PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-12-154-4171 NN 154/2008

• (44) Promet je odgovoran za veliki dio cjelokupnih emisija stakleničkih plinova (približno 30%) kao i za lokalno onečišćenje prašinom, sitnim česticama, NOx i SOx. Prema tome, važno je poticati čiste oblike prijevoza, radi borbe protiv globalnih klimatskih promjena i radi smanjivanja lokalnog onečišćenja, posebno u gradovima. U tom kontekstu, posebno je važno poticati nabavu čistih prijevoznih vozila (uključujući i čiste brodove).


Stranica 2008-12-154-4171 NN 154/2008

• 1.5.3. Potpore za rane prilagodbe budućim standardima Zajednice


Stranica 2008-12-154-4171 NN 154/2008

• (45) Ove smjernice ne odobravaju potpore za pomoć poduzetnicima prilikom usklađivanja sa standardima Zajednice koji su već na snazi, budući da takve potpore ne bi vodile većoj razini zaštite okoliša. Međutim, državne potpore mogu osigurati znatno bržu provedbu novouvedenih standarda Zajednice koji nisu još stupili na snagu i tako pridonijeti smanjenju onečišćenja brže nego što bi to bio slučaj bez potpora. U takvim situacijama državne potpore dakle mogu stvoriti pojedinačne poticaje poduzetnicima, koji neutraliziraju učinke negativnih vanjskih utjecaja vezanih uz onečišćenje.


Stranica 2008-12-154-4171 NN 154/2008

• (46) Potpore poduzetnicima za istraživanja o ulaganjima usmjerenima na postizanje razine zaštite okoliša povrh standarda Zajednice ili povećanje razine zaštite okoliša u nedostatku standarda Zajednice, kao i za istraživanja o štednji energije i proizvodnji obnovljive energije, usmjerene su na tržišni nedostatak vezan uz asimetrične informacije. Poduzetnici često podcjenjuju mogućnosti i koristi vezane uz štednju energije i obnovljive izvore energije, što vodi do premalih ulaganja.


Internet NN 154/2008
• (50) Što se tiče hidroenergetskih postrojenja valja primijetiti da ona mogu imati dvojaki učinak na okoliš. Ona svakako predstavljaju potencijal u pogledu niskih emisija stakleničkih plinova. Prema tome, mogu igrati važnu ulogu u sveukupnoj energetskoj mješavini. S druge strane, takva postrojenja mogu također imati i negativni učinak, na primjer na sustave voda i biološku raznolikost[18].

Internet stranice NN 154/2008
• (53) Ova vrsta potpore namijenjena je stvaranju pojedinačnih poticaja kao protuteže učincima negativnih vanjskih utjecaja, u slučaju kad nije moguće pronaći onečišćivača i naplatiti mu troškove štete za okoliš koju je prouzrokovao. U takvim slučajevima, državne potpore mogu biti opravdane ako su troškovi zbrinjavanja veći od posljedičnog porasta vrijednosti te lokacije.

Internet stranice NN 154/2008 • (54) Ova vrsta potpore za ulaganje usmjerena je na stvaranje pojedinačnih poticaja za smanjivanje negativnih vanjskih učinaka premještanjem poduzetnika koji stvaraju velika onečišćenja na mjesta gdje će ta onečišćenja imati manje štetne učinke, što smanjuje vanjske troškove. U skladu s načelom predostrožnosti, ove Smjernice uvode mogućnost dodjele potpore za premještanje visokorizičnih subjekata u skladu s Direktivom Vijeća 96/82/EZ od 9. prosinca 1996. o kontroli opasnosti od velikih nesreća koje uključuju opasne tvari[22] (nadalje Direktiva Seveso II). Nesreće u prošlosti pokazale su da je lokacija subjekta obuhvaćenog Direktivom Seveso II od ključne važnosti i za prevenciju nesreća i za ograničenje posljedica nesreća na ljude i okoliš. Državne potpore, prema tome, mogu biti opravdane ako se premještanje provodi iz razloga zaštite okoliša. Kako bi se osiguralo da se potpore ne dodjeljuju za premještanje iz drugih razloga, potrebna je upravna ili sudska odluka nadležnog tijela javne vlasti, odnosno dogovor između nadležnog tijela javne vlasti i poduzetnika o premještanju potonjeg. Opravdani troškovi moraju uzeti u obzir sve prednosti koje poduzetnik može ostvariti zbog premještanja.
Internet stranice NN 154/2008 • (55) Sustavi trgovanja dozvolama mogu uključivati državne potpore na različite načine, na primjer kad države članice dodjeljuju dozvole i prava ispod njihove tržišne vrijednosti, i to je pripisano državama članicama. Ova vrsta potpore može se koristiti za pobijanje negativnih vanjskih učinaka dopuštajući uvođenje tržišnih instrumenata usmjerenih na ciljeve zaštite okoliša. Ako je ukupni iznos dozvola koje je izdala država članica manji od ukupnih očekivanih potreba poduzetnika, ukupni učinak na razinu zaštite okoliša bit će pozitivan. Na pojedinačnoj razini svakog poduzetnika, ako dodijeljena prava ne pokrivaju u cijelosti očekivane potrebe poduzetnika, poduzetnik mora ili smanjiti svoje onečišćenje, pridonoseći tako poboljšanju razine zaštite okoliša, ili kupiti dopunska prava na tržištu, plaćajući tako naknadu za svoje onečišćenje. Kako bi se ograničilo narušavanje tržišnog natjecanja, nikakva prekomjerna raspodjela prava ne može biti opravdana, a propisima se mora izbjeći stvaranje neopravdanih ulaznih zapreka.
Internet stranice NN 154/2008 • (56) Kriteriji izloženi u točki 55. tvore osnovu za Komisijinu ocjenu situacija koje se pojavljuju tijekom razdoblja trgovanja koje završava 31. prosinca 2012. Što se tiče situacija koje se javljaju tijekom razdoblja trgovanja nakon tog datuma, Komisija će ocjenjivati mjere s obzirom na to jesu li ujedno potrebne i razmjerne. Na kraju, ovo će biti osnova za reviziju ovih Smjernica uzimajući u obzir posebno novu Direktivu o Sustavu trgovanja emisijama CO2 u EU-u za razdoblje trgovanja nakon 31. prosinca 2012.
Internet stranice NN 154/2008 • 1.5.12. Potpore u obliku smanjenja ili izuzeća od poreza za zaštitu okoliša
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 154/2008 • (57) Smanjenja ili izuzeća od poreza za zaštitu okoliša koja se tiču pojedinih sektora ili kategorija poduzetnika mogu učiniti izvedivim uvođenje viših poreza za ostale poduzetnike, tvoreći tako sveukupno poboljšanje u internalizaciji troškova, i stvarajući daljnje poticaje za poboljšanje zaštite okoliša. Prema tome, ova vrsta potpora može biti nužna za neizravno suzbijanje negativnih vanjskih učinaka olakšavajući uvođenje ili očuvanje relativno visokih nacionalnih poreza za zaštitu okoliša. Kako bi potpore bile usklađene, mora se pokazati da su izuzeća ili smanjenja potrebna za sve predložene kategorije korisnika, te da su razmjerne po veličini. Pretpostavlja se da je to slučaj ako korisnici plaćaju barem minimalnu razinu poreza u Zajednici utvrđenu mjerodavnom Direktivom, ako takva postoji. U protivnom, nužnost ovisi o mjeri u kojoj nacionalni porezi imaju učinak na proizvodne troškove, kao i o mogućnosti da se porez prebaci na potrošače i smanje profitne marže. Razmjernost tada ovisi o mjeri u kojoj korisnici mogu dalje smanjiti svoju potrošnju ili emisije, platiti dio nacionalnog poreza ili sklopiti sporazume o zaštiti okoliša radi smanjivanja onečišćenja[23].
Informacije NN 154/2008 • (58) Ove se Smjernice primjenjuju na državne potpore za zaštitu okoliša. Primjenjuju se u skladu s drugim politikama Zajednice o državnim potporama, drugim odredbama Ugovora o osnivanju Europske zajednice i Ugovora o Europskoj uniji, kao i zakonodavstvom donesenim u skladu s tim Ugovorima.
Poslovne stranice NN 154/2008 • (60) Ove Smjernice ne pokrivaju oblikovanje i proizvodnju proizvoda, uređaja ili prijevoznih sredstava prihvatljivih za okoliš i namijenjenih korištenju uz potrošnju manje količine prirodnih resursa, niti djelatnosti poduzete unutar postrojenja ili drugih proizvodnih jedinica s ciljem da se poboljša sigurnost ili higijena.
Pregledi NN 154/2008 • (62) Financiranje mjera za zaštitu okoliša vezanih uz infrastrukturu u zračnom, cestovnom i željezničkom prijevozu, prijevozu unutarnjim plovnim putovima i morskom prijevozu, uključujući sve projekte od općeg interesa određene u Odluci br. 1692/96/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 1996. o smjernicama Zajednice o razvoju transeuropske prijevozne mreže[27], nije obuhvaćeno ovim Smjernicama.
Besplatno NN 154/2008 • (63) Državne potpore za istraživanja, razvoj i inovacije u području zaštite okoliša obuhvaćene su pravilima izloženima u Okviru Zajednice za državne potpore za istraživanja, razvoj i inovacije[28]. Međutim, faza širenja ekoloških inovacija tržištem (nabava sredstava ekološke inovacije) obuhvaćena je ovim Smjernicama.
Glasnik NN 154/2008 • (66) Ove se Smjernice ne primjenjuju na naslijeđene troškove kako su definirani u Priopćenju Komisije koje se odnosi na metodologiju ocjenjivanja državnih potpora vezanih uz naslijeđene troškove[31].
Propis NN 154/2008 • (67) Nadalje, u mjeri u kojoj odredbe o štednji energije izložene u odjeljku 3.1.5. nisu primjenjive, ove Smjernice ne primjenjuju se na državne potpore za ulaganja u infrastrukturu vezanu uz daljinsko grijanje, što se ocjenjuje prema članku 87. stavku 3. točki (c) Ugovora o EZ-u.
Propis NN 154/2008 • (68) U nekim državama članicama poduzetnici mogu podlijegati porezima za zaštitu okoliša i u isto vrijeme sudjelovati u sustavima trgovanja dozvolama. Komisija nije stekla dovoljno iskustva u ocjenjivanju usklađenosti smanjenja poreza za zaštitu okoliša u takvim situacijama. Slijedom toga, Komisija smatra da je prerano za davanje općih smjernica o tome. Umjesto toga, ocjena takvih slučajeva, u mjeri u kojoj oni predstavljaju državnu potporu u smislu članka 87. stavka 1. Ugovora o EZ-u, provodi se prema članku 87. stavku 3. točki (c) Ugovora o EZ-u.
Propis NN 154/2008 • (70) U smislu ovih Smjernica primjenjuju se sljedeće definicije:
Propis NN 154/2008 • 1) zaštita okoliša označava svaku djelatnost oblikovanu kako bi se otklonila ili spriječila šteta fizičkoj okolini ili prirodnim bogatstvima kroz korisnikovu djelatnost, kako bi se smanjio rizik nastanka takve štete ili kako bi se uvelo učinkovitije korištenje prirodnih bogatstava, uključujući mjere štednje energije i korištenje obnovljivih izvora energije[33];
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 94/08, Broj 55/92, Broj 103/93, Broj 93/94, Broj 123/07, Broj 178/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled