeni tekst i 174/04).
NN 58/2006 • Podnositelj ističe da odredba članka 25. Zakona o vatrogastvu nije u suglasnosti s odredbama članka 3. i članka 14. Ustava Republike Hrvatske.
NN 58/2006 • Profesionalnim vatrogascima staž osiguranja računa se u uvećanom trajanju od 15 mjeseci za 12 mjeseci stvarno provedenih na tim poslovima.
NN 58/2006 • Dobrovoljni vatrogasac kada obavlja iste poslove i pod istim uvjetima kao profesionalni vatrogasac duže od mjesec dana ima pravo na uvećani staž osiguranja u trajanju od 15 mjeseci za 12 mjeseci stvarno provedenih na tim poslovima.
NN 58/2006 • 2. Prema navodima podnositelja, osporenom zakonskom odredbom propisuje se računanje staža osiguranja s povećanim trajanjem za profesionalne vatrogasce i dobrovoljne vatrogasce kada obavljaju iste poslove i pod istim uvjetima kao profesionalni vatrogasci duže od mjesec dana, time da se staž osiguranja računa u trajanju od 15 mjeseci za 12 mjeseci stvarno provedenih na tim poslovima. Međutim, takav povećani staž osiguranja za ovu kategoriju djelatnika, kakav nije utvrđen u Zakonu o stažu osiguranja s povećanim trajanjem (»Narodne novine«, broj 71/99, u daljnjem tekstu: ZSOPT), već u posebnom zakonu, utvrđuje se bez uvažavanja mjerila, metodologije i postupka za utvrđivanje takvog staža osiguranja, koji su propisani ZSOPT-om odnosno pravilnikom nadležnog ministra donesenim sukladno odredbi članka 6. ZSOPT-a.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 123/00, Broj 14/91,
Broj 42/09, Broj 48/05,
Broj 19/90, Broj 99/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE