PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 1/2009 • 4. praćenje koncentracije izvora s obzirom na procjenu likvidnosti pojedinih instrumenata, geografskih lokacija i davatelja izvora sredstava.
NN 1/2009 • Uprava i više rukovodstvo kreditne institucije dužni su izraditi plan postupanja u kriznim situacijama koji će biti usvojen od strane uprave kreditne institucije te biti sastavni dio politike kreditne institucije za upravljanje likvidnosnim rizikom. Plan postupanja u kriznim situacijama mora barem obuhvatiti sljedeće:
NN 1/2009 • 1. indikatore ranog upozorenja koji služe kao naznake nastupanja krize te osobe odgovorne za praćenje i izvještavanje o navedenim indikatorima (npr. smanjenje depozita, pad cijene dionica, veći trošak financiranja u odnosu na druge kreditne institucije, promjena rejtinga kreditne institucije, poteškoće pri prikupljanju sredstava na novčanom tržištu, pogoršanje kvalitete aktive ili profitabilnosti);
NN 1/2009 • 2. dužnosti i odgovornosti pojedinih radnika u slučajevima kada kreditna institucija ima problema s likvidnošću (zaduženih za npr. za odnose s klijentima, javnošću, ključnim tržišnim sudionicima, dioničarima i središnjim bankama);
NN 1/2009 • 3. procedure za pravovremeno i relevantno informiranje višeg rukovodstva i uprave kreditne institucije za potrebe odlučivanja o postupanju u kriznim situacijama;
NN 1/2009 • 4. procedure i postupke za pribavljanje manjkova tekućih sredstava i vremenski okvir u kojem se trebaju poduzeti pojedine aktivnosti (npr. prodaja imovine, uspostavljanje novih linija financiranja) u normalnim i stresnim okolnostima;
NN 1/2009 • 5. identifikaciju, veličinu i pouzdanost svih izvora financiranja s naznačenim redoslijedom korištenja u različitim situacijama koje se kreću od normalnih okolnosti do ozbiljne stresne krize sustava;
NN 1/2009 • 6. strategiju koja će predvidjeti promjenu ponašanja imovine i obveza i
NN 1/2009 • 7. okolnosti za provođenje plana postupanja u kriznim situacijama te podatke za kontakt (adresa, telefon, e-mail i slični podaci) i lokaciju osoba odgovornih za provođenje plana.
NN 1/2009 • 3. MINIMALNI KVANTITATIVNI ZAHTJEVI ZA UPRAVLJANJE LIKVIDNOSNIM RIZIKOM
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 1/2009 • (1) Kreditna institucija je dužna izračunavati ročnu neusklađenost dospijeća imovine i obveza (engl. maturity mismatch) prema preostalom ugovorenom roku dospijeća, na način da za imovinu koristi posljednji mogući datum namire potraživanja, a za obveze najraniji mogući datum plaćanja obveze. Iznimno, za stavke iz članka 13. do 15. ove Odluke kreditna institucija može pri izračunavanju neusklađenosti dospijeća imovine i obveza koristiti odnosne pretpostavke, umjesto preostalog ugovorenog dospijeća.
NN 1/2009 • (2) Kreditna institucija je dužna Hrvatskoj narodnoj banci dostaviti slijedeća izvješća: Trenutačno utrživa imovina, Očekivani priljevi, Očekivani odljevi, Koeficijent likvidnosti, Pretpostavke o ponašanju pozicija i Koncentracija izvora (u nastavku teksta: Izvješća).
NN 1/2009 • (3) U navedenim izvješćima novčani priljevi i odljevi moraju biti raspoređeni u vremenske zone na način kako je određeno Uputom za jedinstvenu primjenu Odluke o upravljanju likvidnosnim rizikom (u nastavku teksta: Uputa). U Izvješća moraju biti uključeni i priljevi i odljevi po osnovi izvanbilančnih potencijalnih obveza i derivata.
NN 1/2009 • Pretpostavke o ponašanju određenih pozicija imovine i obveza kreditne institucije
NN 1/2009 • (1) Kreditna institucija može koristiti pretpostavke o ponašanju novčanih tokova za sljedeće pozicije:
NN 1/2009 • (2) Pretpostavke o ponašanju novčanih tokova pozicija iz stavka 1. ovoga članka kreditna institucija je dužna u potpunosti dokumentirati, propisati svojim internim aktima te ih zajedno s njihovim financijskim učinkom na novčane tokove uključivati u redovita Izvješća koja se dostavljaju Hrvatskoj narodnoj banci. Kreditna institucija dužna je dokazati opravdanost korištenja usvojenih pretpostavki, potkrijepiti ih podacima o ponašanju pojedinih novčanih tokova u prošlosti te ih redovito revidirati.
NN 1/2009 • (3) Ako kreditna institucija započne s korištenjem pretpostavki o ponašanju novčanih tokova pojedinih pozicija iste je dužna kontinuirano primjenjivati te ih kao takve uključivati u sklopu redovitih Izvješća koja se dostavljaju Hrvatskoj narodnoj banci.
NN 1/2009 • (4) Kreditna institucija je dužna koristiti korektivne faktore za svaku kategorija imovine i obveza i to na način kako je određeno u članku 14. i 15. ove Odluke, ovisno o tome koristi li pretpostavke o ponašanju navedenih stavki ili ne. Ako kreditna institucija koristi pretpostavke o ponašanju određenih stavki, pri određivanju konačnog iznosa novčanog toka koji će biti uključen u Izvješća, dužna je, s ciljem konzervativnosti, dobiveni procijenjeni postotni iznos od ukupnog iznosa ispraviti (uvećati ili umanjiti) za dodatni korektivni faktor propisan ovom Odlukom.
NN 1/2009 • (1) Odobrene kreditne linije: Kreditna institucija dužna je biti konzervativna pri određivanju pretpostavki o povlačenju neiskorištenih primljenih i danih kreditnih linija te ih iskazivati u odgovarajućim vremenskim zonama u Izvješćima. Primljene kreditne linije koje su kreditnoj instituciji raspoložive za povlačenje sredstava moraju biti pravno obvezujuće, bezuvjetne i pravovremeno dostupne. Kod danih kreditnih linija koje je odobrila, kreditna institucija je dužna procjenjivati mogućnost njihova povlačenja te, ako njihovo neispunjenje uzrokuje značajni reputacijski rizik i pravni rizik za kreditnu instituciju, iste uključivati u izračun očekivanih odljeva. Ako kreditna institucija koristi pretpostavke o ponašanju odobrenih kreditnih linija, na dobiveni rezultat o ponašanju novčanih tokova po istima dužna je pridodati korektivni faktor od 2%. Ako kreditna institucija ne koristi pretpostavke o ponašanju odobrenih neiskorištenih kreditnih linija fizičkim i pravnim osobama (prekoračenja po računima) koje nisu kreditna institucija, profesionalni sudionik na novčanom tržištu ili druga financijska institucija, od ukupnog odobrenog iznosa okvirnih kredita, kreditna institucija je dužna najmanje 10% okvirnih kreditnih linija za fizičke osobe i 20% istih za navedene pravne osobe u Izvješća uključiti kao novčani odljev u vremenskim zonama do tjedan i do mjesec dana. Odobrene kreditne linije koje je kreditna institucija dala kreditnim institucijama, drugim profesionalnim sudionicima na novčanom tržištu i ostalim financijskim institucijama, kreditna institucija je dužna u Izvješća uključiti u 100%-tnom iznosu u vremenskim zonama do tjedan i do mjesec dana.
NN 1/2009 • (2) Ostale klasične izvanbilančne stavke: Kreditna institucija može koristiti pretpostavke o ponašanju ostalih klasičnih izvanbilančnih stavki. Na dobiveni rezultat o ponašanju takvih pozicija, s ciljem konzervativnosti, kreditna institucija je dužna primijeniti dodatni korektivni faktor od 0,75%. Ako kreditna institucija, pri izračunavanju iznosa novčanih odljeva po ostalim klasičnim izvanbilančnim stavkama, ne koristi pretpostavke o njihovom ponašanju, dužna je, u Izvješćima, u novčane odljeve do tjedan i mjesec dana uključiti najmanje 5% ukupnih ostalih klasičnih izvanbilančnih stavki.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 12/08, Broj 2/98,
Broj 112/08, Broj 136/03,
Broj 56/08, Broj 68/97
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE