PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-05-58-1426 NN 58/2006

• Stoga se staž osiguranja s povećanim trajanjem priznaje svim djelatnicima podnositelja (i drugih pravnih osoba) koji su profesionalni vatrogasci (odnosno osobe s njima izjednačenog statusa), bez obzira na kakvim konkretnim poslovima i u kojim uvjetima stvarno rade.


Stranica 2006-05-58-1426 NN 58/2006

• Navedeno ima za posljedicu da je podnositelj, kao poslodavac, dužan za te djelatnike, isključivo na temelju formalnog kriterija (naziva radnog mjesta), uplaćivati povećane doprinose za mirovinsko i invalidsko osiguranje, te je tako izložen neopravdano visokim troškovima u svojem poslovanju, a u protivnom prekršajnim sankcijama.


Stranica 2006-05-58-1426 NN 58/2006

• Prema stajalištu podnositelja, osobe na koje se odnosi osporena odredba Zakona o vatrogastvu stavljene su u privilegiran položaj i u odnosu na druge djelatnike, koji nerijetko rade u uvjetima štetnijim i opasnijim od uvjeta u kojima rade vatrogasci, a u slučaju požara ili drugih izvanrednih situacija i drugi djelatnici, bez obzira na svoju struku, zbog poznavanja procesa rada, sudjeluju u gašenju odnosno otklanjanju posljedica.


Stranica 2006-05-58-1426 NN 58/2006

• Podnositelj smatra da je osporenom odredbom članka 25. Zakona o vatrogastvu narušena ustavna vrednota socijalne pravde i ustavno jamstvo jednakosti pred zakonom, a koje Ustav štiti u odredbama članaka 3. i 14. (pri čemu je iz sadržaja prijedloga razvidno da se ukazuje na nesuglasnost osporene zakonske odredbe s odredbom stavka 2. članka 14. Ustava).


Internet NN 58/2006
• Podnositelj predlaže poništavanje osporene odredbe Zakona o vatrogastvu.

Internet stranice NN 58/2006
• 3. U tijeku razmatranja podnesenog prijedloga Ustavni sud je pribavio mišljenje Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva Republike Hrvatske, kao i mišljenje Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.

Internet stranice NN 58/2006 • 5. Prijedlog podnositelja zasniva se na tvrdnji o protuustavnom stavljanju u neravnopravan položaj onih poslodavaca, koji zbog prirode djelatnosti moraju zapošljavati vatrogasce i uplaćivati za njih povećane doprinose, a bez prethodno utvrđenih objektivnih mjerila stvarne težine radnih uvjeta na pojedinim radnim mjestima vatrogasca. S druge strane, prijedlog ukazuje na neravnopravan položaj dugih djelatnika, koji nisu vatrogasci, a koji stvarno rade u otežanim uvjetima, ali pravo na staž osiguranja s povećanim trajanjem mogu steći samo ako su poslovi njihovog radnog mjesta, na temelju propisane metodologije i u propisanom postupku, utvrđeni takvima da udovoljavaju uvjetima za računanje staža osiguranja s povećanim trajanjem.
Internet stranice NN 58/2006 • Podnositelj navedenu neravnopravnost nalazi i u međusobnoj neusklađenosti dvaju zakona odnosno u činjenici da su donošenju Zakona o vatrogastvu odnosno unošenju odredbe članka 25. u taj Zakon trebale prethoditi određene radnje propisane odredbom članka 6. ZSOPT-a, međutim je provođenje tih radnji izostalo.
Internet stranice NN 58/2006 • (1) Radna mjesta odnosno zanimanja na kojima se staž osiguranja računa s povećanim trajanjem, a koja nisu utvrđena ovim Zakonom, utvrđuju se na temelju stručne dokumentacije izrađene prema metodologiji koju pravilnikom propisuje ministar nadležan za mirovinsko osiguranje.
Internet stranice NN 58/2006 • (2) Poticaj za utvrđivanje odnosno ukidanje radnih mjesta i zanimanja na kojima se staž osiguranja računa s povećanim trajanjem može dati poslodavac, sindikat i Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 58/2006 • (3) Podnositelj poticaja iz stavka 2. ovog članka dužan je priložiti stručnu dokumentaciju.
Informacije NN 58/2006 • (4) Stručna dokumentacija izrađena prema metodologiji iz stavka 1. ovog članka dostavlja se ministarstvu nadležnom za mirovinsko osiguranje koje pribavlja mišljenje specijaliziranih znanstvenih i stručnih ustanova.
Poslovne stranice NN 58/2006 • 6. Odredbom članka 128. alineje 1. Ustava Republike Hrvatske propisano je da Ustavni sud Republike Hrvatske odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom.
Pregledi NN 58/2006 • U tom smislu, Ustavni sud nije ovlašten ocjenjivati međusobnu usklađenost dvaju zakona.
Besplatno NN 58/2006 • 7. Zakonom o vatrogastvu utvrđena je još jedna skupina radnih mjesta na kojima se staž osiguranja računa s povećanim trajanjem, pored onih radnih mjesta i zanimanja na kojima se staž osiguranja računa s povećanim trajanjem, a koja su utvrđena ZSOPT-om. Taj Zakon u odnosu na osporenu odredbu članka 25. Zakona o vatrogastvu predstavlja opći zakon.
Glasnik NN 58/2006 • ZSOPT utvrđuje određena prava (računanje staža osiguranja s povećanim trajanjem, snižavanje dobne granice za stjecanje prava na starosnu mirovinu) za niz taksativno navedenih radnih mjesta, zanimanja i oblika invalidnosti, to jest za više različitih skupina osiguranika Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. To su osobe zaposlene na osobito teškim i za zdravlje štetnim radnim mjestima, osobe kojima zbog naravi posla opadaju fiziološke funkcije organizma, slijepe osobe, gluhe osobe, osobe koje se ne mogu samostalno kretati, te osobe oboljele od određenih u Zakonu navedenih bolesti.
Propis NN 58/2006 • Pravo je zakonodavca da putem zakona propiše određene vrste i opseg prava odnosno obveza građana, u skladu s Ustavom. Stoga je u skladu s ovlastima zakonodavca činjenica da su ZSOPT-om propisana određena prava za određeni krug osoba, a da su Zakonom o vatrogastvu ista prava proširena na još jednu skupinu osoba (koje, konkretno, rade na radnom mjestu profesionalnog vatrogasca).
Propis NN 58/2006 • Također je nedvojbeno pravo zakonodavca da istim ili drugim zakonom propiše i način ostvarivanja prava priznatih određenim osobama, pa da radi toga propiše i određene obveze. U konkretnom slučaju te su obveze propisane drugim zakonom, a odnose se na dužnost uplaćivanja povećanih doprinosa za mirovinsko i invalidsko osiguranje za određene djelatnike, sve one kojima neki zakon priznaje pravo na računanje staža osiguranja s povećanim trajanjem.
Propis NN 58/2006 • Neovisno o tome pristupa li se konkretnom pitanju s gledišta priznatog prava ili s gledišta nametnute obveze, ustavnopravno je odlučujuće da obveza jednako tereti sve poslodavce svih djelatnika kojima je priznato jednako pravo (dakle, one na koje se odnosi ZSOPT, članak 25. Zakona o vatrogastvu i drugi posebni zakoni koji sadrže istovrsne odredbe).
Propis NN 58/2006 • Prema stajalištu Ustavnog suda, pitanje jednakosti u primjeni zakona, pa i pitanja socijalne pravednosti, nije moguće razmatrati unutar dviju društvenih skupina koje nemaju jednak pravni položaj to jest unutar skupina od kojih na jednu utječu ovdje sporna prava odnosno obveze, a na drugu ne utječu. To je pitanje moguće razmatrati samo unutar iste društvene skupine, one na koju se sporna prava i obveze odnose.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 107/99, Broj 6/00, Broj 79/07, Broj 55/02, Broj 11/04, Broj 83/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled